Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka aikovat tauon jälkeen äänestää SDP:tä ensi keväänä?

Vierailija
24.08.2018 |

Parit vaalit on menneet Vasemmistoliiton äänestäjänä, mutta kyllästyttää äänestää pienpuoluetta, joka ei vaikuta tosissaan edes haluavan enempää päätäntävaltaa. Omaan kansanedustajaani olen muuten kyllä tyytyväinen.

Onneksi demareiden piiristä löytyy myös fiksu ehdokas, joka on todistetusti tehnyt hyvää politiikkaa ja haalinut ääniä aiempina vuosina. Demareilla kun on mahdollisuus pääministerin pestiin, ja vaikka en Rinnettä fanitakaan, niin muut vaihtoehdot ovat vielä pahempia.

Muita?

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinia joskus äänestin. Viimeksi muistaakseni vihreitä. En tykkää mistään puolueesta, joten yleensä menen pienimmän pahan periaatteella, vielä huonompia vaihtoehtoja vastaan.

En pidä yhtään Antti Rinteestä enkä ole erityisen innoissani demareiden AY-kytköksistä. Mutta Touko Aalto vasta ulapalla oleva jantteri onkin. Vasemmistoliiton talouspoliittisia linjauksia taas voin kannattaa ideologisista syistä, mutta en pidä niitä millään tavalla realistisina tai toteuttamiskelpoisina globaalissa markkinaympäristössä.

Eli äänestänkö demareita? En haluaisi. Mutta mitä muutakaan äänestäisi. Jaa-a.

Itse äänestän demareita juuri Marinin takia. Hänen kaltaisissaan poliitikoissa on tulevaisuus. Myös SDP:n tulevaisuus, joten kannattaisi heivata se Rinne ja muut käppäukot hiivattiin ja nostaa nuorempaa polvea esille.

Vierailija
22/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää äänestä mitään vasemmistopuoluetta, en sen tammikuun 2018 lakon jälkeen. Olin juuri silloin joutunut syöpähoitoihin ja sen tukilakon takia en päässyt sairaalaan. Ei ole mitään järkeä potkia jo potkittua. Ja ministerit ajoivat virka-autoillaan kuten aina ennenkin.

Aika paksua provoa. Miten niin et päässyt? Hohhoi.

Provoa??? HV, toivottavasti syöpä tulee sinullekin.

Tukilakon takia bussit eivät kulkeneet, ja kävelymatka oli liian pitkä. Taksia ei saanut koska autoja ei ollut tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Niillä on riveissään täys r a s i s t i, nasima, jonka mielestä Suomessa on liikaa vaaleaihoisia.

Lähde?

”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Unelmoin siitä, että jokaisella täällä asuvalla on yhdenvertaiset mahdollisuudet ja kaikki tulevat kohdelluksi tasavertaisesti. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on.”

https://anna.fi/ihmiset/anna-lehti-55-vuotta-upeassa-juhlanumerossa-10-…

Vierailija
24/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää äänestä mitään vasemmistopuoluetta, en sen tammikuun 2018 lakon jälkeen. Olin juuri silloin joutunut syöpähoitoihin ja sen tukilakon takia en päässyt sairaalaan. Ei ole mitään järkeä potkia jo potkittua. Ja ministerit ajoivat virka-autoillaan kuten aina ennenkin.

Kerro lisää siitä, miten et päässyt hoitoihin.

Miksi haluat kuulla lisää? Mitä iloa se sinulle tuottaa?

Vierailija
25/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Niillä on riveissään täys r a s i s t i, nasima, jonka mielestä Suomessa on liikaa vaaleaihoisia.

Lähde?

”Mielikuvissa suomalaiset ovat edelleen vaaleita Elovena-tyttöjä ja -poikia. Unelmoin siitä, että jokaisella täällä asuvalla on yhdenvertaiset mahdollisuudet ja kaikki tulevat kohdelluksi tasavertaisesti. Toivon, että kuva suomalaisuudesta muuttuisi moninaisemmaksi, kuten yhteiskuntamme jo on.”

.

Ja mikä se ongelma tässä on? Yhdenvertaisuus ja moninaisuuden huomioiminen? Kamalaa ra sis mis meitä kantasuomalaisia kohtaan, kyllä nyt loukkaannuin...

Vierailija
26/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vasemmistossa on kieroituneita tyyppejä.

Vierailija
27/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, sellaisia jotka tykkää faktoista eikä saduista

Vierailija
28/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukilakon takia bussit eivät kulkeneet, ja kävelymatka oli liian pitkä. Taksia ei saanut koska autoja ei ollut tarpeeksi.

Provon merkkejä mm.:

- traaginen kokemus (esim. syöpä)

- pitkä aika vastauksen kehittelyssä, kun pitää tarkistaa miten ne taustatiedot oikein menikään

- uhriutuminen, kun syytetään provoksi

Koeta jatkossa vähän kovempaa.

Mikä syöpä sulla oli ja miten hoidettiin, oletko nyt terve? Mihin sairaalaan et päässyt ja mihin hoitoihin?

Mikä pitkä aika? Vastasin heti kun näin, kai minulla on muutakin elämää kun päivittää tätä ketjua. Joo olen kutakuinkin parantunut, mutta en teidän vasureiden ansiosta.

Mutta todellakin toivon että syöpä iskee sinuun. Niinkuin suureen osaan suomalaisista iskeekin.

Vierailija
29/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä, sellaisia jotka tykkää faktoista eikä saduista

Mikä tuossa oli muka satua?

Vierailija
30/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kaikkien vasempaan päin kallellaan olevien kannattais nyt äänestää demareita kun kokkareet hönkii niskassa. Tärkeintä olis saada porvarit pois pm:n pallilta.

Vierailija
31/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

.

Ja mikä se ongelma tässä on? Yhdenvertaisuus ja moninaisuuden huomioiminen? Kamalaa ra sis mis meitä kantasuomalaisia kohtaan, kyllä nyt loukkaannuin...

Etkö sinä tunnista selvää r a s i s m i a? Nasima juuttui ihonväriin. Käännä asia toisinpäin. Jos joku suomalainen menisi Afganistaniin ehdottelemaan, että mielikuvaa afgaaneista ruskeasilmäisinä ja iholtaan ruskeina pitäisi muuttaa moninaisemmaksi, esim. vaaleaihoisilla ja sinisilmäisillä ihmisillä. Sekö ei olisi r a s i s m ia?

Vierailija
32/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käppäukot hiivattiin

Erittäin hyvin puhuttu. Juuri näin!

Vierailija
33/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolue ei ole koskaan päässyt edes eduskuntaan vielä, äänestänyt olen sentään jo 2000-luvun alusta. Koskaan en valtapuolueita.

Vierailija
34/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin odotan, että kaikki mielestään nyt syrjityt ja päähänpotkitut äänestävät demarit pääministeripuolueeksi. Nyt vingutaan aktiivimallista jossa sentään itse saa päättää miten ja missä aktivoituu, kun taas pm Rinne laittaa teidät kaikki sanktion uhalla vanhuksia viihdyttämään. Agendalla on myös tuhansien tai kymmenientuhansien pak o laisten haaliminen Suomeen. Te kilpailette näiden kanssa sitten samoista vuokrakämpistä ja (palkka)töistä. Teidän rooli on olla solidaarinen huonoista oloista tuleville, kaikki vastaansanominen ja kyseenalaistaminen on vihapuhetta. Ensi vuonna tähän aikaan on hallitus ja budjetti valmis, lyön vetoa että pienituloisilta tuensajilta leikataan enemmän kuin on ikinä leikattu, eläkeläisten ja uus s uomalaisten nimissä ja hyväksi.

Vierailija
35/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista päivää ei tule, että vasemmistoa äänestäisin, saatikka sitten kokoomusta - perussuomalaisia äänestän niin kauan kuin elän ja jos ehdokas on vielä kristitty, hän on 100 % suosikkini.

Vierailija
36/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaispuolueet ovat etujärjestöjen jatkeita, niiden edustajia. Järjestely onkin todella erikoinen eurooppalaisittain. Siksi Suomessa tehdään koko ajan päätöksiä, jotka tuntuu ihmisistä oudoille vähintäänkin. Ne tuntuvat, kuin ihmisiä ei otettaisi huomioon. Ja eihän niissä otetakaan, sillä päätökset tehdään etujärjestöjä hyödyttäviksi. Ihmisille jää yleensä rippeet.

Vierailija
37/145 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provon merkkejä mm.:

- traaginen kokemus (esim. syöpä)

- pitkä aika vastauksen kehittelyssä, kun pitää tarkistaa miten ne taustatiedot oikein menikään

- uhriutuminen, kun syytetään provoksi

Koeta jatkossa vähän kovempaa.

Mikä syöpä sulla oli ja miten hoidettiin, oletko nyt terve? Mihin sairaalaan et päässyt ja mihin hoitoihin?

Tarkistin vielä, vastasin reilu 20 min kuluttua. Sekö on sinulle pitkä aika...

Minäpä kerron mikä on pitkä aika minulle. Makasin 5 kuukautta vuoteenomana, melkein kuoleman porteilla käyden.

Koita käyttää järkeäsi ennenkuin seuraavan kerran lässytät.

Vierailija
38/145 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän demareita kuten aina. Se on pienin paha. En pidä Rinteestä, toivottavasti tulisi uusi pj. Muutenkin puolueen pitäisi saada nuoria äänestäjiä. Itse en ole nuori mutta olen sitä mieltä että demarit ovat olleet vahvassa roolissa hyvinvointivaltion kehittämisessä jo yli sadan vuoden ajan.

Vierailija
39/145 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvittelee, että äänestämisellä voi vaikuttaa, ja välittää Suomesta ja suomalaisista, niin ainoana vaihtoehtona voi nähdä Halla-ahon johtamat Perussuomalaiset. Muut puolueet ovat kerta toisensa jälkeen todistaneet vihaavansa Suomea ja suomalaisia palavalla raivolla ja tahtovansa ajaa tämän maan alas, joten valinta on naurettavan helppo. Vihreitä äänestäneitä en pysty ymmärtämään millään tavalla, siinä on jotain niin syvää vihaa kanssaihmistä vastaan.

Vierailija
40/145 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oikeistokonservatiivihallitus on ollut vastenmielisintä ikinä ja tehnyt oikeastaan kaiken juuri päinvastoin kuin pitäisi. Lähes kaikki päätökset ovat myös olleet epäonnistuneita. Todellakin ääni lähtee oppositiolle. Onko se demarit vai joku muu, riippuu siitä, mistä löytyy paras ja mielellään myös alle 70-v ehdokas.