Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit ajattelevat sekasyöjistä?

Vierailija
24.08.2018 |

Pitävätkö lihansyönnin eettisiltä ongelmilta silmänsä sulkevina ja laiskoina? :D

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vege, mutta pyrin vähentämään lihankulutusta.

En tuomitsisi ihmistä joka on sekasyöjä. Tuomitsen ihmisen joka ei välitä esim eläimistä ja tehotuotannon ongelmista ja siitä kärsimyksestä mitä eläin kokee vaan vähättelee.

Koska myös sekasyöjä voi vaikuttaa siihen, että tehotuotanto saataisi loppumaan ja eläimille paremmat olot.

Vierailija
62/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useammat suomalaiset ryhtyisivät vegaaneiksi, jos suomalaiset vegaanit eivät olisi pilanneet koko juttua öyhöttämisellään. Ei ihmisiä saa muuttamaan tapojaan syyllistämällä ja uhkailemalla. Parempi keino on esittää vegaanius positiivisen kautta. Kehitä helppoja arkireseptejä ja julkaise ne blogissa tai kirjassa; älä ala työpaikkaruokalassa narisevalla äänellä selittää suolistosyövästä tai kituvista kanoista. Perusta vegaaniruokaravintola, älä järjestä mielenosoitusta lihatiskin äärellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on jokaisen oma valinta. Itse en tuomitse tai syyllistä. Ihania sekasyöjä ystäviä löytyy enkä niitä vaihtaisi mihinkään.

Vierailija
64/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun ihminen kuitenkin on luonnostaan sekasyöjä, samoin kuin esim. koira ja sika? Tietenkään entisaikoina kenelläkään ei ole ollut mahdollisuutta syödä niin paljon lihaa kuin nykyajan länsimaisella ihmisellä, eli lähes joka aterialla päivittäin, mutta silti ihmistä ei lajina ole tarkoitettu yksinomaan vegaaniksi.

Kannatan tasapainoista lautasmallia. Lihaa, perunoita ja salaattia, niillä pääsee jo yli 50 prosentin vegaaniusasteen.

Vierailija
65/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun ihminen kuitenkin on luonnostaan sekasyöjä, samoin kuin esim. koira ja sika? Tietenkään entisaikoina kenelläkään ei ole ollut mahdollisuutta syödä niin paljon lihaa kuin nykyajan länsimaisella ihmisellä, eli lähes joka aterialla päivittäin, mutta silti ihmistä ei lajina ole tarkoitettu yksinomaan vegaaniksi.

Ihmistä tai muuta lajia ei ole tarkoitettu mihinkään. Sekasyöjänä ihminen voi käyttää ravinnokseen menestyksekkäästi useita eri ravinnonlähteitä. Tämä tarkoittaa sitä, että ihminen voi omantuntonsa johdattamana elää vegaanina, jos niin valitsee ja siihen on mahdollisuus, kuten nykymaailmassa on.

Vierailija
66/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa että ihmisillä on niin kohtuuttoman aggressiivinen suhtautuminen edes pieniin myönnytyksiin luonnon ja eläinten puolesta. Hesarissa joku kirjoitti että Suomessa on kesän lämpötiloista täysin tolkku poissa ja suomalaisten suurin huolenaihe on miten valmistaa sulamatonta jäätelöä.

Vierailija
67/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

Hiilareista jatkuvasti syntyvät metaanikaasut eivät voi olla terveellisiä. Räjähdysherkkä kaasu suolessa varmasti reagoi mo ien aineiden kanssa. Joten älä ole varma siitä että sinä vältyt syövältä.

Mua ainakin pierettää vegaanina vähemmän kuin sekasyöjänä.

Vierailija
68/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa että ihmisillä on niin kohtuuttoman aggressiivinen suhtautuminen edes pieniin myönnytyksiin luonnon ja eläinten puolesta. Hesarissa joku kirjoitti että Suomessa on kesän lämpötiloista täysin tolkku poissa ja suomalaisten suurin huolenaihe on miten valmistaa sulamatonta jäätelöä.

Lihaa on syöty tuhansia vuosia ja maapallo on sen kestänyt. Nyt on alettu harrastaa veganismia, ja heti ilmasto muuttuu. Sattumaako??

Vierailija
69/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaa on syöty tuhansia vuosia ja maapallo on sen kestänyt. Nyt on alettu harrastaa veganismia, ja heti ilmasto muuttuu. Sattumaako??

Mikä sulla on?

Vierailija
70/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on?

Asia-argumentti. Sori, en aio trollautua menemään henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
71/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on?

Asia-argumentti. Sori, en aio trollautua menemään henkilökohtaisuuksiin.

Aa, ok, en ymmärtänyt, että tosissasi esitit uuden teoriasi.

Vierailija
72/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vegaanit yrittävät derailata keskustelua.

Vierailija
73/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
74/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää on pelkkä tämmönen lihatrollithreadi.

Vierailija
75/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei useampi ole eettinen lihansyöjä kuten minä.

Syön melkein pelkästään metsästettyä lihaa.

Eikös kaikki liha ole tavallaan metsästettyä. Teurastaminenhan on tavallaan tehometsästystä: lihaeläimiä ei tarvitse etsiä jostain maastosta koirien kanssa, vaan ne odottavat kätevästi jonossa.

Vierailija
76/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sekasyöjiä yhtä vähän kuin gluteenittomalla ruokavaliolla olevia, eli ainoastaan silloin kun pitäisi järjestää itse ruokaa.

En ajattele sekasyöjistä mitään ihmeellistä, ehkä välillä päässä käväisee ihmetys siitä miten joku voi nauttia lihan syömisestä kun itseäni se ällöttää. Joskus olen vähän kateellinen siitä miten helppoa olisi vain olla miettimättä ja syödä ihan kaikkea. Ei tarvitsisi selitellä tai perustella uteliaille mitään.

Vierailija
77/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Ihmettelen vain miksi siitä lihansyönnistä pitää tehdä helvetillinen meteli.

Vierailija
78/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

No, en ajattele noin.

Mutta minulla on tuttava, joka on aika ajoin melko rumastikin kuittaillut "villityksestä" ym. vuosikymmenien varrella.

Nyt, kun hänellä on kaikenlaisia vaivoja ja ruuansulatusongelmia, on alkanut kiinnostua ruokavaliostani. Pyytää myös laittamaan tiettyä lajia, joka saa hänenkin jumittuneen vatsansa toimimaan :)

Vierailija
79/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään. Ihmettelen vain miksi siitä lihansyönnistä pitää tehdä helvetillinen meteli.

Niin, lihansyöjäthän ovat niitä, jotka aina heti kättelyssä korostavat syövänsä lihaa. Vegaanit blendaa paljon paremmin?

Vierailija
80/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan useammat suomalaiset ryhtyisivät vegaaneiksi, jos suomalaiset vegaanit eivät olisi pilanneet koko juttua öyhöttämisellään. Ei ihmisiä saa muuttamaan tapojaan syyllistämällä ja uhkailemalla. Parempi keino on esittää vegaanius positiivisen kautta. Kehitä helppoja arkireseptejä ja julkaise ne blogissa tai kirjassa; älä ala työpaikkaruokalassa narisevalla äänellä selittää suolistosyövästä tai kituvista kanoista. Perusta vegaaniruokaravintola, älä järjestä mielenosoitusta lihatiskin äärellä.

Mua ei häirinnyt kenenkään öyhötys kun päätin ryhtyä vegaaniksi. Ihan voi itse arvioida ja ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan