Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit ajattelevat sekasyöjistä?

Vierailija
24.08.2018 |

Pitävätkö lihansyönnin eettisiltä ongelmilta silmänsä sulkevina ja laiskoina? :D

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa mitä ajattelevat? He syövät mitä haluavat heidän omista syistä, minä syön pekonihampparini kun sellaisia vielä saa.

Jos tämän pallon alamäkeä ajattelee 1980 - 2018 niin kaikki tajuavat että pahoja asioita tapahtuu jo meidän loppuelämän aikana. Sitten ihmiset vielä lisääntyvät. Jokainen uusi ihminen tälle pallolle on pahempi asia kuin minun lihansyöntini.

Vierailija
82/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele mitään. Ihmettelen vain miksi siitä lihansyönnistä pitää tehdä helvetillinen meteli.

Niin, lihansyöjäthän ovat niitä, jotka aina heti kättelyssä korostavat syövänsä lihaa. Vegaanit blendaa paljon paremmin?

Eivät vegaanit kuitenkaan mitään crosfittaajia ole joiden on pakko kertoa asiasta viiden minuutin välein.

eiku odotas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa mitä ajattelevat? He syövät mitä haluavat heidän omista syistä, minä syön pekonihampparini kun sellaisia vielä saa.

Jos tämän pallon alamäkeä ajattelee 1980 - 2018 niin kaikki tajuavat että pahoja asioita tapahtuu jo meidän loppuelämän aikana. Sitten ihmiset vielä lisääntyvät. Jokainen uusi ihminen tälle pallolle on pahempi asia kuin minun lihansyöntini.

Eli itse asiassa pitäisi syödä ihmisiä eikä kasveja 😂

Vierailija
84/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

No, en ajattele noin.

Mutta minulla on tuttava, joka on aika ajoin melko rumastikin kuittaillut "villityksestä" ym. vuosikymmenien varrella.

Nyt, kun hänellä on kaikenlaisia vaivoja ja ruuansulatusongelmia, on alkanut kiinnostua ruokavaliostani. Pyytää myös laittamaan tiettyä lajia, joka saa hänenkin jumittuneen vatsansa toimimaan :)

Ja sinä taidat olla salaa vahingoniloinen. Että siitäpä sai. :) :)

Vierailija
85/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

Steve Jobs varmaan ajatteli samoin. Haimasyöpäänpä se ei tehonnutkaan.

Vierailija
86/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ole vegaani, mutta syön aika paljon kasvisruokaa ja olen vähentänyt lihan syöntiä. Jotenkin silti pisti täällä keskustelussa silmään jotkut kommentit. Ensinnäkin tuo "hähä, eipä ole minun syöpäni" oli aika uskomaton. En voi ymmärtää, millainen ihminen on vahingoniloinen toisen syövästä. Tuntui pahalta tällaisesta, jonka perhe- ja lähipiirissä on ollut monta syöpätapausta. Ihmettelen myös jotain kommenttia, jossa lihansyöjiä verrattiin uhmaikäisiin lapsiin. Että tekisi mieli tuputtaa, mutta ei viitsi, kun he eivät ymmärrä kuitenkaan. Justiinsa joo. Tavallaan en ihmettele, miksi tuollaisten kommenttien takia näitä keskusteluja joku jaksaa avata päivästä toiseen ja hermostua vegaaneista. Minusta jokainen saa tehdä itse omat valintansa syömisistään, mutta rajani menee tuossa toisen älykkyyden alentamisessa ja tyhmänä pitämisessä ja toisen syövästä iloitsemisessa. Minulla on itselläni eräs sairaus, jonka takia pitää kiinnittää huomiota ruokavalioon. Sairaus on elinikäinen ja etenevä ja olen kärsinyt vaikeasta henkisestä kriisistä sen takia. Sen takia en kestä mitään toisten ruokavalioihin puuttumista. Monilla meistä voi olla joku syy ruokavalioonsa. 

Vierailija
87/87 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat sekasyöjiä ja tuputtavat ruokavaliotaan.

Toimii muuten toisinkin päin.

”No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat vegaaneja ja tuputtavat ruokavaliotaan.”

Näkeehän sen tässäkin ketjussa.

Olen ollut lapsesta asti kasvissyöjä ja aikuisena siirtynyt vähitellen vegaaniksi.

Harvemmin jaksan edes ajatella, että mitä muut syövät. Tämä on minun valintani - lihansyönti on heidän valintansa.

Ainoa mikä joskus sekasyöjissä ihmetyttää, on sellainen lapsenomainen ajattelu, että liha kasvaa kylmäaltaassa. Tai toisaalta harhaluulo siitä, että kasvisruoka on pelkkää salaattia.

Suurin osa esim. työkavereistani tuskin edes tietää ruokavaliostani. Tulee ainoastaan esille, jos joku kysyy minulta jotakin, esim. että haluanko maistaa hänen leipomaansa kinkkupiirakkaa tms. Mutta en koe tarpeelliseksi vartavasten mainostaa ruokavaliotani kenellekään. En pidä itseäni niin kiinnostavana yksilönä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän