Mitä vegaanit ajattelevat sekasyöjistä?
Pitävätkö lihansyönnin eettisiltä ongelmilta silmänsä sulkevina ja laiskoina? :D
Kommentit (87)
Leveälanteinen US Army-tyylinen kundi kirjoitti:
Tosi mies syö paksua ja suonikasta lihaa joka päivä.
Tää on niin totta! Ajattelen just noin tanssiessani viettelevästi peilin edessä ”On kesää vielä jäljellä” kappaleen tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisnuorten mediaseurantaiskuryhmä on ottanut täksi viikonlopuksi aiheekseen kasvisruoan. :D
Ei vaan minua sekasyöjänä kiinnostaa tämä aihe. Voisi kuvitella että kaikilla on syyt ruokavalioonsa, jotka ainakin vähän vaikuttavat siihen mitä muiden elämäntavasta ajatellaan, eikä edes tuomitsevasti. Ja itsekin näen niitä, vaikka en ole hirveästi vaikka maidon- ja lihantuotannon ympäristövaikutuksiin perehtynyt, mutta vähän naivisti esimerkiksi pitäisin maailmaa kauniimpana ilman suuria tehotuotantolaitoksia. :D
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat sekasyöjiä ja tuputtavat ruokavaliotaan.
Mistä tiedät, jos kohtaat arjessasi vegaaneja, jotka eivät ääneen paheksu sinua ja tuputa ruokavaliotaan? Et mistään, jos ette ole syömistilanteessa, jossa näet hänen syövän vegaaniruokaa. Itse saan usein kuulla siitä, miten en vaikuta "tyypilliseltä vegaanilta", eli vegaaniutta ei välttämättä näe päältä päin katsoen.
Kyllä vegaanin näkee namasta. Ravinnon puute näkyy ihosta.
Nyt tuli jännä. Miten se näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rohkea oletus että vegaanit ajattelee.
Näinpä, aivot tarvitsevat ravintoa, silloin se ajatuskin toimii. Vegaaneillahan on ravinnosta puutetta, ei heillä aivot toimi.
Voi luoja. Aivot käyttävät energiakseen GLUKOOSIA.
Ihan hyvin sitä saa kuule vegaanisestakin ruokavaliosta.
t. ei-vegaani
Aivot käyttää kylläkin rasvaa.
Nope, olet väärässä. Edellinen oli oikeassa, aivot käyttävät energiakseen glukoosia.
Joopa joo!
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat sekasyöjiä ja tuputtavat ruokavaliotaan.
Höpö höpö. Et sä tunne ketään vegaania, etkä ketään muutakaan. Runkkaat vaan yksin siellä kuselta haisevassa läävässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos antaa yhden sormen perussuomalaisille niin pian menettää koko käden. Se on minun mielipiteeni sekasyöjistä.
Jos eläinten oikeudet unohtuvat ja laittaa suuhunsa esim. kananmunan, niin äkkiä sitä ollaan sillä tiellä, että aletaan kyseenalaistamaan mm. ihmisoikeuksia, vähemmistöjen oikeuksia, tuulivoimaa ja joukkoliikennettä.
...ja äänestetään lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomion saanutta Perussuomalaisten ehdokasta kuntavaaleissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä, aivot tarvitsevat ravintoa, silloin se ajatuskin toimii. Vegaaneillahan on ravinnosta puutetta, ei heillä aivot toimi.
t. ei-vegaani
No tää on kyllä jotain ihan uutta tietoa. Oisko tälle jotain lähdettä?
Aivot ovat rasvaa. Eikä taida olla mitään kasvisrasvaa.
En sisimmässäni ymmärrä miksi he ovat tietoisesti sekasyöjiä, mutta en puutu asiaan tai kommentoi. Yhteisissä ruokailutilanteissa keskityn ihmisiin enkä lautasten sisältöön. Olen empiirisesti todennut sen, että ystävällinen ja informatiivinen asenne rohkaisee ympärillä olevia kasvisruokailuun sekä ekologisiin tekoihin. Valitettavasti silloin tällöin sekasyöjät käyttäytyvät agressiivisesti, eikä minua huvita vastata kovin myönteisesti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Et sä tunne ketään vegaania, etkä ketään muutakaan. Runkkaat vaan yksin siellä kuselta haisevassa läävässäsi.
Oi kuinka te vegaanit olette niin sivistyneitä, älykkäitä ja hyväkäytöksisiä <3. Pakko johtua teidän ruokavaliostanne <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei-vegaani
No tää on kyllä jotain ihan uutta tietoa. Oisko tälle jotain lähdettä?
Aivot ovat rasvaa. Eikä taida olla mitään kasvisrasvaa.
Niin, toki aivot tarvitsevat myös rasvaa, mutta energiakseen aivot käyttävät kylläkin ainoastaan glukoosia.
Jos saisin päättää, niin lihansyönti kiellettäisiin. Ja kaikki muukin maailmaa tuhoava toiminta. Ihminen on kuitenkin itsekäs ja ahne, eikä tuo tule koskaan tapahtumaan. Rakastan ystäviäni ja perhettäni, jotka ovat sekasyöjiä. Halveksin sen sijaan sivistymätöntä, lihaa ja omaa nautintoa palvovaa nykyuskontoa. Ihminen on mätä, mutta en minä näitä asioita ääneen sano.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.
Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän.
Millainen kamala ihminen toivoo toiselle syöpää?
t. suolistosyövän saanut kasvissyöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.
Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän.
Ei kai tuossa syöpää toivottu kenellekään. Tupakoimatonkin voi saada keuhkosyövän. Lukemisen ymmärtäminen...
Olen fleksaaja (= sekasyöjä) ja ajattelen meistä, että osa meistä on typeryksiä, jotka eivät vaan tajua mitä lihansyönti aiheuttaa ympäristölle, elämille ja omalle terveydellemme. Ja osa kyllä tajuaa, mutta joista liha vaan on niin herkullista, että muulla ei ole väliä.
Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Josta seuraa jatkuva häpeä ja vaikeus syömisen suhteen.
Kasvissyöjiä ja vegaaneja mollaavat selvästikin kuuluvat kanssani jälkimmäiseen ryhmään. Heidän motivaationaan on huono omatunto, koska he tajuavat, että parasta heille itselleen, ympäristölle ja eläimille olisi pidättyä eläinravinnosta.
Hohhoijakkaa... Kyllä te sitten jaksatte vouhottaa samasta asiasta kuukaudesta toiseen.
Jos itse on eettisistä ja ekologisista syistä vegaani, niin eiköhän se ole päivänselvää mitä sekasyöjistä ajattelee? Joo, en tykkää enkä arvosta, mutta en myöskään kauheasti jaksa puuttua aikuisten ihmisten syömisiin. Ruokavalio, ja elämäntavat muutenkin, kun on jokaisen oma asia.
Se on kyllä vaikea ymmärtää miksi veganismi koetaan nykyään niin kauheana uhkana. Se kun ei tunnetusti ole keneltäkään pois, päinvastoin. Kaipa se jotenkin kateellisuuteen ja syyllisyyteen liittyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa syöpää toivottu kenellekään. Tupakoimatonkin voi saada keuhkosyövän. Lukemisen ymmärtäminen...
No eipä se mitään hyvää kerro minulle sekään, että toinen on vahingoniloinen siitä, että toinen saa syövän.
Ajattelen, että he eivät tiedä mitä tekevät. Jos tietää, ei kai kukaan haluaisi syödä eläintuotteita? Tuotantoeläinten koko elämä on silkkaa kärsimystä ja lopulta ne tapetaan ruuaksi, minusta se on vaan ihan kauhea ajatus. Myös luonnon kannalta eläinruuan tuotanto on tuhoisaa ja hirveää tuhlausta. Toisaalta eläinruuansyöjät myös säälittävät minua, sillä he eivät tiedä miten paljon parempi olo on vegaaniruualla, miten helppoa painonhallinta on, miten paljon helpommin saa ravintoaineita, miten paljon herkullisempaa vegaaniruoka on ja olen myös varma, että vegaaniruualla pysyy terveenpänä ja nuorekkaampana.
En kuitenkaan sano koskaan kenellekään mitään heidän ruokavalinnoistaan, elleivät eläinruuansyöjät ensin aloita juttua aiheesta, yleensä aloittavat. Toivon, että jokainen ryhtyisi vegaaniksi, mutta en missään nimessä tuputa vegaaniutta, sillä se on sama, kuin yrittäisi uhma-ikäiselle lapselle selittää asioita, ei heidän mielensä muutu kuin oman heräämisen kautta.
En ole vegaani, vain kasvissyöjä. Poden huonoa omaatuntoa varsinkin maitotuotteiden kulutuksesta. Ajattelen, että vegaaneita vastaan hyökkäävät sekasyöjät ovat ahdistuneita ja potevat myös huonoa omaatuntoa, jota sitten purkavat niihin mielestään onnistuneempiin yksilöihin. En ole törmännyt vegaanituputukseen oikeassa elämässä, vaikka mielestäni sitä sopiikin vähän tuputtaa. On se lihan syönti niin hölmöläisen hommaa.
Lukuvinkki niille, jotka oikeasti pohtivat tätä syömiskysymystä:
Jonathan Foer; Eläinten syömisestä.
Jos uskallat aidosti kyseenalaistaa tapasi, tässä on siihen haaste.
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1981680__Seläinten%20syömi…
Huutonauru!
Ja näkis vaan...