Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit ajattelevat sekasyöjistä?

Vierailija
24.08.2018 |

Pitävätkö lihansyönnin eettisiltä ongelmilta silmänsä sulkevina ja laiskoina? :D

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun ihminen kuitenkin on luonnostaan sekasyöjä, samoin kuin esim. koira ja sika? Tietenkään entisaikoina kenelläkään ei ole ollut mahdollisuutta syödä niin paljon lihaa kuin nykyajan länsimaisella ihmisellä, eli lähes joka aterialla päivittäin, mutta silti ihmistä ei lajina ole tarkoitettu yksinomaan vegaaniksi.

Vierailija
22/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei useampi ole eettinen lihansyöjä kuten minä.

Syön melkein pelkästään metsästettyä lihaa.

Söisin minäkin jos sitä sais kympillä kilon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa yhden sormen perussuomalaisille niin pian menettää koko käden. Se on minun mielipiteeni sekasyöjistä.

Jos eläinten oikeudet unohtuvat ja laittaa suuhunsa esim. kananmunan, niin äkkiä sitä ollaan sillä tiellä, että aletaan kyseenalaistamaan mm. ihmisoikeuksia, vähemmistöjen oikeuksia, tuulivoimaa ja joukkoliikennettä.

Tuulivoimalat tappaa lintuja. Mä käytän ekologista ydinsähköä.

t. lihansyöjä

Vierailija
24/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todiste

Vierailija
25/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat sekasyöjiä ja tuputtavat ruokavaliotaan.

Vierailija
26/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokaisen oma asia, mitä syö - ainakin melkein. Minä en tuputa kenellekään mitään, ja arvostan sitä, jos minulle ei mitään ideologiaa tuputeta. 

Vierailija
27/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

Kunhan ei saa allergista reaktioa paksusuoleen soijanakista. Vieläkin hävettää. Ei enää ikinä vegehullua naista.

Vierailija
28/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rohkea oletus että vegaanit ajattelee.

Näinpä, aivot tarvitsevat ravintoa, silloin se ajatuskin toimii. Vegaaneillahan on ravinnosta puutetta, ei heillä aivot toimi.

Voi luoja. Aivot käyttävät energiakseen GLUKOOSIA.

Ihan hyvin sitä saa kuule vegaanisestakin ruokavaliosta.

t. ei-vegaani

Vierailija
29/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.

Mitä mä ajattelen ruskeahiuksista ihmisistä, tai punahameisista naisista tai sinisilmäisistä ihmisistä. Puhumattakaan keski-ikäisistä ja entäs koululaiset tai autokauppiaat, tomaatista tykkäävät, koiria inhoat, niitä jotka shoppaa prismassa ja mitäs mieltä olinkaan niistä joiden lempiruokaa on lasagne.

Juu, kyllä elämään ihmisiä ja elämänmenoa mahtuu. Kaikenlaista.

Kasvissyöjänä 27v ja vegaanina 6v. Eipä jaksa kiinnostaa muiden syömiset, ei ole koskaan kiinnostanutkaan.

Vierailija
30/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, aivot tarvitsevat ravintoa, silloin se ajatuskin toimii. Vegaaneillahan on ravinnosta puutetta, ei heillä aivot toimi.

t. ei-vegaani

Aivot käyttää kylläkin rasvaa.

Vierailija
31/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajattelee, jotkut ei. Mutta tämän ketjun vastaajista tulee olemaan 99 % sekasyöjiä, jotka eivät kestä vegaanien olemassaoloa.

Itse ajattelen lähinnä että hähä, eipä ole minun paksusuoli se, joka saa syövän. 

Olet siis vegaani, joka luulee ihmisen luontaisen ravinnon aiheuttavan syöpää. Miten ihmeessä pystyt sen edes perustelemaan. Tutkimuksia siitä ei ole.

Kyllä. Suuret määrät punaista lihaa lisää syövän riskiä. Tästä vois ehkä fiksu ihminen päätellä että ihmisen ei todellakaan ole tarkoitus syödä SUURIA määriä punaista lihaa. Ehkä jopa vegaaninen ruokavalio olisi lähempänä ihmisen "luontaista" ruokavaliota. Suurin osa vuodesta vegaanina ja välillä sit metsästäis jonkun hirven. 

Vierailija
32/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä syödä jotain kasveja tai luomulihaa? Ei pidä häpeillä sitä, että olemme ravintoketjun huipulla. Puput syökööt sitä mitä sattuu olemaan tarjolla, me tapamme eläimiä ja syömme niiden lihan! Joskus jopa sisäelimetkin.

Mä ajattelen niin että kun eläin listitään syötäväksi niin se käytetään mahdollisimman kokonaan. Eikä pidä olla turhan nirso. Naapurin pentti näyttäisi olevan aika hyvässä valmiiksi maridoidussa lihassa.

Vierailija
33/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ei-vegaani

No tää on kyllä jotain ihan uutta tietoa. Oisko tälle jotain lähdettä?

Vierailija
34/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perssuolinkaisnuorten mediaseurantaiskuryhmä on ottanut täksi viikonlopuksi aiheekseen kasvisruoan. :D

Vierailija
35/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin kaikki minun tuntemat paheksuvat sekasyöjiä ja tuputtavat ruokavaliotaan.

Mistä tiedät, jos kohtaat arjessasi vegaaneja, jotka eivät ääneen paheksu sinua ja tuputa ruokavaliotaan? Et mistään, jos ette ole syömistilanteessa, jossa näet hänen syövän vegaaniruokaa. Itse saan usein kuulla siitä, miten en vaikuta "tyypilliseltä vegaanilta", eli vegaaniutta ei välttämättä näe päältä päin katsoen.

Vierailija
36/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mies syö paksua ja suonikasta lihaa joka päivä.

Vierailija
37/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, jos kohtaat arjessasi vegaaneja, jotka eivät ääneen paheksu sinua ja tuputa ruokavaliotaan? Et mistään, jos ette ole syömistilanteessa, jossa näet hänen syövän vegaaniruokaa. Itse saan usein kuulla siitä, miten en vaikuta "tyypilliseltä vegaanilta", eli vegaaniutta ei välttämättä näe päältä päin katsoen.

Kyllä vegaanin näkee namasta. Ravinnon puute näkyy ihosta.

Vierailija
38/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAGA MAGA MAGGARAA!

Vierailija
39/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilareista jatkuvasti syntyvät metaanikaasut eivät voi olla terveellisiä. Räjähdysherkkä kaasu suolessa varmasti reagoi mo ien aineiden kanssa. Joten älä ole varma siitä että sinä vältyt syövältä.

Vierailija
40/87 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ei-vegaani

Nope, olet väärässä. Edellinen oli oikeassa, aivot käyttävät energiakseen glukoosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi