Ollaan lähdössä vaeltamaan Lappiin. Mitä pitäisi ottaa huomioon, kun mukaan tulee vegaani?
Nämä on siis kaverin polttarit :)
Jamä oon kaaos :( Eikun kaaso:)
Siis seitsemän päivää käsivarren Lapissa, haikataan majalta toiselle ja pari yötä laavussa. Ollaan järjestetty mm kalastusta ja kuivattua poronlihaa pysähdyspaikoille. Muuten joudutaan kantamaan ruuat itse.
Koska tarvitaan paljon protskuja, ruoka on aika lihapainotteista (säilykkeitä ja kuivattua lihaa). Tarkoitus on kantaa ja laittaa ruuat koko jengille yhdessä.
Muta. Yksi porukasta on vegaani. Mitä hänelle pitää hankkia?
Olen ihan epätoivoinen :(
Vastaa vain kyselyyni: huolehdithan että mulle on vegaaninen vaihtoehto ja hymiö.
En halua ottaa kantoon mitään ylimääräistä.
Apua!
Esim retkimuonista ei hirveästi löydy vegaanisia.
Kommentit (48)
Vastaat sille, ettet nyt oikein tiedä mikä on vegaaninen vaihtoehto poron kuivalihalle ja nötkötille, joten voisiko se itse hankkia ne. Tai syödä samaa kuin muutkin.
Sille ei tartte mitään. Syö jäkälää ja marjoja luonnosta. Puiden lehtiä. Kaikista helpoin ruokittava.
Leipää ja pussikeittoja riisiä, eiks protskua saa pavuista tms. Puuroa jne.
Lappi on vegaanin painajainen, kannattaako sinne edes vegaanin lähteä.
Kuka teistä on se kokenut vaeltaja, joka johtaa joukkoa? Hän voi keskustella vegaanin kanssa ihan vakavasti asiasta. Viikko tunturissa ei ole mikään hymiöillä hoidettava juttu. Tuo vegaani itse näyttää olevan ihan kuutamolla. Niin ja jokainenhan kantaa omansa (muonat, vaatteet jne.), eli kai häntä vähän kiinnostaa paljonko reppuun tulee painoa.
Onhan niitä valmisruokia vegaanisia. Siis laatikoita, niitä sitten mikroon jos mikro on?
Kai hän maksaa omat sapuskat, koska on kalliita?
T: yks joka pyrkii vähentämään lihaa
Ei se vegaani kuole jos joutuu syömään jotain muuta kuin kasvisruokaa joskus. Hankkii itse ruokansa tai on syömättä. Onko itse pakko tehdä kaikki niin hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joudutte kantamaan häntä vuorotellen 5 km jälkeen.
Eikö riitä, että huudat jo tuolla varusmies-keskustelussa "KASVISRUOKAILIJA EI JAKSA TAISTELLA1111111"? Tarviiko tähänkin tulla nyt trollaamaan, kun joku pyysi vinkkejä.
Vaikka tämäkin aloitus taitaa olla saman makkaramiehen trolli?
Tosiaan papukastikkeet ja riisit voi tehdä valmiiksi ja laittaa johonkin säilykerasiaan myös.. ja linssikastike käy myös riisin kanssa.
Sanot että paras varmaan että hommaat itse ne safkat, ettei tule vääränlaista ja vegaani jää kokonaan ilman syötävää.
Viikon polttarit. Kuolettavan tylsää. Kaikki kuolevat ikävystymiseen jo parissa päivässä. Mitään ruokaa ei tarvita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö riitä, että huudat jo tuolla varusmies-keskustelussa "KASVISRUOKAILIJA EI JAKSA TAISTELLA1111111"? Tarviiko tähänkin tulla nyt trollaamaan, kun joku pyysi vinkkejä.
Vaikka tämäkin aloitus taitaa olla saman makkaramiehen trolli?
Salaliittoja! Salaliittoja kaikkialla!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä naurattaa näin freesi vitsi.
Ruokavalio ei tee kenestäkään heikkoa eikä kestävää. Treeni sen tekee. Tutkipa huviksesi vaikka ihan Suomen ultrajuoksukisojen tuloksia. No, et kuitenkaan jaksa, joten: Karhunkierros 160 km - viime vuonna voittaja oli VEGAANI, tänä vuonna toiseksi tuli VEGAANI, Ylläs-Pallas 134 km - voittaja oli VEGAANI ja kuudenneksi juossut oli VEGAANI. Viime vuonna Vaarojen maratonilla sekä 86 km voittaja että 130 km voittaja olivat VEGAANEJA. Tässä on nyt neljän eri vegaanin tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä valmisruokia vegaanisia. Siis laatikoita, niitä sitten mikroon jos mikro on?
Kai hän maksaa omat sapuskat, koska on kalliita?
T: yks joka pyrkii vähentämään lihaa
Saa olla aika helvetin pitkä johto, jos meinaat jollain laavulla käyttää mikroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio ei tee kenestäkään heikkoa eikä kestävää. Treeni sen tekee. Tutkipa huviksesi vaikka ihan Suomen ultrajuoksukisojen tuloksia. No, et kuitenkaan jaksa, joten: Karhunkierros 160 km - viime vuonna voittaja oli VEGAANI, tänä vuonna toiseksi tuli VEGAANI, Ylläs-Pallas 134 km - voittaja oli VEGAANI ja kuudenneksi juossut oli VEGAANI. Viime vuonna Vaarojen maratonilla sekä 86 km voittaja että 130 km voittaja olivat VEGAANEJA. Tässä on nyt neljän eri vegaanin tuloksia.
Hui pelästyin
Vegaani on hyvä ottaa mukaan korpivaellukselle (ja naparetkille sekä pitkille purjehduksille)
Jos eksytte ja nälkäkuolema uhkaa, ei tarvitse vetää pitkää tikkua siitä kuka syödään.
Vegaani ei kuitenkaan voisi syödä ketään teistä ja kuolisi joka tapauksessa nälkään joten kenellekään ei tule paha mieli kun siitä tehdään käristystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekikö tiukkaa olla edelliset 15 minuuttia kertomatta jollekin VEGAANIUDEN ilosanomaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei se vegaani kuole jos joutuu syömään jotain muuta kuin kasvisruokaa joskus. Hankkii itse ruokansa tai on syömättä. Onko itse pakko tehdä kaikki niin hankalaksi.
Joo, mutta pointti onkin ettei sen possun tai naudan tarvitse kuolla sitä varten jos muita vaihtoehtoja löytyy.
Miksi jokainen ei huolehdi omia ruokiaan? Mä en vegaanina oikein uskalla antaa muiden vastata mun ruoista, koska siinä on just se vaara, että on vahingossa mennyt pieleen. Varsinkin tuollaisessa tilanteessa, kun kauppaan ei sitten pääse.
Mut siis samallain säilykkeitä (paputölkkejä) ja kuivatuotteita voi ottaa (soijarouhe, punaiset linssit ovat kevyitä).