Sopiva viikkoraha 1. luokkalaiselle
Kommentit (11)
20 euroo! Et oo tosissas. 2 euroo, että saa karkkipussin, se riittää.
Varmaan provo, mutta vastaan silti. Itse sain 1.-3.-luokkalaisena euron viikossa ja lauantaisin sen verran mitä silloin karkkipussi maksoi, 4.-6.-luokkalaisena sain 2 euroa. Viikkoraha edellytti, että olin siivonnut huoneeni/tehnyt muita kotitöitä mitä oli pyydetty.
Karkin syöttäminen pienille lapsille on tyhmää. Heistä tulee samanlaisia läskejä kuin vanhemmistaan ja hampaat menevät vielä pilalle kaupan päälle.
Mellä on maksettu euro / luokka-aste.
Meillä kolmevuotias saa kaksi euroa viikossa, laittaa säästöpossuunsa.
Ekaluokkalaiselle antaisin varmasn viisi euroa.
Riippuu ihan siitä, mitä lapsen pitää rahoillaan kustantaa. Jos ei mitään, niin sitten voi itse käydä kaupassa katsomassa paljonko halvimmat karkit ja sipsit maksavat ja miettiä paljonko haluaa lapsensa niitä viikossa syövän. Oikeasti lapset syövät niitä ihan hillittömiä määriä. Ei niitä viikkorahoja säästetään mihinkään polkupyörään tai suksiin kuten vanhoissa kirjoissa :D
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, mitä lapsen pitää rahoillaan kustantaa. Jos ei mitään, niin sitten voi itse käydä kaupassa katsomassa paljonko halvimmat karkit ja sipsit maksavat ja miettiä paljonko haluaa lapsensa niitä viikossa syövän. Oikeasti lapset syövät niitä ihan hillittömiä määriä. Ei niitä viikkorahoja säästetään mihinkään polkupyörään tai suksiin kuten vanhoissa kirjoissa :D
Kymppikin voisi olla ok, mutta ehtona se, että puolet rahasta laittaa säästöön (vaikka ekana possuun ja sitten tyhjennys tilille).
Rahankäyttöä ja säästämistä ei voi koskaan opettaa liian aikaisin.
Meillä ei saa 8-luokkalainenkaan noin paljon viikossa.
0 eur.