Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leat loksauttava tutkimus: KAIKKI masennus saattaa johtua sinkin puutteesta

Vierailija
24.08.2018 |

Asiasta on tullut viimeaikoina kymmeniä tutkimuksia, tässä yhdestä kooste:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3796297/

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyselyn teettäjä sinkintuottajien järjestö?

Vierailija
2/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kyselyn teettäjä sinkintuottajien järjestö?

tarkoitin siis tutkimuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Lea raskaaksi kun sitä loksautetaan?

Vierailija
4/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa sitten että terapoimalla itseäni masennus loppui.

Vierailija
5/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut kenenkään loksauttavan minua (mitä se ikinä tarkoittaakaan).

t. Lea 

Vierailija
6/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä juuri Lea-nimisiin liittyy?

Vierailija
7/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sairaudet johtuvat tupakan puutteesta. 

t. Tupakkayhtiöt

Vierailija
8/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli mieheni kuoleman jälkeen puhjennut masennukseni johtuikin sinkin puutteesta! Kiitos tiedosta!

Vierailija
9/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Syön lisää sinkkiä niin lapseni palaa takaisin. Just.

Vierailija
10/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho yhtiö iski palstalle. Tätä kansaa ei lasketa lääkityksestä.

Vierailija
11/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Syön monivitamiinia jossa myös sinkkiä mutta silti ilman mielialalääkettä vajosin masennukseen.

Vierailija
12/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan ja muidenkin eläinperäisten ruokien vähentäminen vähentää myös sinkin saantia. 

Vierailija
13/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että elämäntapahtumilla ja ympäristöllä on suuri yhteys mielialaan. Onko ystäviä, onko toimeentulo, mielekästä tekemistä, positiivista odotettavaa melko lähellä tulevaisuudessa. Sinkki ei korjaa, jos elämäntilanne on ihan viturallaan.

Vierailija
14/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanko oli sinkit paikoiteltu ihan tiskin viereen, kun kävin apteekissa. Nyt ne on katsoneet TV-silmästä että masennus on se minun ongelma ja yrittävät parantaa hellävaraisilla vihjeillä

Vierailija
15/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Vihdoin saamme Leat kuntoon!

Vierailija
16/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin halutaan loksautettaviksi! Tv Neat, Reat ja Meat

Vierailija
17/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt se on sinkin puute.. 10v sitten se oli D-vitamiinin puute. Pikkusen oli vaikea pitää pokkaa kun mulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja tth-lekuri oli sitä mieltä, että D-vitamiinin puutteesta se johtuu. Joo, mä kippaan boxin D-vitamiinia naamaan ja ta daa: äiti herää takasin henkiin, mummon (jonka omaishoitajaksi jouduin) alzheimer paranee ja aviopuoliso lakkaa panemasta muita naisia, niin sit paranee se mun masennuskin... 

Vierailija
18/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se on sinkin puute.. 10v sitten se oli D-vitamiinin puute. Pikkusen oli vaikea pitää pokkaa kun mulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja tth-lekuri oli sitä mieltä, että D-vitamiinin puutteesta se johtuu. Joo, mä kippaan boxin D-vitamiinia naamaan ja ta daa: äiti herää takasin henkiin, mummon (jonka omaishoitajaksi jouduin) alzheimer paranee ja aviopuoliso lakkaa panemasta muita naisia, niin sit paranee se mun masennuskin... 

Suru ja stressi ei ole masennusta. Mut tietenkin tuollainen elämäntilanne voi sitä aiheuttaa.

Vierailija
19/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla rasisti, mutta en heti lähtisi uskomaan iranilaista tutkimusta, vaikka se miten Leaa loksauttelisi.

Sitä paitsi tutkimuksen yhteenvedossa todetaan ainoastaan, että sinkin lisääminen saattaa olla tehokasta kun se yhdistetään masennuslääkkeisiin:

"The results of this study reveal that zinc supplementation combined with antidepressant drugs can be effective in the treatment of patients with major depression."

Vierailija
20/46 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi olla rasisti, mutta en heti lähtisi uskomaan iranilaista tutkimusta, vaikka se miten Leaa loksauttelisi.

Sitä paitsi tutkimuksen yhteenvedossa todetaan ainoastaan, että sinkin lisääminen saattaa olla tehokasta kun se yhdistetään masennuslääkkeisiin:

"The results of this study reveal that zinc supplementation combined with antidepressant drugs can be effective in the treatment of patients with major depression."

Johan tossa on plasebollakin suuri vaikutus, kun 1) on kahdenlaisia parantavia pillereitä 2) jos tietää osallistuvansa tutkimukseen niin saa myönteistä huomiota sekä lisää paineita vahvistaa mielialan parantumisen myöntämistä.

En tiedä, miten tutkimuksessa on otettu nämä sivuvaikutukset huomioon.