Leat loksauttava tutkimus: KAIKKI masennus saattaa johtua sinkin puutteesta
Asiasta on tullut viimeaikoina kymmeniä tutkimuksia, tässä yhdestä kooste:
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se on sinkin puute.. 10v sitten se oli D-vitamiinin puute. Pikkusen oli vaikea pitää pokkaa kun mulla diagnosoitiin keskivaikea masennus ja tth-lekuri oli sitä mieltä, että D-vitamiinin puutteesta se johtuu. Joo, mä kippaan boxin D-vitamiinia naamaan ja ta daa: äiti herää takasin henkiin, mummon (jonka omaishoitajaksi jouduin) alzheimer paranee ja aviopuoliso lakkaa panemasta muita naisia, niin sit paranee se mun masennuskin...
Et kai tosissasi luule, että mitään nappeja vetämällä, oli se sitten vitamiini tai masislääke, kuolleet heräävät haudastaan yms. puoliso lakkaa pettämästä? Haloo nyt, järkeä päähän!
Ideana tuossa on siis, että se stressi elämässä laukaisee stressivasteen, joka alkaa kuluttaa ison määrän ravintoaineita, eikä elimistö pysty enää palautumaan siitä, koska ravintoainepuutokset jää pysyviksi.
Ei siis ettei sillä stressitilanteella olisi vaikutusta.
Lealla on sinkityt hammasraudat. Ei ole puutetta ainakaan sillä saralla.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos saa potkut töistä, joutuu raiskatuksi, ajautuu velkoihin ja puoliso jättää -> syö sinkkiä ja kaikki masentuneisuus parantuu?
Suosittelen että harjottelet mediakriittisyyttä
Ja masennuslääkkeillä paranee vai? Nyt on pahasti puurot ja vellit sekaisin. Trauma, suru, onnettomuudet, parisuhdeongelmat ei ole yhtä kuin masennus.
Zink kirjoitti:
Lealla on sinkityt hammasraudat. Ei ole puutetta ainakaan sillä saralla.
Onko Sarallakin nyt masennus ja sinkkiä määrätty?
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöä. Syön sinkkiä säännöllisesti muista syistä, masennukseen se ei vaikuta pätkääkään.
Ei noin tyhmiä ihmisiä voi Suomessa ollakaan. Sano, että viestisi oli vain sarkasmia.
Itsekin mietin tuota, kun joku linkitti tuohon sapolskya, hpa akselin häiriö kyllä selittää myös nuo ravintoaine puutokset.
Eli useammat teoriat pitää varmasti paikkansa, ja ehkä kaiken taustalla on stressi, joka kroonistuu, sillähän selitetään mm. köyhän lapsuuden vaikutuksia aikuisiän huonoon terveyteen, se stressi muuttaa aivot ja stressihermoston pysyvästi ja aiheuttaa sitten mm. sydäntaudit ja syöpää, mt-ongelmia.