Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikki/ahdistuneisuushäiriöstä kärsivät, auttakaa!

Vierailija
24.08.2018 |

Olen nuori 19v naisen alku, annan ensin vähän taustatietoja. Olen siis kasvanut alkoholisti/väkivalta-perheessä, lapsuudestani en muista juuri mitään joten en voi sitä tarkemmin selittää. Muistan n. 14-15v kun aloin ihmetellä, miksi aina kun valmistaudun johonkin ja alan meikkaamaan, suoristamaan hiuksia tms, niin rinnasta ja kurkusta puristaa, kädet tärisee ja tuntuu kuin tukehtuisin ja sydän lyö kahtasataa. Ajattelin tämän johtuvan siitä että kärsisin sydänviasta/olisin allerginen jollekkin tmv. Näitä ”kohtauksia” tuli kun olin lähdössä jonnekkin näkemään kavereita tai menossa johonkin tapaamiseen tmv. Nyt näitä kohtauksia tulee jo lähes viikoittain ja tänään sain ajan lääkärille. Onko nämä paniikkihäiriön oireita? Millaisia oireita teillä on ollut? Millainen hoito?
Esim eilen olin lähdössä hakemaan ystävääni, että kävisimme kaupoilla, olin valmistautumassa ja meikkasin kunnes aivan yhtäkkiä kurkkua ja rintaa alkaa puristaa, syke nousee ja tuntuu kuin ei saisi happea, kädet tärisi. Kohtaus oli ohi 10-15min jälkeen ja siitä vielä tunninkin päästä kädet tärisi. Kärsin myös hermostuneisuudesta, eli pinna palaa erittäin helposti, mikäli jokin asia ei mene niinkuin haluaisin. Toivon todella että tästä voi parantua, en jaksa kun itsellä jatkuvasti hermostunut olo. Pelkään nykyään myös julkisia paikkoja isommilla paikkakunnilla, en halua mennä ostoskeskuksiin, koska pelkään, että minulle tapahtuu jotain ja lähimmäiset jäisivät kaipaamaan ja kaikki loppuisi. Pelkään kuolemaa tosi paljon. Miltä näillä tiedoilla teistä kuulostaa? Kertokaa omia kokemuksianne myös mikäli jollain ollut samaa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset pitkän terapian. Jos aloitat heti, niin olet jo hyvässä kondiksessa 30-v. Kokemusta on paljon helpommasta lapsuudesta... ja olen työstänyt asiaa nyt n. 20v. Aikaa ja rahaa menee mutta kaikkein tärkeintä on pää.

Vierailija
2/2 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hengittämään oikein, netistä löytyy ohjeita. Myös meditointi ja jooga auttaa. Ja varsinkin terapia! Näillä pääsin parissa vuodessa eroon paniikkikohtauksista ja ahdistuksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän