Nyt se Jussi "syntynyt puolustusministeriksi" Niinistökin on huolisssaan kasvisruoasta
Jussi voisi aloittaa selvityksen "jarrun" käytöstä armeijassa niin aika kuluisi rattoisasti tällaisen mukavan mysteerin parissa eikä tarvitsisi hölistä typeryyksiä mediassa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Selvityspyyntö tulossa
Puolustusministeri Jussi Niinistölle (sin.) uutinen kasvisruoka-aterioista tuli yllätyksenä.
– Aion pyytää puolustusvoimilta selvityksen, miksi näin on päätetty. Puolustusvoimat ei ennalta kertonut minulle mitään siirtymisestä kasvisaterioihin, ministeri ihmetteli.
Hän tähdentää, että varusmiehille teetetyn kyselyn mukaan vain puoli prosenttia kannattaa kasvisruokaa.
– Näiden lukujen valossa tällainen pakkosyöttäminen vaikuttaa ideologiselta valinnalta. Vanhan viisauden mukaan armeija marssii vatsallaan. Mikään armeija ei taistele linssikeiton ja kukkakaalipirtelön voimalla.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/armeija-ei-taistele-kukkakaalipir…
Puoli prosenttia kannattaa PELKKÄÄ kasvisruokaa, mutta mitä merkitystä sillä on asian kannalta? 99 % haluaa edelleen syödä niitä pinaattilettuja ym. jo nyt tarjolla olevia kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mrää rääh rääh! Naiset ei voi mitenkään tietää mikä ruoka on ravitsevaa! Rääh! Naiset pois ruokakeskusteluista, miehillä ja naisilla on täysin erilaiset ravitsemukselliset tarpeet!
Nainen voi tietää, kun hän puhuu asiantuntijana. Kukaan ei ole kieltänyt sitä. Mutta miksi palstamammoilla tulisi olla mitään oikeutta länkyttää siitä, mitä varusMIEHILLE syötetään?
Olen MIES ja kannatan varusMIESliiton esitystä, että yhdellä aterialla tarjotaan kasvisruokaa. Vastustan pöljää puolustusministeriä ja muita sinisiä peesaavia itkupillejä.
J Niinistö on aneemisen oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mrää rääh rääh! Naiset ei voi mitenkään tietää mikä ruoka on ravitsevaa! Rääh! Naiset pois ruokakeskusteluista, miehillä ja naisilla on täysin erilaiset ravitsemukselliset tarpeet!
Nainen voi tietää, kun hän puhuu asiantuntijana. Kukaan ei ole kieltänyt sitä. Mutta miksi palstamammoilla tulisi olla mitään oikeutta länkyttää siitä, mitä varusMIEHILLE syötetään?
Mua hämmästyttää kyllä suuresti miten tää voi käydä sun miehuuden päälle noin paljon! Oikeesti! 😳🤔
Vierailija kirjoitti:
Vain 88 varusmiestä 22 000:sta ilmoittaa olevansa kasvissyöjiä.
Järjetöntä tuollaisen määrän takia pakottaa loput 21 912 varusmiestä syömään kasvisruokaa.
Kun otat jauhelihakeitosta jauhelihan pois niin jäljelle jäävät kasvisliemi, kasvikset ja perunat. Ihmiset syövät kasviruokaa koko ajan ihan huomaamattaan. Lihaa ei edes suositella syötäväksi joka päivä.
Vauvoillekin 2 vegepäivää. Kauramaitoo ja soijamaitoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne teidänkin kotona ruoat päättää.
Naiset myös tekevät ne varusmiesten ruuat.
Palstan naisvihaaja taisi jo poistua keskuudestamme.
Äiti huusi syömään.
Onkohan äiti palstamamma. 🤔 Just wondering...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella inttipojalla on isommat tissit kuin minulla, vaikka eivät ole soijaa nähneetkään.
Syytä äitiäs jos et saanut tissejä äläkä ole kateellinen raamikkaille miehille.
Nyt ei puhuta kreikkalaisista patsaista, vaan suomipoikien roikkotisseistä.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ministeri ei olisi kun puolueen kannatus mahtuu virhemarginaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on suorastaan koomista, miten vahvoja mielipiteitä NAISILLA on siitä, mitä ruokaa varusMIEHILLE pitäisi tarjoilla. Minusta naisten mielipiteet varusMIESTEN ruokavaliosta ovat tekpyhää lässytystä niin kauan, kunnes asevelvollisuus koskee naisiakin. Siihen asti naisten tulisi ymmärtää pitää isot suunsa kiinni.
Ne on meidän lapsia jotka sitä inttiä käy ja halutaan että ruoka jota syövät on terveellistä. Sinä voit syödä itsellesi suolistosyövän ja diabeteksen ja opettaa omat lapsesi hankkimaan elintasosairauksia, mutta ei kai kaikkien tarvitse.
Ne on aikuisia, jotka sitä inttiä käy. Ne saavat kaikkien normaaliälyisten ihmisten mukaan itse päättää siitä mitä syövät tai eivät syö. Sinun älykkyydelläsi ei pitäisi ehkä olla päättämässä edes itseäsi koskevista asioista, saati sitten muita koskevista.
Armeijassa ei päättä itse asioista, sehän siinä on koko pointti. Et taida olla penaalin terävin kynä.
Ei päättä? No sinä taidat olla se kaikkein terävin kynä.
Armeijan koko pointti on maanpuolustus, ei asioista päättämättömyys. Ja kyllä, vain asevelvollisilla itsellään tulisi mielestäni olla oikeus olla päättämässä tai edes sanomassa mielipiteensä siitä, mitä heille syötetään. Selitä minulle, miksi naisten mielipiteillä tulisi olla mitään painoarvoa ko. aiheen suhteen.
Iiik, e jäi pois, kutsukaa kielipoliisi!
Koitahan ymmärtää että armeijassa totellaan muiden käskyjä, ei siellä uniikit lumihiutaleet saa päättää asioistaan itse, ei edes ruuasta, ja niin sen kuuluukin olla. Ei ole olemassa mitään armeijaa, jos siellä ei noudateta yhteisiä sääntöjä. Ruoka kuuluu pakettiin.
Vai ajattelitko että se valmistaa jotenkin varusmiehiä sotaan, että saavat itse päättää mitä haluavat syödä, missä sodassa sellainen kotiinkuljetus toimii rintamalle?
Ehkä armeijassa kohta syödään sirkkoja, eikä tarvitse enää persunuorten ja sinisten itkeä kasvisruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on huvittavaa, että ainoastaan miehet ovat asevelvollisia, mutta silti palstamammat isoon ääneen huutelevat mielipiteitään siitä, mitä varusmiehille pitäisi syöttää. Huomaatteko te naiset itse mitään outoa tässä asiassa?
Kyllä tässä ketjussa on miehiäkin. Itse vastustan Sinisen Tulevaisuuden ulinaa ja kannatan varusmiesliiton esitystä. Olen sekasyöjä, hetero ja valkoihoinen mies. Intti käytynä.
Mitä v*tun väliä sillä on, onko tässä ketjussa miehiäkin? Silti enemmistö on naisia, ja naisilla ei pitäisi olla mitään sanottavaa ko. aiheesta. Mieheksi olet h*lvetin tyhmä.
Muistathan tämän argumenttisi sitten seuraavassa aborttikeskustelussa :)))
Ihan vakavasti puhuen, mitä väliä sillä on, että naisetkin kommentoivat asiaa? Ihan yhtä hyvin nainenkin voi keskustella ja kommentoida ilmiöitä, jotka koskevat meidän kaikkien yhteistä yhteiskuntaa. Etenkin aiheessa, joka on ajankohtainen ja kuvastaa nykyajan ongelmaa ravinnossa: Tutkimusten mukaan ihmiselle riittää n. 500g lihaa viikossa. Ihminen on myös sekasyöjä, jolloin päivittäinen lihatuotteiden mättäminen taas ei ole lajillemme tyypillistä ruokailua. Tutkimusten mukaan myös kasvispainotteinen ruokavalio on kaikkein terveellisin ruokavalio ja punaista lihaa olisi syytä jättää vähemmälle (vrt. esimerkiksi kala).
Faktat ovat faktoja, ja niitä vastaan uliseminen periaatteen vuoksi antaa kyllä jostain muusta kuin lainaamastasi henkilöstä tyhmän kuvan..
500 g lihaa viikossa on ihan helvetin paljon. Pitäisi syödä esim. 2 pihviä. Jos syö lihaa vaan leikkeleinä tai lisukkeina jossain hernesopassa, tai jauhomakkaroita tai -lihapullia, ei varmasti täyty tuo määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elien oli muuten huvittavaa lukea persunuorten kannanotto soijasta. Olivat huolissaan miesten hormonitasapainosta ja estrogeenistä Aiheuttaa kuulemma lapsettomuutta persujen mukaan. Ainoa vaan että tutkimusten mukaan ei aiheuta, mutta eiväthän tutkimukset ole ennenkään persuja kiinnostuneet kun on kiva vaan uskoa. Sitä en ymmärrä että vaikka tutkimuksia ei uskoisikaan niin jos aasian väestömäärää katsoo ja soijan kulutusta niin aika vaikea on tehdä sellainen johtopäätös että miesten hedelmällisyys olisi soijan takia vaarassa.
Onhan aasialaiset miehet pieniä ja siroja, pippelitkin olemattoman pieniä. Ja nämä asiat ei siis ole omaa kokemusta, vaan ihan tiedemiesten tutkimaa.
Se on jännä, jos ei sotke hormoneja. Minä en nimittäin naisenakaan pysty syömään mitään soijalisiä ilman että kroppa menee sekaisin. Ja ihan synnyttänyt nainen olen.
Eipä suomalaisillakaan mikään järin suuri pippeli ole. Mutta tästä ei ehkä kannata tehdä pippelikeskustelua.
Mitä tarkoitat soijalisillä?
Soijalisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niinistöä taitaa nyt eniten ärsyttää se, että hänen mielipidettään ei kysytty.
Nyyh, varusmiestoimikunnat eivät kysyneet minulta millaista ruokaa varussotilaat haluavat syödä, nyyh! Minä olen sentään suuri puollustusministeri vielä pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elien oli muuten huvittavaa lukea persunuorten kannanotto soijasta. Olivat huolissaan miesten hormonitasapainosta ja estrogeenistä Aiheuttaa kuulemma lapsettomuutta persujen mukaan. Ainoa vaan että tutkimusten mukaan ei aiheuta, mutta eiväthän tutkimukset ole ennenkään persuja kiinnostuneet kun on kiva vaan uskoa. Sitä en ymmärrä että vaikka tutkimuksia ei uskoisikaan niin jos aasian väestömäärää katsoo ja soijan kulutusta niin aika vaikea on tehdä sellainen johtopäätös että miesten hedelmällisyys olisi soijan takia vaarassa.
Onhan aasialaiset miehet pieniä ja siroja, pippelitkin olemattoman pieniä. Ja nämä asiat ei siis ole omaa kokemusta, vaan ihan tiedemiesten tutkimaa.
Se on jännä, jos ei sotke hormoneja. Minä en nimittäin naisenakaan pysty syömään mitään soijalisiä ilman että kroppa menee sekaisin. Ja ihan synnyttänyt nainen olen.
Vau, saisko linkkiä tutkimukseen?
KVG
Ei ne nykyisetkään ruoat aina niin äijämäisiä ole, aika neitimäisiäkin osa:
Vierailija kirjoitti:
KVG
Todistajan taakka, ystäväiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ministeri ei olisi kun puolueen kannatus mahtuu virhemarginaaliin.
Jos haluat lisätä raudan määrää ruokavaliossasi, käänny ensimmäisenä linssien puoleen. Linssit ovat perinteinen palkokasvi, jotka sopivat anemian ehkäisyyn ja hoitoon. Linssien tehoa voi vahvistaa valmistamalla monipuolisia reseptejä, joissa yhdistyy raudan imeytymistä tehostavia aineksia.
Syy anemiaan taitaa olla kuitenkin ruokavaliossa J "keripukki" Niinistön tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, saisko linkkiä tutkimukseen?
KVG
Ehkä paskin argumentti ikinä!
Äiti huusi syömään.