Miehen ex kertoi exän olevan vaarallinen sosiopaatti, mutta uskoako?
On ollut minua kohtaan ihan normaali ja olemme todella rakastuneita. Mies kertoi, että ex ei vaan päästä hänestä irti ja siksi mustamaalaa. Tosin olen kuullut muilta ihmisiltä vähän samaa, että olisi ollut väkivaltainen jne, mutta onko se ex laittanut vaan juttua liikkeelle ja on itse joku hullu narsisti?
Miten voisin varmistaa asioiden todenperäisyyden? Mies on kyllä vähän sellanen "kovis" eli ei tunteile juurikaan eli voisihan se ex olla oikeassakin? Apua, mitä teen?
Ollaan siis seurusteltu nyt 6 kk, jos sillä on merkitystä enkä tosiaan ole huomannut mitään merkkejä mistään tuollaisista mitä exänsä mulle väitti. Valehteleeko?
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Täällä olen ja olen hieman sekaisin, koska en tiedä mitä uskoa. Kuitenkin tuo mies selvästi rakastaa minua ihan hulluna ja minä häntä. Mutta pelottaa, jos olette oikeassa niinkuin tuo hänen exänsä. Kysyinkin jo neuvoja eli miten testaan hänet. Varmaan se tyttöjen ilta olis hyvä testi? Että sopiiko hänelle? Kyllä mua on pyydettykin Venetsialaisiin tyttöjen kanssa, mutta en ole vastannut, pääsenkö. ap.
Puheet avioliitosta ja perheestä näin nopeasti on myös kaavan mukaista, eli narskulla on aina kiire saada uhri valtaansa. Älä missään tapauksessa avioidu tai tule raskaaksi vielä vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei aloittajakaan kovin välkyltä vaikuta. Mies on hänelle ihan ostanut kultakorun, eikä lihavalle exälle koskaan ole mitään ostanut, niih. Ainakin miehen mukaan ;D. Ja mitä ihmettä se exän lihavuus ja ap:n tämänhetkinen laihuus liittyy miehen mahdolliseen sosiopatiaan? Vaikka en yleensä tykkää trollia huudella, niin tämä kyllä haisee ja pahasti. Varsinkin nuo "35-vuotias + lapsenteko" -kommentit tässä yhteydessä.
No en olekaan mikään fiksu, enkä sitä väitäkään.l En tiedä niin, miksi haukkuu exäänsä läskiksi ja ihannoi minua. Ei ole kummallakaan vielä lapsia niin mies sanoi, että minun kanssani tahtoisi. Olen vaan kertonut, mitä puhui ja pyytänyt neuvoja. Huomaan kyllä, että pitäisi sitä exää uskoa varmaan kommenttien perusteella.
En kirjoita enää mitään vaan katson, miten suhde kehittyy ja kiitän neuvoista. Venetsialaisiin lähden ilman häntä ja jos suuttuu niin se oli siinä! ap.
Tuo on ihan tyypillistä, että mulkerot haukkuu exänsä ja nostaa uuden heilan jalustalle (aluksi). Tiedoksesi, että se sama mulkoero kohteli exäänsäkin alussa kuin jumalatarta. Myös sinusta hän alkaa ennen pitkää löytämään vikoja ja lopulta oletkin hänen 'hullu exänsä'. Tunnistan tuon miestyypin jo kilometrin päästä.
Uskon, että sinun tosiaan kannattaa kuunnella sitä ex-tyttöystävää. Itse ottaisin jalat alleni tuollaisessa tilanteessa.
Joka toisen ex on sosiopaatti ja narsisti... hohhoijaa
Mitä tarkoittaa mennä venetsialaisiin?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Täällä olen ja olen hieman sekaisin, koska en tiedä mitä uskoa. Kuitenkin tuo mies selvästi rakastaa minua ihan hulluna ja minä häntä. Mutta pelottaa, jos olette oikeassa niinkuin tuo hänen exänsä. Kysyinkin jo neuvoja eli miten testaan hänet. Varmaan se tyttöjen ilta olis hyvä testi? Että sopiiko hänelle? Kyllä mua on pyydettykin Venetsialaisiin tyttöjen kanssa, mutta en ole vastannut, pääsenkö. ap.
Puheet avioliitosta ja perheestä näin nopeasti on myös kaavan mukaista, eli narskulla on aina kiire saada uhri valtaansa. Älä missään tapauksessa avioidu tai tule raskaaksi vielä vuosiin.
Juuri näin. Hälytyskellojen pitäisi soida ja lujaa, jos mies alkaa heti alkumetreillä sitomaan naista itseensä avioliitolla tai lapsilla. Onneksi itse älysin aikoinaan olla tekemättä niitä virheitä alun rakastumisen huumassa. Reilun vuoden päästä alkoi miehen oikea karva tulla esille kunnolla ja parin vuoden jälkeen olinkin jo valmis jättämään sen suhteen taakseni ikiajoiksi. En jäänyt odottamaan ensimmäistä lyöntiä.
Harmittaa vain, että tuhlasin niinkin kauan elämästäni. Olisi pitänyt tajuta heti ensimmäisistä merkeistä, ettei kyse ole miehen puolelta rakkaudesta, vaan omistushalusta, kontrolloimisesta, manipuloinnista ja mustasukkaisuudesta.
Teidän naisten kannattaisi alkaa seurustella sellaisten miesten kanssa ketkä eivät ole ennen seurustelleet. Sosiopatia psykopatia ja narsismi näkyvät nimittäin olevan selkeästi muita yleisempiä juuri ex miehillä. Sellainen joka ei ole seurustellut ei ole kenenkään ex.
Hajota vahingossa miehen joku tosi tärkeä asia ja katso miten hän reagoi.
Jos on puolivälissä neljääkymmentä niin voi perheen perustaminen äkkiä tulla mieleen ihan viattomistakin syistä.
Tyttöjenilta on hyvä idea. Seuraa näitä merkkejä:
Ennen lähtöä: yrittääkö muuttaa mielesi, murjottaa/mököttää, yrittää vesittää lähtöäsi, kyseenalaistaa ystäväsi, vahtii mitä puet päällesi ja kuinka paljon meikkaat, ehdottaa muuta tekemistä, syyllistää, uhriutuu, kieltää lähtemästä
Illan aikana: soittaa, tekstaa, ruinaa/vaatii kotiin kesken illan, keksii jopa jonkun tekosyyn miksi sinun pitää tulla kotiin
Kotona: tenttaa, haukkuu, haistelee, tutkii laukut, taskut, puhelimet, valvottaa, haastaa riitaa
Mulla on vähän samanlainen kokemus. Mies haukkui exänsä läpikotaisin mylle. Mutta kävipä ilmi, että mies piti koko ajan yhteyttä exäänsä. Halusi pitää yhteyttä ja tietää tämän treffailuista jne. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Teidän naisten kannattaisi alkaa seurustella sellaisten miesten kanssa ketkä eivät ole ennen seurustelleet. Sosiopatia psykopatia ja narsismi näkyvät nimittäin olevan selkeästi muita yleisempiä juuri ex miehillä. Sellainen joka ei ole seurustellut ei ole kenenkään ex.
Jaa, no kaverin parisuhdetta seuranneena valitettavasti niitä täysin sekopäisiä miehiä on. Ja ihan oikeasti on olemassa kaava se että ensin jumaloidaan ja sitten kaikki pyllähtää häränpyllyä toiseen suuntaan. Kaveri kertoi minkälaisia rakkausnäytöksiä hänen miesystävänsä järjesti muiden ihmisten edessä ja kaikki naiset huokaili että kumpa minullakin olisi noin ihana mies. Sitten kuin sormia napsauttamalla kaikki muuttui suurin piirtein viikossa kun oli sitouduttu tiukemmin yhteiseen elämään.
Ap:n vastausten perusteella haisee aika vahvasti trollilta tämä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa mennä venetsialaisiin?????
Ne on sellaiset kesäkauden päätöspileet. Esim joku kesäbaari pitää venetsilaiset ja suurieleisesti juhlitaan kesän loppua. On ohjelmaa ja ehkä ilotulitusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no kaverin parisuhdetta seuranneena valitettavasti niitä täysin sekopäisiä miehiä on. Ja ihan oikeasti on olemassa kaava se että ensin jumaloidaan ja sitten kaikki pyllähtää häränpyllyä toiseen suuntaan. Kaveri kertoi minkälaisia rakkausnäytöksiä hänen miesystävänsä järjesti muiden ihmisten edessä ja kaikki naiset huokaili että kumpa minullakin olisi noin ihana mies. Sitten kuin sormia napsauttamalla kaikki muuttui suurin piirtein viikossa kun oli sitouduttu tiukemmin yhteiseen elämään.
Niin ja siis jalustalle nostaminen ON erittäin huono merkki. Sellainen överiksi menevä jalustalle nostaminen. Sitä tuon kaverin mieskin teki.
Vierailija kirjoitti:
No ei mies ole minua mitenkään eristänyt. Ei ole vain ollut aikaa muille kun ollaan oltu niin tiiviisti yhdessä kaikki vapaa-aika. Ja se, että haukkui exäänsä niin en yhtään ihmettele, koska mies on komea ja se ex-nainen oli lihonnut ihan muodottomaksi möhkäleeksi. Ei se varmaan mua kohtelis huonosti, koska olen hoikka, enkä mikään ruikuttaja kuten tuo exänsä!
Olen samalla tasolla tuon miehen kanssa, ei ihme ettei jaksanut sitä naista, jos oli sellainen. Uskon naisen valehtelevan. Meillä on ihana seksielämä ja nautin! Sovimme hyvin yhteen!
Ei olis ehkä kannattanut kirjoittaa tänne mitään, kun kaikki uskoo vaan sitä exää! ap.
Paljastuit, trollihan tämä olikin :D
Voiko joku suomentaa otsikon?
Kenen exä? Ap:n exän exä kertoi? Vai miehen exä kertoi exänsä olevan? Kuka?
Oi voi. Koska kaikki oleellinen on jo sanottu, voin vain kehottaa aapeetä laittamaan tämän viestiketjun visusti talteen. Siinä vaiheessa kun paska kunnolla osuu tuulettimeen, lue nämä viestit uudestaan ajatuksen kanssa - ihan vain tajutaksesi aivan liian myöhään, että täällä olleissa kommenteissa oli sittenkin perää, ja katuaksesi sitä, ettet kuitenkaan halunnut uskoa. Ethän halua löytää itseäsi tästä tilanteesta? Vielä ei ole liian myöhäistä.
”Ei se mulle pahaa tekis.” Joo eipä. Itse suhtaudun miehiin lähelläni sen mukaan minkä kohtelun saa ihmiset joita miehet kohtelee huonoiten ja itseäni synkimpinä hetkinä. Tämä siksi, että vaikka joku minua ihailisikin ja jaksaisi siksi näyttää parasta puoltaan, niin suuri ihailu muuttuu joskus silmänräpäyksessä halveksunnaksi.
Silloin eteen kannettu kulta otetaan korkojen kera takaisin. Ja kun tuo mielenmuutos tapahtuu, niin tipahtaa sieltä valioyksilöiden kehutusta joukosta niiden keskuuteen jotka saa kylmintä kyytiä.
Lisäksi sanoisin että sosiopaatti ja narsisti ei ole sama asia vaikka ovatkin dark triad ominaisuuksia, voi tietysti olla että exäkään ei tässä ihan kliinisiä käsitteitä ole käyttänyt.
Itse olen törmännyt narskuihin lähes minne menenkin ja tunnistan heidät kokemuksen vuoksi ja vedän heitä puoleensakin. Mutta sosiopatia ei mielestäni ole ihan yhtä suuri huutomerkki käytöksessä. Itse tunsin sellaisen noin vuoden verran, kunnes jonain päivänä vain palaset loksahti kohdalleen. Siinä missä narsisti etsii tunnereaktioita, sosiopaatille nimenomaan on muiden tunteet yhdentekeviä. Tuosta tunnistin tuttavanikin, ihan sama mikä tilanne oli päällä, niin huomasin ettei hänellä ollut normaalia huomaavaisuutta tai kiinnostusta millin vertaa. Ihan normaali hyvännäköinen nuori ihminen, kavereita ja työ on jne, käytös tuli esiin vasta kun piittaamattomuus alkoi kuormittaa omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
On ollut minua kohtaan ihan normaali ja olemme todella rakastuneita. Mies kertoi, että ex ei vaan päästä hänestä irti ja siksi mustamaalaa. Tosin olen kuullut muilta ihmisiltä vähän samaa, että olisi ollut väkivaltainen jne, mutta onko se ex laittanut vaan juttua liikkeelle ja on itse joku hullu narsisti?
Miten voisin varmistaa asioiden todenperäisyyden? Mies on kyllä vähän sellanen "kovis" eli ei tunteile juurikaan eli voisihan se ex olla oikeassakin? Apua, mitä teen?
Ollaan siis seurusteltu nyt 6 kk, jos sillä on merkitystä enkä tosiaan ole huomannut mitään merkkejä mistään tuollaisista mitä exänsä mulle väitti. Valehteleeko?
Kun uskot kaiken läheisistäsi niin saat ainakin vaihtaa niitä aika usein. Tiedä siitä mikä totuus on, mutta voit olla varma siitä, että jos sinulla on jatkuva epäilys, se muuttuu todellisuudeksi lopulta.
Näet sitä mitä tahdot, ja sellaiseksi ne asiat muuttuu. Joskus näinkin.
Jos suhtaudut johonkuhun ikävänä tyyppinä edes salaa, sellainen hänestä tulee.
Jos suhtaudut johonkuhun rikollisena, sellainen hänestä jossain vaiheessa tulee koska sinä ilmiannat vain epäilyksesi vuoksi, ja ainahan ihmisistä syytettävää löytyy kunhan riittävästi epäillään.
Siis miksi ei varottelisi?! Minun tuttavapiirissä eräs nainen haukkui exän nyxälle (jota ei siis mitenkään tuntenut itse) miehen aivan läpikotaisin. Tunnen kaikki osapuolet hyvin. Mies ihan perus. No tämä ex jäi myöhemmin kiinni valheista ihan joka mahdollisella elämän osa-alueella, mutta sitä ennen sai todella pahaa tuhoa ja epäilyjä aikaan. Edelleen katkerana pauhaa pitkin kaupunkia. Teki perättömiä ilmoituksia sinne sun tänne.
Kyllä jotkut exät on todella myrkyllisiä!