Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

riistakameraan tallentui naapuri hiippailemassa mökin pihalla

Vierailija
23.08.2018 |

Ei karhuja tai kettuja niin kuin oli tarkoitus

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaa se

Vierailija
82/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähellä olevan mökin omistaja uhosi tämän tästä, että hänen pihaansa ei mennä ja hän kyllä kuvaa ja ottaa yhteyttä poliisiin. Tämä siis sen jälkeen, kun hän oli toistuvasti ottanut meihin yhteyttä, kun kävimme tontillaan. Ja todella olimme siellä portilla käyneet katsomassa, oliko tihutöitä tehty samoin kuin muilla lähimökeillä.

Ymmärsimme asian.

Kun seuraavan kerran outo pakettiauto ajoi mökkitielle, emme reagoineet, olihan mökillä kamerat. Vakuutusyhtiö ei valitettavasti maksa tunnearvoista.

Jaahas, sellaiset voimikset siellä.

Tottahan tuo on, kameroita paremmin toimii hyvät suhteet naapureihin. Ei ole paljoa iloa siitä, että näkee kamerakuvassa huppupäiset miehet, kun naapuri olisi nähnyt pakettiauton rekisterikilvetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitettiin myös kamera kuvaamaan eläinten kulkua ja puoli kylää ramppasi kuvassa keräämässä sienet mökin nurkalta.

Voisi joskus esitellä tiekokouksessa kuvia.

Ympäristöministeriön virkamiehen mukaan ei ole laitonta kerätä sieniä mökkitontiltasi, kun et itse ole paikalla kieltämässä. Kotirauha astuu ministeriön mukaan voimaan vasta sitten, jos olet itse paikalla.

Vierailija
84/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen, että naapuri on kuullut jotain ja kävi tarkistamassa, ettei siellä ole tehty mitään ilkivaltaa tms. Muuta syyyä hiippailemisren ja ikkunoista kurkkimiseen en keksi. En usko, että sitä tehdään uteliaisuudesta.

Vierailija
85/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Mua kiinnostaa mitä ap tarkoittaa hiippailulla, kyyryssä hiiviskelyäkö? Ja mitä tarkoittaa kurkkia ikkunoista? Nenä ruudussa kiinni, niinkö?

Jos vaikka olisi niin, että ap:n mökin pihapiirissä on hyvä kantarellipaikka, jota naapuri on ap:n poissaollessa käynyt vilkaisemassa? Väärinhän sekin on, että vie toisen sienet (paitsi jos ne eivät omalle väelle kelpaa, mutta silloinkin kannattaa toimia avoimesti). Tällainen toiminta on mun mielestä ymmärrettävää, vaikka ei hyväksyttävää. 

Kun menee toisen ikkunoiden ohi, niin kyllä niihin vaistomaisestikin vilkaisee, ilman mitään kurkkimistarkoitusta tai muuta pahaa aietta. 

Ei kai se kanttarelleja sisältä etsi? Ja sitä paitsi, jokamiehenoikeudet eivät yllä pihoihin asti, joten sieltä mökkipihastakin on ihan turha etsiä niin kanttarelleja kuin marjojakaan.

Kuten kirjoitin, naapuri toimi väärin. Mua kuitenkin kiinnostaa hänen motiivinsa, onko ne ollenkaan edes ymmärrettävät (hyväksyminen on eri juttu). Ja mitä hiippailu ja kurkistelu tarkoittaa. Ja millaiset välit mökkinaapuruksilla on. 

Mökki on varmaan joissakin erämaassa kun ihan pihapiiriin osotetaan karhuja ja kettuja ja viritellään riistakameroita. 

Oulussa kulkee kettu(ja) kaupunkialueella parin kilometrin päässä keskustasta, karhuhavaintoja on tehty n. 10 km päässä keskustasta.

Just meinasin tulla kirjoittaan saman. Mä oon kotoisin Jäälistä noin 20km Oulun keskustasta ja ihan vuosittainhan tässä ympärillä näkyy karhun ja suden jälkiä. Kerran oon tuossa pihassa ihan nähnytkin suden.

Vierailija
86/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiveljeyteen kuuluu tarkkailu. Onko puita kaatunut, kattotiiliä irronnut, ovi jäänyt auki jne. Hysteeriset perikunnan jäsenten keskenkin riitelevät nykykaupunkilaiset eivät ymmärrä tätä. Tärkeä turvallisùusasia.

Vierailija
87/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitettiin myös kamera kuvaamaan eläinten kulkua ja puoli kylää ramppasi kuvassa keräämässä sienet mökin nurkalta.

Voisi joskus esitellä tiekokouksessa kuvia.

Ympäristöministeriön virkamiehen mukaan ei ole laitonta kerätä sieniä mökkitontiltasi, kun et itse ole paikalla kieltämässä. Kotirauha astuu ministeriön mukaan voimaan vasta sitten, jos olet itse paikalla.

Ei pidä paikkaansa. Kotirauha on olemassa, vaikka henkilö ei ole paikalla. Pihapiiri on aika pieni. Ei tarkoita edes koko mökin metsätonttia vaan pihaa.

Vierailija
88/93 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä siinä hiippailussa vielä mitään mutta kurkki ikkunoista sisään ym.

itse en menisi heidän pihalle heidän poissa ollessa muuta kuin jos on tulipalo tai vastaava .

ap

Hahah, noin ne ihmiset on tehneet kautta aikojen. Vuonna nakki ja nolla eräs tuttu pariskunta (toivoivat vähintään presidentin tms uran aukeavan), kävivät kurkkimassa rikkaan opiskelijakaverin ikkunoista, kun tiesivät tämän olevan matkoilla. Eikä siinä vielä kaikki, miehen työkaveri kuului kaupungin kermaan ja kun työkaveri kutsui kaikki työkaverinsa kylään, niin tämä yksi otti kameran mukaan ja kuvasi tapetit ja lattiat ja huonekalut... Pitivät sitä ihan normaalina toimintana.

Vierailija
89/93 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sitten minäkin valvontakameran mökille. Ihan vaan eläinten seurantaan, tuskin siellä ketään hiippailee

Vierailija
90/93 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten uteliaisuus on ihan sairasta. En tajua, miten joku kehtaa mennä toisen mökin pihalle töllistelemään. Meilläkin on riistakamera oman mökin pihassa ja monta ihmettelijää jo tallentunut. Kamerasta ei tarvitse ilmoittaa, jos se kuvaa omaa pihaa. Oma moka, jos menet ilman lupaa pihalle ja kuva tallentuu kameraan.

Vierailija
91/93 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, kun olisi niitä kameroita vähän siellä sun täällä pihoja kuvaamassa, niin mahtaisi lintukotofiilinki ja Reinikaisen "eei sellasta tapahu" olla entinen. Outoja riittää.

Vierailija
92/93 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun täällä mammat kauhuissaan pauhaa, että kamerasta pitää ilmoittaa, vaikka se kuvaisi omaa pihaa. Tiedoksi vaan, että aika monen "autio"talon pihassakin on jonkinlainen valvonta, eikä siitä tarvitse ilmoittaa. Nämä paniikkimammat on varmaan niitä, jotka ovat käyneet ryöväämässä näitä taloja.

Vierailija
93/93 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan joku tuollainen naapurin hiippailija-pariskunta sai tuomion koska olivat tehneet naapureidensa pihalla tihutöitä ja jäivät kiinni. Hyvä vaan että ihmiset kuvaa pihojaan.