riistakameraan tallentui naapuri hiippailemassa mökin pihalla
Kommentit (93)
Ei muuta kuin kautta rantain puheeksi naapurin kanssa. Paljastamatta siis, että tiedät hiippailuista. "Ajateltiin tuossa, että laitetaan riistakamera pihaan kun täällä liikkuu niin paljon eläimiä. Onkin ollut pihassa näemmä vilskettä kameran mukaan"
Ja sitten vaivihkaa seuraillaan ilmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin kautta rantain puheeksi naapurin kanssa. Paljastamatta siis, että tiedät hiippailuista. "Ajateltiin tuossa, että laitetaan riistakamera pihaan kun täällä liikkuu niin paljon eläimiä. Onkin ollut pihassa näemmä vilskettä kameran mukaan"
Miksi pelata moista kummallista peliä?? Jos asia häiritsee, niin kysyy ihan suoraan vaan, millä asialla naapuri liikkui.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä vaivihkaa, itse sanoisin ihan suoraan että mitäpäs oikein hiiviskelit eilen illalla meidän pihalla. Ja älä tuu toiste.
Musta on ihan hyvä että mökkinaapurit kulkee meidän pihan kautta marja ym reissuillaan kun ei olla itse siellä. Pitävät vähän paikkoja silmällä. Tämä siis jos ei ole syytä epäillä jotain vilunkia, meillä on mukavat mökkinaapurit.
Laiton kamera jollei ole kylttiä, varaudu maksamaan sakkosi, pahimmassa tapauksessa joudut linnaan.
No eipä siinä hiippailussa vielä mitään mutta kurkki ikkunoista sisään ym.
itse en menisi heidän pihalle heidän poissa ollessa muuta kuin jos on tulipalo tai vastaava .
ap
Vierailija kirjoitti:
No eipä siinä hiippailussa vielä mitään mutta kurkki ikkunoista sisään ym.
itse en menisi heidän pihalle heidän poissa ollessa muuta kuin jos on tulipalo tai vastaava .
ap
Ihmiset on uteliaita. Tuskin tuossa sen kummemmasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä vaivihkaa, itse sanoisin ihan suoraan että mitäpäs oikein hiiviskelit eilen illalla meidän pihalla. Ja älä tuu toiste.
Mökkinaapureiden kanssa kannattaa olla väleissä. Parempi hoitaa utelias pois siististi.
eipä siinä mitään uteliaisuuttaan vain hiippailee..itse en kehtaisi.
lempinimi hänelle onkin pihahiippari 😊
Vierailija kirjoitti:
Laiton kamera jollei ole kylttiä, varaudu maksamaan sakkosi, pahimmassa tapauksessa joudut linnaan.
Tähän olisi kiva saada vähän perusteluja. Lainsäätäjä ei tunnista vaatimusta ilmoittaa yksityistilojen valvonnasta.
Kiinnosti varmaan nähdä miltä teidän mökissä näyttää ja mitä siellä on. :D
Vierailija kirjoitti:
meillä kamera suunnattu omaan pihaan. Kameran toimintasäde n.17M, se huomioitu.
veikkaanpa että mökeillä on tässäkin asiassa eri säännöt kuin omakotitalo alueella.
Monella mökillä on "pelotteena" valvontakamera kyltit, mutta ei kameraa.
meille tuo riistakamera juttu ihan uusi ja naapureille siitä aion mainita.
ihan tosiaan eläinten tarkkailuun
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omaa pihaa saa valvoa ilman kylttejä. Naapurin pihaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä kamera suunnattu omaan pihaan. Kameran toimintasäde n.17M, se huomioitu.
veikkaanpa että mökeillä on tässäkin asiassa eri säännöt kuin omakotitalo alueella.
Monella mökillä on "pelotteena" valvontakamera kyltit, mutta ei kameraa.
meille tuo riistakamera juttu ihan uusi ja naapureille siitä aion mainita.
ihan tosiaan eläinten tarkkailuun
ap
Olet väärässä, mökeissä ei ole eri sääntöjä!
Kameravalvonnasta pitää aina ilmoittaa sillä ketään ei saa kuvata ilman lupaa. Ei edes omaa tonttia, sillä esim postinjakajan näkyminen omassa tonttikamerassa on salakuvaamista.
Ap ei missään tapauksessa voi kertoa naapurille että hän on kuvannut naapuria salaa. Välitön oikeusjuttu.
T. Ts-päällikkö jonka työpaikalla oli kunnon kahinat kameravalvonnasta - silloin tutkittiin lakia huolella
Minä olen ymmärtänyt, että aina kun laittaa kameran, ihan mihin vain, on pakko laittaa siitä kyltit. Varma en kuitenkaan ole.
En kyllä pistäisi pahakseni jollei nyt joka päivä siellä käy hiipparoimassa. Hyvä että joku pitää silmällä ja miksei tuo nyt saa kurkistaa ikkunasta sisäänkin. Tuskin on sieltä mitään pöllimässä tai sisälle murtautumassa? Se että alkaisi lainata vaikka luvatta venettä rannasta tai tavaroita häviäisi tms. olisi sitten eri asia.
Omalla pihalla saa kuvata, naapurin tonttia kameran kuvassa ei saa näkyä: https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/riistakameralla…
Hmmmmmmmm... Epäilyttäväää