Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan päässyt lopullisesti irti tupakasta?

Vierailija
22.08.2018 |

Oon polttanut teinistä asti (nyt 27), en koskaan mitään askia päivässä vaan enimmillään about 5 röökiä päivässä, lukuun ottamatta biletysiltoja, jolloin menee enemmän (ehkä 10 per ilta). Liika polttaminen sattuu kurkkuun, joten suurempia määriä en ole koskaan kyennyt polttamaan.
En oo nyt pariin vuoteen polttanut päivittäin, lähinnä juhlissa, sosiaalisissa tilanteissa ja silloin tällöin arkisin jos tekee mieli. Helposti voin olla lähes viikon ilman tupakkaa, mutta sen jälkeen alkaa kovasti tehdä mieli. Pahinta himo on silloin kun on juonut pari lasillista viiniä ja/tai kun muut polttavat. Tuntuu ettei motivaatiota kokonaan lopettamiseen ole, koska poltan vain muutamana päivänä viikossa; oletan ettei se nyt niin haitallista keholle ole, rahaa ei mene niin paljon jne, mitä näitä tekosyitä nyt on.
Kohtalontovereita? Miten ootte päässeet röökistä kokonaan eroon?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin lopettamaan 14 vuotta sitten tosin se edellytti hyvin onnellisen elämäntilanteen ja sen, että päätin lopettavani vasta parin kuukauden päästä. Viimeiset viikot polttaa näin ollen olivat ei-nautinnollista pakkopullaa.

Vierailija
2/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhöyryttimen avulla, kertalaakista noin viisi vuotta sitten :-)

Tupakointiuraa takana n. 35 vuotta, enkä olisi uskonut kuinka helppoa lopettaminen oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointiuraa takana n. 35 vuotta, enkä olisi uskonut kuinka helppoa lopettaminen oli.

Olisiko suositella jotain merkkiä tai miten päästä alkuun? Kokeilin kerran jotain mutta se haju oli kamala. Samanlainen kuin tupakassa. 

Vierailija
4/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polti 26 vuotta, aloitin 14 vuotiaana.

Loppu kuin seinään kun tein sen päätöksen.

Kun otan viiniä, sallin itseni polttaa. Näin tupakasta on tullut luksustuote minulle ja siinä pysyy. Bileiltana menee 0-10 röökiä. Mielestäni hyvin ihmiselle joka poltti askin päivässä, pl. raskaus ja imetys, jolloin en polttanut.

Vierailija
5/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertalaakista 23 vuotta sitten, ilman mitään apuneuvoja. Riittävä motivaatio tuli siitä ketutuksesta, jota tuo orjuus aiheutti. Enpä ole katunut! Olin polttanut yli 20 v, yhden askin päivävauhtia.

Vierailija
6/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahto on se, mikä pitää oll. Päättäväisyys.

Jos olet päättänyt lopettaa, niin sitten et jatka, vaikka mieli tekisi.

Tuolla ajattelulla lopetin aikoinani. Ketjupolttaja olin kymmenen vuoden ajan, enkä ollut ennemmin edes lakkoa kokeillut. 

Vierailija
7/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko suositella jotain merkkiä tai miten päästä alkuun? Kokeilin kerran jotain mutta se haju oli kamala. Samanlainen kuin tupakassa. 

Paljon tietoa ja neuvoja löydät:

https://www.e-savuke.com/vb/forum.php

Vierailija
8/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin korvasin tupakan nikkepurkalla, sitten nikkepurkan normipurkalla, sitten jätin normipurkan veks.

Ei tee mieli röökiä edes huppelissa.

Vierailija
9/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin noin 5 vuotta sitten, olen nyt 30. Aluksi oli vaikeaa varsinkin kun oli ulkona juhlimassa, mutta päätin etten enää polta. Nyt 5 vuotta myöhemmin ei tulisi mieleenkään polttaa. Tsemppiä kyllä se onnistuu kun tarpeeksi haluaa :)

Vierailija
10/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 13-vuotiaasta, nyt 45. Viime lokakuussa lopetin. En vaan polttanut enää. En tiedä miks se oli niin helppoa. Joskus tekee vielä mieli, mut ehkä kerran kuussa. Siis en polta yhtään enää.

Vierailija
11/22 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siitä päästä kokonaan eroon? Muutama päivä viikossa pitää kyllä yllä riippuvuutta, mutta jos pääset johonkin kerran kuussa -vauhtiin, niin haitat alkavat olla aika olemattomat.

Vierailija
12/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä eroon, mutta jos yritän, iskee ne viekkarit aivan hulluina, musta tulee siis täysin sietämätön ihminen. Outoa tässä on se, että alkoholin käytön pystyin lopettamaan kokonaan ja siis juomiseni ei enää ollut hallinnassani vuosiin... Tupakointi on ns hallinnassa, eli on ne tietyt tupakat, mitkä pitää polttaa. Aamutupakasta olen nyt vierottautumassa.

Vierailija
13/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lopetti kertalaakista 30 v sitten poltettua teknistä asti n. 27-vuotiaaksi.

Vierailija
14/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lopullisesti jo kahdesti.

Vierailija
15/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 10 vuotta. Lopetin kerrasta ja nyt noin 5 vuotta polttamatta.

En käyttänyt mitään nikotiini korvikkeita.

Vierailija
16/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on lopettanut tupakoinnin, mutta ainakun tulee toiselle paikkakunnalle niin ostaa heti tupakkia ja polttaa salassa mieheltään.

Vierailija
17/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin monta vuotta (nyt 29-vuotias, pari vuotta ollut savuton) ja sain lopetettua helposti lukemalla Stumppaa Tähän -kirjan. Allen Carr on kirjailijan nimi. Kannattaa käydä kirjakaupasta kysymässä, pokkarina maksaa noin 12 euroa ja ainakin itsellä ainoa tapa lopettaa ja vielä hymyssä suin. Ennen olin niin koukussa, että vaikka flunssasena heräsin yöllä yskäkohtaukseen, niin ensimmäisenä sytytin röökin. Yskin niin paljon että oksentelin sen takia kun oli limaa ja tervaa keuhkoissa. Pointti siinä kirjassa on se, että et saa vähentää, etkä lopettaa kirjan aikana. Mutta kun sitä lukiessa alat jo pikkuhiljaa olla innoissaan kaikista niistä eduista, mitä lopettamalla saat, niin oikein odottaa että saa polttaa viimeisen tupakan ja olla sitten vapaa siitä. Suosittelen ehdottomasti! Paljon edullisempi kun mitkään nikotiinipurkat yms, ja lisäksi se etu ettei siinä korvata tupakkaa millään toisella riippuvuudella. Ei ole kaduttanut. :)

Vierailija
18/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin 14 - 15 vuotiaasta nelikymppiseksi. Tupakkaa paloi aikuisena kahta askia päivässä. Polttamisen lopetin kertalaakista pelkällä tahdonvoimalla.

M 44

Vierailija
19/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietyt tilanteet, kuten sosiaaliset suhteet, alkoholin käyttö jne. tuottavat ongelmia tupakkalakossa, kannattaa puskea näistä läpi väkisin. Kun päätös tupakoinnin lopettamisesta on tehty ja voimakkaimmillaan, hankkiudu niihin ongelmatilanteisiin ja ole polttamatta. Hae tällaisista onnistumisista lisää motivaatiota. Ensi kerralla jo tiedät että voit olla ilman tupakkaakin.

Eräs tuttu teki tässä totaalisen virheen. Hän sinnitteli ensin pari-kolme viikkoa ilman tupakkaa ja hommasi sen jälkeen neljä askia lempimerkkiään ryyppyviikonlopuksi. Peruste oli että "jos tekisi liikaa mieli"...voitte arvata tupakkalakon lopputuloksen. Tosiasiassa oli siis tietämättään päättänyt lopettaa lakon.

Vierailija
20/22 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m-geri kirjoitti:

Itse poltin monta vuotta (nyt 29-vuotias, pari vuotta ollut savuton) ja sain lopetettua helposti lukemalla Stumppaa Tähän -kirjan. Allen Carr on kirjailijan nimi. Kannattaa käydä kirjakaupasta kysymässä, pokkarina maksaa noin 12 euroa ja ainakin itsellä ainoa tapa lopettaa ja vielä hymyssä suin. Ennen olin niin koukussa, että vaikka flunssasena heräsin yöllä yskäkohtaukseen, niin ensimmäisenä sytytin röökin. Yskin niin paljon että oksentelin sen takia kun oli limaa ja tervaa keuhkoissa. Pointti siinä kirjassa on se, että et saa vähentää, etkä lopettaa kirjan aikana. Mutta kun sitä lukiessa alat jo pikkuhiljaa olla innoissaan kaikista niistä eduista, mitä lopettamalla saat, niin oikein odottaa että saa polttaa viimeisen tupakan ja olla sitten vapaa siitä. Suosittelen ehdottomasti! Paljon edullisempi kun mitkään nikotiinipurkat yms, ja lisäksi se etu ettei siinä korvata tupakkaa millään toisella riippuvuudella. Ei ole kaduttanut. :)

Minä lopetin tuon kirja avulla myös 7 vuotta sitten. Oli älyttömän helppoa ja hymyssä suin meni mullakin lopettaminen.

Lisäksi kirja mahdollisti sen, etten koskaan tule missään olosuhteissa polttamaan yhtäkään tupakkaa. Minäkin suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän