Kukaan päässyt lopullisesti irti tupakasta?
Oon polttanut teinistä asti (nyt 27), en koskaan mitään askia päivässä vaan enimmillään about 5 röökiä päivässä, lukuun ottamatta biletysiltoja, jolloin menee enemmän (ehkä 10 per ilta). Liika polttaminen sattuu kurkkuun, joten suurempia määriä en ole koskaan kyennyt polttamaan.
En oo nyt pariin vuoteen polttanut päivittäin, lähinnä juhlissa, sosiaalisissa tilanteissa ja silloin tällöin arkisin jos tekee mieli. Helposti voin olla lähes viikon ilman tupakkaa, mutta sen jälkeen alkaa kovasti tehdä mieli. Pahinta himo on silloin kun on juonut pari lasillista viiniä ja/tai kun muut polttavat. Tuntuu ettei motivaatiota kokonaan lopettamiseen ole, koska poltan vain muutamana päivänä viikossa; oletan ettei se nyt niin haitallista keholle ole, rahaa ei mene niin paljon jne, mitä näitä tekosyitä nyt on.
Kohtalontovereita? Miten ootte päässeet röökistä kokonaan eroon?
Kommentit (22)
Jos tupakoi juodessa tms. niin et ole kokonaan päässyt irti. Kiusausta tulisi vastustaa noissakin, sillä lopulta se tupakkakoukku irtoaa lopullisesti.
Kuusi vuotta sitten lopetin, en anna itselleni tekosyytä tupakoida missään tilanteessa.
Pakko mainita vielä että jos polttaa van vähän, on vaikutukset silti samat kuin jos polttaisi paljon. Eli tsempit lopettamiseen 😊 Lopetin itse 2,5 vuotta sitten onnistuneesti sähkötupakan avulla, ja 2 vuotta sitten lopetin sähkötupakan myös. Vähensin nikotiinin määrää höyryssä joka kuukausi, kunnes olin nikotiinistakin vapaa ja sen jälkeen höyryttely loppui kuin itsestään. Onnea kaikille ketkä onnistuivat lopettamaan ja heille ketkä sitä yrittävät!