Mitä tämä vauva-palsta on sinulle opettanut muista ihmisistä??
Kommentit (612)
Täällä provosoituu kirjoittamaan helpommin negatiivisia kommentteja, kuin positiivisia.
Tällä palstalla on aina kaikki vika miehissä. Kaikki kauheudet ovat miesten tekemiä, varsinkin parisuhteessa.
T. Nainen
Että on oikeasti olemassa äitejä, jotka eivät rakasta lapsiaan.
Sen, että anopit ovat hirviöitä, joihin kannattaan pistää heti välit poikki. Kieltää myös ehdottomasti lapsiltakin kaikki yhteydenpito moisiin kammotuksiin. Kauheampia otuksia ei maa päällään kanna!
Lukiessani näitä, sanoinkin heti irti ystävyyteni anopin kanssa, varmuuden vuoksi, ennenkuin sekin muuttuu hirviöksi, joka syö minut lähestulkoon elävältä ja ryöstää mieheni helmoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
AV on tehnyt minusta ihan oikeasti naisvihaajan. En ole arjessani oikeastaan ollenkaan tekemisissä naisten kanssa, olen homo ja töissä miesvaltaisella alalla, joten sillä ei ole kauheasti käytännön merkitystä. Mutta tällä palstalla lukemani jutut on kyllä vaikuttaneet asennoitumiseeni naisia kohtaan. Niin järkyttävän typeriä juttuja täällä saa lukea, olenkin käytännössä lopettanut vauvapalstailun.
Samoin, vaikka olen itsekin nainen. :-/
Vierailija kirjoitti:
Toisten on tosi vaikeata hyväksyä että Suomessa on myös varakkaita ihmisiä, eikä se ole tullut ilman kovaa työtä.
Niin juuri, kuten Esim. Sara Sieppi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen että miehet ja pikkupojat on helvatan säälittäviä kun täällä roikkuu naisia haukkumassa,pitäis itekin liittyä kaikkiin mahdollisiin auto/peli/tekniikkakeskusteluihin ja nyyhkiä siellä kuin paskoja miehet on :_D Mutta ei helvetti kun ei kiinnosta nuo aiheet tippaakaan.
Joo, pitäis tehdä naisten invaasio jonnekin pakkotoistolle ja ruveta siellä joukolla haukkumaan miehiä ja näiden älyä. Jankuttaa jotain omaa teoriaa miessukupuolesta ja kertoa niille jokaikiseen ketjuun, miten miehet ajattelevat naisista - vaikka ei edes olisi mikään etäisestikään aiheeseen liittyvä aloitus. Se olis tätä palstamiesmeininkiä, se.
”Mikä on paras protskujauhe?”
”Te miehet ette edes vilkaise meihin kiltteihin naisiin.”
Mutta täällähän se juurikin on, sellainen invaasio! Varsinainen Miestenhaukkujakaarti. Inhottaa lukea näitä haukkumisia silti, vaikka itsekin olen nainen.
Mulla on vaan miehistä parempi käsitys, kuin av-mammainvaasiolla, joten en kuulu joukkoonne.
Että ihmisillä on huumorintajua vaikeissakin asioissa, on kriittistä rakentavaa ajattelua ja tyhmyyttä, toisia on kunnioitettava, ja negatiivinen ajattelutapa tarttuu. Jos luen liikaa palstaa, vaikuttaa se ajatteluuni. Enimmäkseen saan uusia näkökulmia asioihin ja siitä kiitos.
Tv-sarjaketjujen kohdalla olen oppinut, että tulkinta ja vastaanotto ovat vaihtelevia ja tänne syntyy oma tarina. Esimerkiksi Ensitreffit alttarilla Suomi, ihan kuin olisin katsonut ihan toista ohjelmaa kuin mitä ketjun tarina pääosin esitti. Minusta se on mielenkiintoista, tykkään välillä lukea ensin kommentit ja katson sitten jakson.
Olen oppinut, että ihmiset ovat inhimillisiä kaikkine puolineen.
Täällä nimitellään toisia kirjoittajia estoitta: kehotetaan hankkimaan lääkitys psykoosiin (ilm kommentoija on lääkäri koska vain ko ammatin harjoittaja voi diagnosoida),
näppäinvirhe-painu äidinkielen tunnille
olo on nuorekas- painu optikolle
En jaksa edes jatkaa. Täällä on todella ilkeitä kommentteja. Nimittelyä vielä enemmän
siinä muutama heti mieleen tullut kirjoitti:
Ihmisillä on tietämättään paha olla, purkavat sitä tänne.
Ihmiset ovat yksinäisiä ja hakevat seuraa täältä.
Ihmiset ovat tylsistyneitä, jännitystä etsitään täältä.
Ihmisillä on paljon luppoaikaa, aika kuluu täällä kuin siivillä.
Ihmiset haluavat tulla huomatuksi, täällähän sitä huomiota saa.
Ihmisillä on paljon epämiellyttäviä tehtäviä, mutta tämä on sopiva sijaistoiminta.
Varsin rakentavasti sanottu.
Olen oppinut, että on olemassa miehiä, jotka vihaavat naisia. Vaativat samaan hengenvetoon pidättyvyyttä seksissä ja että heille pitää kuitenkin antaa. Vihaavat naista ja haluavat reikää.
Jos ei nainen anna, vika on kuulemma siinä, että kaikki naiset haluavat 0,01 prosenttia miehistä: laatikkopäisiä, metsästäjänsilmäisiä miljonäärialfoja.
Olen 50+ ja tämä naisviha oli minulle uutta.
Että ihmiset on vieläkin tyhmempiä kuin ajattelin.
Miettivät joka asiasta mitä "muut on tästä mieltä".
Järkyttävän ulkonäkökeskeisiä kanoja.
Miksi tällä ketjulla ei ole kruunua tai liekkiä vaikka ollaan jos sivulla 18 ;)
Että kommunikaatio on hemmetin haastavaa...
1)Jos kerrot jonkin asian ja mainitset jotain muuta kontekstiksi, ihmiset kuulevat vain tuon kontekstiksi aiotun sivuseikan ja takertuvat siihen.
2)Jos taas kerrot jonkin asian mahdollisimman vähin taustatiedoin, ihmiset kysyvät "Miksi ihmeessä et [jokin asia joka ei liity tilanteeseen ollenkaan tai ole mahdollinen]???" Jos tällöin lisäät yksityiskohtia jälkeenpäin, olet Porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV on tehnyt minusta ihan oikeasti naisvihaajan. En ole arjessani oikeastaan ollenkaan tekemisissä naisten kanssa, olen homo ja töissä miesvaltaisella alalla, joten sillä ei ole kauheasti käytännön merkitystä. Mutta tällä palstalla lukemani jutut on kyllä vaikuttaneet asennoitumiseeni naisia kohtaan. Niin järkyttävän typeriä juttuja täällä saa lukea, olenkin käytännössä lopettanut vauvapalstailun.
Niin kauan kuin joku ei pakota palstailemaan, en usko että palstailu TEKEE kenestäkään mitään. Ettekö pysty yhtään suhteuttamaan luettuja kommentteja, että ne kertovat kullein palstalle kertyneen väestön keskijakaumasta?
Mitä tulee naisvihaan, tunnen homoseksuaaleja, joilla on kertomansa mukaan naisviha alkanut lapsena.
Tällä palstalla on paljon materialisteja, ja niitä, jotka vertaavat itseään toisiin aineellisen menestyksen mukaan. Toisaalta se on ajan henki: miltä jokin näyttää on tärkeämpi kuin sisin.
Palstalla on myös ihania lämminsydämisiä ihmisiä. Yhtenä päivänä sain aloitukseni läpi, ehkä 1/50 aloituksesta. Käsittelin asiaa mielessä, ja sain paljon hyviä ajatuksia, enemmän kuin livekavereiden ja menneen terapeuttini kanssa puhuessa.
Piilov*ttuilua ei ole käytännössä joidenkin mielestä olemassa. Kaikki piilov*ttuilu ja suorakin v*ttuilu on oikeasti vain huumoria, uteliaisuutta, älykkyyttä ja suoruutta. Kiusaamista on ainoastaan sellainen selkeä ja näkyvä haukkuminen ja esim väkivalta. Tämän opin tuosta case Veitolasta.
Miten sairaan mustasukkainen moni nainen on, ja vieläpä pitää sitä terveenä ja normaalina. (Yhtä lailla miehissä mustasukkaisia, tämä vaan enemmän profiloituu naisten palstana).
Mies menee vaimoaan nuoremman naismyyjän kassalle ja vaimo on mustasukkainen...huh.
On vahvistanut ajatustani jäädä sinkuksi ha lapsettomaksi. M31v
Toisten on tosi vaikeata hyväksyä että Suomessa on myös varakkaita ihmisiä, eikä se ole tullut ilman kovaa työtä.