Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas tympeä kohtaaminen. Naisena olin remonttireiskalle kuin ilmaa.

Vierailija
22.08.2018 |

Meillä on käynnissä putkiremontti ja remonttimies tuli käymään erikseen näin illalla, kun oli joku ongelma jossain huoneessa. Tuli ovesta sisään, kohtasi minut ensimmäisenä. Tervehdin, mutten saanut vastausta, eikä tämä mies katsonut edes silmiin sisään tullessaan, vaan ohitti minut, etsi katseellaan talon miestä ja tervehti häntä. Menivät sitten katsomaan jotain putkia, oma mies ja se remonttireiska. Ilmeisesti vain miehet voivat mennä katsomaan putkia.

Mua ei putket tai autot tai eri puhelin- tai porakonemallit kiinnosta yhtään, mutta yleensä näissä asioissa asioidessa yhdessä puolison kanssa minutkin huomioidaan.

Olen äärimmäisen etuoikeutettu ja elän pienessä hyvinvointikuplassa, kun en itse oikeasti kohtaa syrjintää naisena oikein missään. Siksi tällaiset kohtaamiset (tai kohtaamattomuudet) tuntuvat näin yhtäkkiä hämmentäviltä. Ihan kuin en olisi olemassa ollenkaan.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa p4skaviemärit meni naisen edelle ja sekös naista niin vimmatusti sieppaa :DD

Vierailija
22/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli täysin vastaava tilanne kodissani. 

Remonttimiehet eivät käsittäneet, että minä tilasin työn - ja maksoin remontin.

Koomisin oli muuttofirman esimies, joka puhui kylässä olleelle miespuoliselle ystävälleni eikä minulle.

Osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä. 

No puhuitko sä sille? 

Remonttimiehelle? Totta kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---Olen äärimmäisen etuoikeutettu ja elän pienessä hyvinvointikuplassa, kun en itse oikeasti kohtaa syrjintää naisena oikein missään. Siksi tällaiset kohtaamiset (tai kohtaamattomuudet) tuntuvat näin yhtäkkiä hämmentäviltä. Ihan kuin en olisi olemassa ollenkaan.

:D :D oletko joskus mahdollisesti ollut puutarhakutsuilla ja liikehtinyt siellä sirosti ja viehkeästi?

Vierailija
24/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun ok-talossa ja olen rakennusalan insinööri.Mutta siis nainen ja sinkku...Että paloi hermo kun ovella oli joku rakennusliikkeen tyyppi kyselemässä viimeviikolla talon miestä ovella jotta voisi keskustella remonttiasioista.Sanoin kyllä muutaman valitun sanan.

Vierailija
25/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko tää mielensäpahoittaminen nyt siitä, et ap on lukenut iltalehden ja siellä oli artikkeli tänään, et joku remonttireiska oli mennyt jonkun naisen luokse ja siitä oli alkanut hyvin nopeasti etenevä suhde:D Ap luulee, et kaikki reiskat jäävät liehittelemään talon emäntää:D

Vierailija
26/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ujostutti kun tisut oli vastassa, eikä peenis. Ei tiennyt mihin katsoa ja olisi halunnut vaan tuijottaa kaksosia. Ihan ymmärrettävää, lukkoon siinä menee ja nopeasti niitä putkia vaan silmien eteen.

Vierailija
27/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle palstalle on nyt jostain syystä eksynyt joku amisluokka kommenteista päätellen. 

Vierailija
28/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltan tuskin odottaa kun meidän putkirempan alkaa.

Vierailija
29/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä moukka. Kyllä täytyy tervehtiä kun tulee jonkun kotiin varsinkin kun he maksavat  remonttipellen palkan.

Vierailija
30/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää sun miehes on ollut hänen yhteyshenkilö ja näin ollen tietävät hoidettavista asioista, joten miksi sitten sun pitää suuttua tuollaisesta. Tuskin putkari teidän luo on tullut viihtymään vaan tekemään töitä. Asiakaskäynneillä ei turhia turista. Aika on rahaa.

Tuota minäkin painotin että aika on rahaa. Urakkasopimuksella ei ole aikaa jutella joutavia. Eri asia jos maksetaan tuntikorvausta niin mulle aivan sama jutellaanko mukavia vai teenkö töitä.

Kauanko menee aikaa jos sanoo hei tai terve? 

Vierailija
31/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sähköyhtiön asentaja kävi täällä vaihtamassa sähkömittarin,ei tainnut tulla kuin joku murahdus ja häipyi parissa minuutissa.

Vierailija
32/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se nyt vaan ole tärkeintä, että ne putket tehdään huolella ja oikein? Ei tarvii kuivin suin olla ja kakallekin pääsee.

Tervehtiminen on kohteliasta, eikä peruskäytöstapojen osaaminen mitenkään heikennä kykyä tehdä putkia huolella ja oikein. Ihme juntteja täällä puolustelemassa juntin käytöstä.

Vierailija
33/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ärsyttävää. Olin joskus rautakaupassa silloisen mieheni kanssa, myyjä alkoi selittää miehelle, mun ylitseni, vaikka oli minun mökistäni kysymys! Piti pyytää sitten miestä muualle, että sai myyjän tajuamaan kuka on se ostaja.

Ja sitten klisee autokaupasta: Olen ostaja, miespuolinen kaveri vain mukana ja MINÄ olen asiakas ja maksan. Tulos: automyyjä puhuu pääni yli miespuoliselle henkilölle. Sanoin, että seuraavaksi kävelen ulos, jos ei minulle puhuta, myyjä karahti tulipunaiseksi ja änkytti jotain, mutta muutti kohdehenkilöä, jolle puhui. En ole ruma enkä läski eli sitä kommenttia ei tarvitse kirjoittaa.

Vierailija
34/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi moukalle. Ukko ulos ja uusi tilalle. Sitten täällä kyllä valitetaan, kun itseä ei kaupan myyjä tai hoitaja päikyssä tervehdi.

Vierailija
35/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle palstalle on nyt jostain syystä eksynyt joku amisluokka kommenteista päätellen. 

Mukava ennakkoluulo amislaisista. Ilmeisesti yliopistoissa on osasuorituksena käytösapro?

Mutta oikeammin kertoo paremminkoulutettujen asenteista. Varmaan harmittaa kun kuitenkin joutuu turvautumaan niin monessa paikassa amisapuun.

Aloittajarouva ottanee putkimiehen huonon käytöksen esiin seuraavassa yhtiökokokuksessa korostaen tuota mainitsemaa asiakasnäkökulmaa...

Vierailija
36/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---Olen äärimmäisen etuoikeutettu ja elän pienessä hyvinvointikuplassa, kun en itse oikeasti kohtaa syrjintää naisena oikein missään. Siksi tällaiset kohtaamiset (tai kohtaamattomuudet) tuntuvat näin yhtäkkiä hämmentäviltä. Ihan kuin en olisi olemassa ollenkaan.

:D :D oletko joskus mahdollisesti ollut puutarhakutsuilla ja liikehtinyt siellä sirosti ja viehkeästi?

Ainakin pirskahtelee kuitenkin?

Vierailija
37/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ärsyttävää. Olin joskus rautakaupassa silloisen mieheni kanssa, myyjä alkoi selittää miehelle, mun ylitseni, vaikka oli minun mökistäni kysymys! Piti pyytää sitten miestä muualle, että sai myyjän tajuamaan kuka on se ostaja.

Ja sitten klisee autokaupasta: Olen ostaja, miespuolinen kaveri vain mukana ja MINÄ olen asiakas ja maksan. Tulos: automyyjä puhuu pääni yli miespuoliselle henkilölle. Sanoin, että seuraavaksi kävelen ulos, jos ei minulle puhuta, myyjä karahti tulipunaiseksi ja änkytti jotain, mutta muutti kohdehenkilöä, jolle puhui. En ole ruma enkä läski eli sitä kommenttia ei tarvitse kirjoittaa.

Tämä urbaanilegenda se jatkaa vaan elämistään.

Vierailija
38/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi moukalle. Ukko ulos ja uusi tilalle. Sitten täällä kyllä valitetaan, kun itseä ei kaupan myyjä tai hoitaja päikyssä tervehdi.

Oliko As. Oy?

Vierailija
39/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollasia ne on. Olen huomannut myös, että huoltomiehet ei puhele naisille eikä kuuntele. Ratkaisu on ollut, että mieheni soittaa huoltomiehelle, jos on ongelmia. Jos minä soitin, tuli vastaukseksi asialliseen asian esittämiseen jotain älytöntä naureskelua että juu juu ei hätää ihan normaalia. Kun mies puhuu, häntä kuunnellaan ja vastataan asiallisesti ja otetaan vakavasti. Vaikka itse asia on sama!

Nykyään olen sinkku ja vastaan itse talostani. Pärjään kyllä hyvin, en tarvitse miehen apua edes kaikissa asioissa, jotka kuuluu "ammattilaisille": sahaan, poraan, huollan ja korjaan polkupyörän, tulen toimeen sähköjohtojen ja viemäreitten kanssa sekä kodin sähkölaitteiden ja jopa tietotekniikan. (Tämä ei poista sitä, että meikkaan, leivon, osaan tehdä hilloa, kutoa sukan, grillata ja lämmittää saunan. Olen vähän tee se itse.) Minulla on akateemisen alan tutkinto ja sen lisäksi olen käsityöläinen ja harrastan monenlaista :)

Ennakkoluulot harmittaa! Kun miehet, joita  ei ole siunattu liiallisilla älynlahjoilla eivätkä he välttämättä osaa muuta kuin oman asiansa, jos sitäkään hyvin, pitää jonain kikattavana bimbona. Sellaisiin naisiin ovat ehkä tottuneet eivätkä huomaa muita, eivät varmaan uskalla!

Vierailija
40/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naispuolinen ystävä, joka ostaa uuden auton aina muutaman vuoden välein. Hän on insinööri, metsästää ja osaa tehdä remonttia. Kun hän on autokaupassa, hänelläkin palaa hihat. Arvatkaa vaan miksi...