Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas tympeä kohtaaminen. Naisena olin remonttireiskalle kuin ilmaa.

Vierailija
22.08.2018 |

Meillä on käynnissä putkiremontti ja remonttimies tuli käymään erikseen näin illalla, kun oli joku ongelma jossain huoneessa. Tuli ovesta sisään, kohtasi minut ensimmäisenä. Tervehdin, mutten saanut vastausta, eikä tämä mies katsonut edes silmiin sisään tullessaan, vaan ohitti minut, etsi katseellaan talon miestä ja tervehti häntä. Menivät sitten katsomaan jotain putkia, oma mies ja se remonttireiska. Ilmeisesti vain miehet voivat mennä katsomaan putkia.

Mua ei putket tai autot tai eri puhelin- tai porakonemallit kiinnosta yhtään, mutta yleensä näissä asioissa asioidessa yhdessä puolison kanssa minutkin huomioidaan.

Olen äärimmäisen etuoikeutettu ja elän pienessä hyvinvointikuplassa, kun en itse oikeasti kohtaa syrjintää naisena oikein missään. Siksi tällaiset kohtaamiset (tai kohtaamattomuudet) tuntuvat näin yhtäkkiä hämmentäviltä. Ihan kuin en olisi olemassa ollenkaan.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinä niin mielesi pahoitit.

Montako kertaa oot vitsaillut naisystäviesi kanssa millaisia tomppeleita miehet on vaikka sisustamisessa, lastenhoidossa, ruuanlaitossa ja ohittanut miehet täysin näissä keskusteluissa?[/quote]

Niinpä, jos miehet on olleet täysiä tomppeleita! Ei muuten. Miehet vois jo suhtautua yhtä avoimesti! 

Vierailija
82/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tungen aina remppamiesten kaa siihen tilaan jossa ne tekevät työtä ja jututan. Lopputulos on se että jos niillä on siinä lomassa jotain asiaa, niin ne kertovat/kysyvät minua eikä miestä :D

Viimeksi loppuviikosta sain luentoa ja opastusta niin monesta aiheeseen liittyvästä kun pihalla hääri 4 miestä hommissa. Yhden ainoan kerran on öljypannun huoltaja pyytänyt miestä katsomaan erään osan vaihdon. Sanoin että paas näyttäen vaan, kun minä sen kuitenkin vaihdan, ja niin se näytti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kutsunut palotarkastajan meidän mökille (vanha maalaistalo) tsekkaamaan muurit ja saunan tilanteen, neuvomaan korjauksista jne.

Miespuolinen ystäväni oli meillä vieraisilla.

Palotarkastaja sitten tuli. Riensin häntä vastaan, mutta hän ohitti minut ja ryntäsi käsi ojossa kuistilla istuvan kaverini luo.

Koko tarkastus sujui kuin parempikin sketsi.

Minä kyselin muurauksista, rappauksista, rakenteista, määräyksistä ja lupakäytännöistä.

Koko session ajan tämä hemmo puhui ohitseni ja ylitseni vain kaverilleni, ei minulle.

Nöyränä tyttönä kirjasin hänen ohjeitaan ylös ja jatkoin kyselyjäni tulisijamuurauksista ja betonin ja savilaastien soveltuvuuksista eri kohteisiin ...

Poislähtiessään hän kätteli kaveriani, ei minua.

Kaverini on sairaanhoitaja, ja luvalla sanoen, täysin kädetön näissä rakennus- ja remontointiasioissa. Itse olen rakennusalan ammattilainen.

Vierailija
84/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kutsunut palotarkastajan meidän mökille (vanha maalaistalo) tsekkaamaan muurit ja saunan tilanteen, neuvomaan korjauksista jne.

Palotarkastaja sitten tuli. Riensin häntä vastaan, mutta hän ohitti minut ja ryntäsi käsi ojossa kuistilla istuvan kaverini luo.

Minä kyselin muurauksista, rappauksista, rakenteista, määräyksistä ja lupakäytännöistä.

Koko session ajan tämä hemmo puhui ohitseni ja ylitseni vain kaverilleni, ei minulle.

Nöyränä tyttönä kirjasin hänen ohjeitaan ylös ja jatkoin kyselyjäni tulisijamuurauksista ja betonin ja savilaastien soveltuvuuksista eri kohteisiin ...

Kaverini on sairaanhoitaja, ja luvalla sanoen, täysin kädetön näissä rakennus- ja remontointiasioissa. Itse olen rakennusalan ammattilainen.

Muuten hyvä provo, mutta rakennusalan ammattilainen kyllä ätietää nuo häneltä kysymäsi asiat ihan itse.

Vierailija
85/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli täysin vastaava tilanne kodissani. 

Remonttimiehet eivät käsittäneet, että minä tilasin työn - ja maksoin remontin.

Koomisin oli muuttofirman esimies, joka puhui kylässä olleelle miespuoliselle ystävälleni eikä minulle.

Osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä. 

Eihän tuossa ole pelkästään käytöstapojen puutteesta kyse, vaan puhtaasta sovinismista. Taitaa olla vähän vanhemmista herroista kyse?

Vierailija
86/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä provo, mutta rakennusalan ammattilainen kyllä ätietää nuo häneltä kysymäsi asiat ihan itse.

Noh, tästä on aikaa jo jonkin verran.

Olin vasta hyvin nuori maalari. Ehkä en niin täysinoppinut kuin nykyisin.

En silloinkaan muurari tai rappari.

Vierailija
87/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit, olisi kannattanut ehkä kirjoittaa olevasti maalari, eikä "rakennusalan ammattilainen". Tosin pintakäsittelijä-ammatilla ei olisikaan ollut mitään tekemistä asian kanssa, eikä sitä olisi voinut liittää keksimääsi juttuun, joten "rakennusalan ammattilainen" oli ehdottomasti parempi veto ;)

Vierailija
88/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit, olisi kannattanut ehkä kirjoittaa olevasti maalari, eikä "rakennusalan ammattilainen". Tosin pintakäsittelijä-ammatilla ei olisikaan ollut mitään tekemistä asian kanssa, eikä sitä olisi voinut liittää keksimääsi juttuun, joten "rakennusalan ammattilainen" oli ehdottomasti parempi veto ;)

Ja minkähänlaisen CV:n haluaisit sitten myöhemmistä opinnoistani?

Vierailija
89/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole asiakaspalvelutilanne, mutta menee muuten samaan sarjaan. Me hankimme puolisoni kanssa vähän aikaa sitten toisen auton, joka on peräisin 90-luvulta. Minä en ole vielä ajanut sitä, sillä mies on kovin huolissaan, että miten pärjäisin sillä. Mahtaisinkohan mitenkään oppia ajamaan sitä, kun se on niin erilainen kuin muutaman vuoden vanha automme, jäykemmät polkimet eikä edes ohjaustehostinta. Lisäksi tässä 90-luvun autossa kun on vain viisi vaihdetta, niin voisin vahingossa laittaa pakin päälle vauhdista!

Taustana kerron sen verran, että olen oikeasti hyvä kuski eikä autonkäsittelytaidoissani ole ongelmia. Olen ajanut 15 vuotta, joista osan ammatikseni, ja minulla on kuorma-autokortti. Ylivoimaisesti suurin osa ajokokemuksestani on viime vuosituhannen autoilla, mutta se kaikki on nyt nollaantunut, kun olen ajellut kesän verran silloin tällöin 2010-luvun autollamme.

Vierailija
90/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkähänlaisen CV:n haluaisit sitten myöhemmistä opinnoistani?

Mitä väliä, kun se palotarkastaja kävi silloin kun olit "vain maalari" :D :D Aina vain paranee tämä juttu :D :D

Vierailija
91/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppanokka Maisteria nyt vaan harmittaa, kun joutuu alentumaan ja pyytämään apua amisjätkältä. Se asenne haisee kilsan päähän. Eli niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Vierailija
92/102 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli pieru, eikä murahdus.

Vierailija
93/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki remontti miehet ja tarkastajat huomioinu ja puhunu enemmän mun koiralle, kuin mulle.

Ja se on mulle ihan okei, koska on kiva, että ne huomioi sen koiran ku se kipittelee perässä ja kerjää rapsutuksia.

:)

Vierailija
94/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on. Kun olin sinkku ja pyöritin yksin omaa taloutta, niiden oli pakko puhua kanssani. Nyt kun olen parisuhteessa, ohittavat usein minut ja puhuvat vain miehelleni. Jos mahdollista, ei koskaan enää kutsuta sitä tyyppiä, joka on noin toiminut.... on noissa putkareissa ja remppaäijissä myös asiallisia tapauksia.

Itse sinkkuna ja kolme kertaa remppamies käynyt. Kaksi ensimmäistä ei puhunut mitään ja korjas viat. Kolmas oli sitten erittäin ystävällinen ja kun katsoin hänen työskentelyä, niin aivan eri ote muutenkin. Sitten hän kysyi saisiko ottaa lasin vettä. Sanoin joo, kun hän avas hanan, niin sanoi että tämähän on rikki. Vesi ei tule oikein. Hän korjas sen samalla, vaikka ei kuulunut edes hänelle. Huvittavaa tässä on se, että edellinen remonttimies nimenomaan tuli korjaamaan sen hanan. Eli ei edes osannut korjata. Kysyin häneltä, että voisiko mitenkään vilkaista vessan suihkun sitä hanaa jne, koska se edellinen remppamies vaihtoi ne ja jos keittiön hana on mitä on, niin mites muut.

Oli kiva katsoi ja totesi, että nämäkin on kyllä väärin ja sitten se suihkusuutin joka laitetaan seinään, niin siihen ei ollut laittanut vesitiivistettä reikään kun porannu reiät. ELi tämä uusi remppamies teki senkin ettei tule kosteusvauriota ja sitä kautta hometta. Hän koputteli koko kylppärin seinät ja lattiat samalla jos jotain on jo tapahtunut, mutta sanoin että nuo työt tehty ihan muutama päivä sitten.

On noissa työmiehissä eroa.. JA edelliseen firmaan lähti kyllä palautetta,

Vierailija
95/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies teki töitään eikä tuhlannut työaikaa huomionkipeisiin eukkoihin. Hyvä niin.

Jos haluaa molemmat puolet palkastaan maksettavaksi, sekä isännän, että emännän osuuden niin on paras oppia tervehtimään myös emäntää. Voi muuten olla, että emäntä ei koe tärkeäksi maksaa omaa puolikastaan palkkiosta.

Vierailija
96/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttireiska oli siis realisti joka elää jalat maassa ja sinua ärsytti, kun hän ei halunnut ämmmää kälättämään ja neuvonantajakseen?

Olisin toiminut tasan samalla tavoin kuin Reiska.

Joku tolkku pitää nyt olla.

Vierailija
97/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista päätelleen täällä on vain ääliöitä vastaamassa. Tiedoksi teille: me naiset olemme asiakkaita siinä kuin miehetkin. Jos maksan tonnitolkulla palveluntarjoajalle, olen minä se jonka kanssa keskustellaan asioista. En ota toista kertaa remonttia huonosti tai ylimielisesti käyttäytyvältä remppaajalta. 

No, tässähän oli ehkä kysymys siitä että kyseiseltä tyypiltä puuttuivat vain käytöstavat. Tervehdykseen vastataan tervehdyksellä, etenkin kun menet toisen kotiin. Yleensä myös puhuessa katsotaan silmiin eikä omiin varpaisiin. Tämä tiedoksi amikset. Ja sitten ihmetellään kun naiset lähtevät lipevien etelämaalaisten mukaan.

Lipevät etelämaalaiset? Kyllä Etelä-Euroopassa asuessamme sai tottua siihen, että esimerkiksi ravintolassa annokset tuotiin ensin miehille ja miesten mielipiteet olivat tärkeät. Machokulttuuri on vielä kohtuullisesti voimissaan.

Vierailija
98/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Ja minä kun menen kyselemään mitä merkkiä tuo aine on ja miten sitä käytetään ja mistä sitä saa ja miten tuo osa vaihdetaan jne. . että osaan seuraavalla kerralla itse. Ei siinä ehdi työmies ignooraamaan kun sillä on kiire vastaamaan kysymyksiini :D

Vierailija
99/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö remoreiska seuraa yhtään maailman menoa

Vierailija
100/102 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä on kehoitettu olla ottamatta kontaktia naisiin ahdistelu syytösten pelossa. Normaali käytäntö.