Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia taukoja saat pitää työssäsi?

Vierailija
22.08.2018 |

Itse työskentelen vanhuspuolella. Meillä on 15-20 minuutin "joutuisa ruokailu työn ohessa" eli töitä täytyy tehdä samalla kun syö, lähinnä siis valvoa asukkaita. Lisäksi kaksi 10 min kahvitaukoa. Joskus unohtuu niiden pitäminen, mutta itsehän tässä työssä täytyy tauoistaan pitää huolta. Millaisia taukoja teillä on työssänne?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti meillä on puolen tunnin lounastauolla, joka on omaa aikaa. Käytännössä liukuvan ja joustavan työajan takia voin pitää pidempiäkin lounastaukoja jos haluan. Ja toisaalta sitten kun kiirettä, niin saatan syödä pikaisesti 10 minuutissa.

Muita varsinaisia taukoja en kaipaa, osa porukasta istuu iltapäiväkahvilla mutten muista milloin olisin viimeksi ollut paikalla. Työhöni kuuluu esimiestehtäviä ja projektien vetoa, työn teko on pirstaleista, pätkittäistä ja keskeytyy muutenkin koko ajan niin eipä siihen varta vasten kannata taukoja järjestää..

Vierailija
42/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamulla ja iltapäivällä kahvitauko minne lähtee koko toimisto (paitsi jos on asiakkaita) ja tauoilla tuppaa menemään yleensä n. 30 min ja lisäksi ruokatunti 30 min mutta sitä en pidä. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 tunnin ajoajan jälkeen 45 minuuttia taukoa, jonka voi jakaa kahteen osaan (15+30) tai 5,5 tunnin yhtämittaisen työajan jälkeen 30 minuuttia taukoa. Vain 30 minuuttia on päivässä palkallista taukoa.

Vierailija
44/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten parissa palvelukodissa. Kaksi kahvitaukoa ja 20 minsan lounastauko, samalla toki asukkaita vahtien. Aika usein saa lähteä kesken kaiken töihin ja palata sitten jatkamaan ruokailua. Itse olen kyllä pitänyt tauoista kiinni. En jaksa tehdä tuota hommaa jos ei saa välillä hengähtää ja syödä ja juoda sekä höpistä työkaverin kanssa jotain ihan muuta..

Vierailija
45/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidän vain lounastauon 30 min-1 h. Tykkään tehdä töitä tällä tavalla, että vain yksi tauko päivässä. Työ on itsenäistä eikä kukaan kyttää taukojani. Yleensä itse tässä ns. häviän, koska yleensä pidän lyhyemmän tauon, jotta pääsen nopeammin takaisin töihin tai jopa syön ruoan koneen ääressä. Tykkään mun työstä! Virallisesti kai minulle kuuluisi kaksi kahvia ja lounas.

Vierailija
46/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4,5 tunnin ajoajan jälkeen 45 minuuttia taukoa, jonka voi jakaa kahteen osaan (15+30) tai 5,5 tunnin yhtämittaisen työajan jälkeen 30 minuuttia taukoa. Vain 30 minuuttia on päivässä palkallista taukoa.

Usein tulee nuo tauot pidettyä lastauksen/purun aikana. Eväät syödään ajaessa.

Vierailija
47/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koko päivän mittaisen tauon. Ei sitä kukaan valvo. Duunit olisi kuitenkin syytä tehdä kutakuinkin ajallaan. -lakimies

Vierailija
48/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3*30min ja tauolta ollaan omalla työpisteellä kun se loppuu valmiina töihin, eli naamari naamassa ja kypärä päässä

Vierailija
49/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan sellaisia kuin itse haluan. Ei niitä kukaan vahtaa.

Käyn kampaajallakin työajalla (vain leikkaus eli ei mene kauaa). Vanhemmalta kollegalta opittua - hän perusteli sen niin mainiosti, että kyllähän se tukka kasvaakin työajalla 🤣

Vierailija
50/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin pitää ruokatauon, ehkä kaksi kahvitaukoakin, mutta en syö töissä ja kahvit juon työn ohessa. Painan siis päivittäin kahdeksan tuntia tauotta it-hommia. Singahtelen toki pitkin päivää ympäri konttoria selvittelemässä milloin mitäkin ongelmaa, eli en istu koko päivää liikkumatta läppärin äärellä. Niin ja luen uutiset netistä ja joskus vauvaakin joutohetkinä.

Vierailija
51/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuutin lounastauko jossain välissä joustavasti työn ohessa ja 10min kahvitauko. Ei noita aikoja kukaan kyttää mutta noin se taitaa työsopimuksessa lukea. Välillä ehtii syödä oikein hyvin ja välillä ehtii viidessä minuutissa seisten tyhjentää lautasen napaansa. Sairaanhoitaja sairaalassa, tauot kuuluu työaikaan.

Vierailija
52/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinakin päivinä mulla ei ole taukoa ollenkaan (työ 8-15). Joskus 2x 12 min. Olen opettaja. (Ruokailu ei ole tauko. Valvon oppilaita, syön samalla sitä moskaa mitä kouluruuaksi kutsutaan, koska kouluruokalaan ei saa tuoda eväitä, enkä niitä ennätä muulloin syödä. Ruuasta täytyy myös maksaa.) Harvoin ehdin välituntisin taukoja pitämään, niiden aikana on välituntivalvontoja, tuntien valmistelua, yhteydenpitoa huoltajiin ja yhteistyötä muiden opettajien kanssa, oppilaiden asioiden selvittelyä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi