Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia taukoja saat pitää työssäsi?

Vierailija
22.08.2018 |

Itse työskentelen vanhuspuolella. Meillä on 15-20 minuutin "joutuisa ruokailu työn ohessa" eli töitä täytyy tehdä samalla kun syö, lähinnä siis valvoa asukkaita. Lisäksi kaksi 10 min kahvitaukoa. Joskus unohtuu niiden pitäminen, mutta itsehän tässä työssä täytyy tauoistaan pitää huolta. Millaisia taukoja teillä on työssänne?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on päiviä ettei voi pitää edes kahvitaukoa. Usein on syötävä kiireessä ja sehän ei ole ollenkaan terveellistä. Tänäänkin oli sellainen päivä. 🙁

Kuulostaa epäinhimilliseltä. Sinuna hakisin koko ajan parempia töitä.. Ei tuollaista kestä pitkässä juoksussa.

Sitä se onkin! Mietinnässä on alanvaihto ja en taatusti ole ainoa.

Vierailija
22/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrahoitaja maakunnassa. Aamu hektistä, voi olla kymmenen kun pääsee kahvitauolle. Aloitetaan seiskalta. Lounas 11.30-12.00. Kuuluu työaikaan 20 min, mut kukaan ei kyttää. Ollaan pidempään jos huvittaa. Iltapäivällä kahvi. Kukaan ei kyttää sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunti voi olla 0,5-2,5 h.

Päivän tunnit voi mennä miinukselle, kunhan korjaa asian jossain vaiheessa. 

Kahvilla voi käydä silloin, kun siltä tuntuu. Ei ole mitään aikarajoituksia, pääasia, että työt tulee tehtyä.

Vierailija
24/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikeastaan edes tiedä mitä saan, mutta pidän puolen tunnin ruokatauon, josta ei saa palkkaa. Vessassa käyn huvittaa, joskus iltapäivällä käytän pari minuuttia välipalahedelmän syöntiin. Kahvitaukoja en pidä.

Vierailija
25/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pidempi lounastauko yleensä. Työn ohessa pitää muistaa muutama juomatauko järjestää.

Vierailija
26/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sellaisia kuin lystään, töissä saa muutenkin olla ihan vapaasti. Riittää, että työt tulee tehtyä ja tulostavoite täyttyy.

Sama ja vielä se, että työ on etätyötä.

Vierailija
27/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x 30 min ja  lounastauko 1 h 15 min. Jos lypsän, on vielä ennen iltalypsyä lypsyä 30 min tauko. Jos tuntee tarvitsevansa ekstratauon, saa sen tehdä. Tupakoida tai meditoida tai vaan istua alas hetkeksi. 

Vierailija
28/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytännössä yhtään. Ruoka syödään lasten kanssa. Kahvit keitetään kyllä iltapäivällä mutta siinäkin pyörii lapsia koko ajan ympärillä. Päiväkoti siis kyseessä. Ei erillistä kahvihuonetta olemassakaan.

Vierailija
29/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oikeastaan edes tiedä mitä saan, mutta pidän puolen tunnin ruokatauon, josta ei saa palkkaa. Vessassa käyn huvittaa, joskus iltapäivällä käytän pari minuuttia välipalahedelmän syöntiin. Kahvitaukoja en pidä.

Se vessassa käyminen on juurikin se kahvitauko. Ei kahvitauko tarkoita että kaikkien on silloin pakko juoda kahvia.

Vierailija
30/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa virallisesti olla 30min lounastauko (palkaton) ja sen lisäksi muutama tauko (10-15min).

Pidän yleensä noin 45min lounastauon, ja muutoin syön aamupalat ja välipalat työpisteelläni työskennellen.

Vierailija
31/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taitaa virallisesti olla 30min lounastauko (palkaton) ja sen lisäksi muutama tauko (10-15min).

Pidän yleensä noin 45min lounastauon, ja muutoin syön aamupalat ja välipalat työpisteelläni työskennellen.

- Niin ja minulla on vapaa pääsy toilettiin tai kerroskeittiöön (täytän yleensä juomapullon 3-5krt päivässä, ja käyn varmasti saman verran toiletissa).

Vierailija
32/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x 10min palkallinen kahvitauko. 1 x 30 min palkaton ruokatauko. Ammattina sähköasentaja.

Vierailija
33/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sellaisia kuin lystään, töissä saa muutenkin olla ihan vapaasti. Riittää, että työt tulee tehtyä ja tulostavoite täyttyy.

Sama. Virallisia taukoja on ruokkis 30 min (ei työaikaa) ja 10 min kahvitauko. Oma työhuone mulla, siellä surffaan netissä ja taukojumppaan sen mitä huvittaa. Saan paljon enemmän aikaan ajatustyötä näin kuin siten, että koitan tehdä vaan putkeen työtä. Aivot kaipaa taukoja. Olen nykyään alkanut myös piirtämään (tai no söhräämään :D) vihkoon aina välillä, jotta saan katseen irti näytöstä. Tulostavoite täyttyy tauoista huolimatta ja voin paremmin kuin ennen. 

Vierailija
34/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounastauko vähintään 30 minuuttia, omaa aikaa. Saa pitää pidemmänkin jos haluaa. Kahvitauot yleensä noin 20 minuuttia kaksi kertaa päivässä. Näitä ei kelloteta, joskus menee vähemmän ja joskus enemmän aikaa. Lisäksi saa toki käydä vessassa, jääkaapilla tai juoruamassa työkavereiden kanssa miten usein haluaa. Aika rento meininki meillä onneksi näiden asioiden suhteen. Tehdään kyllä kovasti töitäkin.

Vierailija
35/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raks Poks kirjoitti:

Työssäni voin pitää 'taukoa' työpaikalla kuten haluan, eli tehdä omia juttujani. Jos lähden muualla käymään, ilmoitan työkavereille asiasta ja menen. Mukavaa mutta pienipalkkaista.

Onko se omien juttujen tekemiseen kuluva aika työaikaa vai omaa? Meillä on liukuva työaika, omia asioita saa hoitaa kesken päivän miten paljon haluaa, mutta ulos on kirjauduttava siksi aikaa.

Vierailija
36/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nykyaikaa.

Vierailija
37/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Virallisia taukoja on ruokkis 30 min (ei työaikaa) ja 10 min kahvitauko. Oma työhuone mulla, siellä surffaan netissä ja taukojumppaan sen mitä huvittaa. Saan paljon enemmän aikaan ajatustyötä näin kuin siten, että koitan tehdä vaan putkeen työtä. Aivot kaipaa taukoja. Olen nykyään alkanut myös piirtämään (tai no söhräämään :D) vihkoon aina välillä, jotta saan katseen irti näytöstä. Tulostavoite täyttyy tauoista huolimatta ja voin paremmin kuin ennen. 

Sama, ruokatunti on 30min, mutta saa olla vaikka tunnin, tuo ylimenevä vähennetään sitten vaan saldosta. Kahvitaukoja pari 10min pätkää, usein tulee istuttua 15min. Taukojumppa 10min kerran päivässä, lisäks on 2-3x päivässä muutaman minuutin taukojumpat jos haluaa, joskus voi rentoutua työajalla hierontatuolissa. Etäpäivänä pidän 4 tuollaista lyhyttä taukojumppaa, pari 15min kahvibreikkiä ja lounaan 30min. Muuten kyllä teen töitä koko ajan, mitä nyt välillä lataan pyykkikonetta täyteen tai ripustan pyykkiä kuivumaan, mutta siinä nyt ei montaa minuuttia nokka tuhise.

Olen ollut myös ravintola-alalla ja siellä ei tosiaan kahviteltu, syöty tai käyty edes vessassa, jos oli tupa täynnä asiakkaita (ja usein oli, tuntikausia kestäviä ryysiksiä).

Vierailija
38/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kioskilla töissä, ja taukojen määrä ja pituus riippuu sekä viikonpäivästä että kioskin sijainnista ja palveluista. Postikioskeilla on yleensä koko vuoron ajan jonoa ovelle asti. Mitään taukoja ei siis ehdi pitää, kunhan vain juoksee kieli vyön alla noutamassa ihmisille kaiken maailman kiinaroskapaketteja 7.5 tuntia putkeen. Hiljaisemmilla kioskeilla taas ehtii kahvitella kassan takana mielin määrin - yhtenä iltana luin kokonaisen kirjan, kun asiakkaita kävi niin harvakseltaan ja muut työt oli jo hoidettu.

Mitään varsinaista taukoaikaa ei kuitenkaan ole, koska töissä ollaan yksin. Tauko keskeytyy heti, kun yksikin asiakas astuu ovesta sisään. Tuntuukin, että kaksi parasta tapaa lisätä asiakasvirtaa on joko pyrkiä itse vessaa kohti tai laittaa ruokaa mikroon lämpeämään. :) Jokin kuudes aisti niillä kioskikävijöillä on.

Vierailija
39/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyössä ratkaisee tulos. Voin olla toimistolla ja pidän 30-45 min lounastauon. Tai lähden kaupungille lounaalle kaverin kanssa, hoidan asioita samalla ja voi mennä 1,5h. Jos olen ripsihuollossa tai kampaajalla, se "tauko" näkyy kalenterissa yksityisenä menona. Vastaavasti n. Kerran kuussa voi olla jokin tapahtuma tai kokous, joka venyy pidemmälle iltaan. Käytännössä teen 9-16 työpäiviä, vaikka työaika n. 8h (7,5 h + 30 min oma lounastauko). Tunteja ei tarvitse kirjata. Etäpäivinä otan lisäksi pienet päikkärit. Silloin vastaavasti virkistyy, ja voi olla pari-kolme tuntiakin tuotteliaassa tilassa. Muihin vastauksiin ihan jees tilanne n. 4,5 k palkalla... eli optimaslinen tila, jossa työ ei vaadi paljoa, mutta ei pääse rikastumaankaan.

Vierailija
40/52 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2*12min kahviataukoa jotka tulee pitää tiettyinä aikoina päivästä n. puolen tunnin aikavälin sisällä sen mukaan kun sopiva hetki on.

Ja 30min lounastauko joka tule pitää aikavälillä klo 11-13. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi