Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rankaisisitte 14 veetä joka jäi kiinni juomisesta

Vierailija
21.08.2018 |

Ev

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille Teuvo Hakkaraisen kuva

Vierailija
42/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö siitä seurata joku rangaistus? Eikö voisi vaikka keskustella asiallisesti aiheesta alkoholi, sen hyvät ja huonot puolet, ja miten siitä voi nauttia fiksusti ja vastaavasti mikä ei ole niin kovin fiksua. Siinä yhteydessä voi sitten myös miettiä sitä mitä alkoholi merkitsee nimenomaan nuorelle ihmiselle, ja miksi sen käyttämisessä täytyy olla varovainen. Ja lopuksi sitten sopia säännöt sille, miten tästä eteenpäin. Luulisin että tämä olisi pidemmän päälle rakentavampaa kuin rankaiseminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se juomaan yks kossupullo istumalta ja kysy onko miten kivaa

Vierailija
44/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koskenut alkoholiin ollenkaan ennen täysi-ikäisyyttä. Vanhemmat kuitenkin teini-ikäinen ollessani painottivat että aina saa ja pitää tulla kotiin, vaikka olisikin kännissä. Oon kiitollinen siitä turvallisesta kodista, he eivät myöskään juoneet ollenkaan vaikka eivät absolutisteiksi itseään laskeneetkaan.

Mitä muita teinejä seurasin, niin he saivat juomia yleensä vanhemmilta sisaruksiltaan ja niitä piiloteltiin, vanhemmille valehdeltiin aika rankalla kädellä kun haluttiin juomaan.

En usko että rankaisu auttaa, se vaan etäännyttää muksua ja saa hänet valehtelemaan, eiköhän se itsekin tiedä että tuo ei ole ihan ok.

Ehkä asiasta kannattaa puhua ja painottaa sitä, että kaikesta saa ja pitää puhua ja vanhemmat on aina tukena, mutta rajat pitää olla.

Vierailija
45/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaalia kokeilla alkoholia, näin sanoo lasu.

Kuulemma teinit kokeilee alkoholia.

Toiset aiemmin ja toiset myöhemmin.

Ihme jeesustelua toiset täällä pitää.

Noista nuorista yleensä kasvaa ihan normaaleja aikuisia.

Kenenkään teini ei ole koskaan tehnyt mitään, valehtelua sanon minä.

Eikä kellään teinillä ole murrosiän ongelmia.

Tämän olen huomannut kahden teinin äitinä.

Ei mitään rankaisua ja tiukka ja asiallinen puhuttelua ja keskitytte siihen ettei toistu.

Vierailija
46/46 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miksi joi alkoholia. Koska muutkin? Halusi vain kerran kokeilla? Jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi