Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat syövät työpäivän aikana ravintolassa lounaan ja köyhät rasiastaan eväitä?

Vierailija
21.08.2018 |

Nii

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Köyhä tai ei. Lounassyöminen maksaa kuitenkin työsuhde-edun kanssa 7,5€ x 21,5pv = 161,25€/kk. Se tekee vuodessa ilman kesälomaa jo melkein 1800€.

Puhumattakaan siitä laardista joka kertää bufeepöydän antimista vyötärölle. Mullakin.

7,5 euroa siitä että saa syödä mahan täyteen lihaa, kalaa, kanaa ja tuoreita vihanneksia/kasviksia. Pastat ja muut hötöt jätän buffapöytään.

Terveellistä ja edullista.

Jos on täysi lounasetu kuten mulla niin se 7,5€ x 21 pv tulee palkan päälle ja siitä menee normaali tulovero eli ei ole noin kallista.

Mä otan lounasedun mutta syön yleensä töissä eväitä koska täällä ruokala(t) niin rasvaisia kun ei olla Hkin keskustassa. Käytän lounarit vapaa-ajalla. Tänään töissä lounaseväänä salaatti, niin on monella muullakin (hyvätuloisella).

Vierailija
22/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Köyhä tai ei. Lounassyöminen maksaa kuitenkin työsuhde-edun kanssa 7,5€ x 21,5pv = 161,25€/kk. Se tekee vuodessa ilman kesälomaa jo melkein 1800€.

Puhumattakaan siitä laardista joka kertää bufeepöydän antimista vyötärölle. Mullakin.

7,5 euroa siitä että saa syödä mahan täyteen lihaa, kalaa, kanaa ja tuoreita vihanneksia/kasviksia. Pastat ja muut hötöt jätän buffapöytään.

Juu, näin teen itsekin. Tai siis viimeaikoina olen hakenut  kaupan salaattibufeesta satsin, kun tahtoo tuo paino nousta nykyään niin helposti. Keski-ikä + istumatyö + bufee = lihava lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Jos on täysi lounasetu kuten mulla niin se 7,5€ x 21 pv tulee palkan päälle ja siitä menee normaali tulovero eli ei ole noin kallista.

Mä otan lounasedun mutta syön yleensä töissä eväitä koska täällä ruokala(t) niin rasvaisia kun ei olla Hkin keskustassa. Käytän lounarit vapaa-ajalla. Tänään töissä lounaseväänä salaatti, niin on monella muullakin (hyvätuloisella).

Wat. Se lounasetu on kylläkin 10€:sta 2,5€ eikä 7,5€.

"

Lounasetu lounasvähennyksenä

Työnantaja maksaa yleensä 25 % edusta, työntekijä 75%

25% osuus on verotuksessa vähennyskelpoista. Esim. 10 € lounaasta yritys maksaa 2,50 € ja työntekijä 7,50 €

Jos työntekijä esimerkiksi saa 100 € arvosta kuukaudessa lounasseteleitä tai lounassaldoa, 75 € vähennetään hänen nettopalkastaan ja työnantaja maksaa verovapaan osuuden 25 €. Tuon 25 € työnantaja saa vähentää sellaisenaan verotuksessa. Tästä ei synny verotettavaa tuloa työntekijälle eikä työnantajalle

"

Vierailija
24/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en luokittele itseäni köyhäksi. Olen ihan hyväpalkkaisessa työssä, omistan velattoman asunnon ja sijoitusasunnon puolikkaan, siitä hiukan velkaa on. Autokin löytyy.

En vaan koe tarpeelliseksi maksaa ruuasta niin paljoa kuin lounaat maksaa. Tykkään tehdä ruokaa, valita mitä syön ja tietää mitä syön. Koitan myös miettiä siltä kannalta että vatsani voi mahdollisimman hyvin.

Jää rahaa säästöön kun ei käytä sitä valmiisiin lounaisiin.

Ei asiat ole aina niin mustavalkoisia.

Vierailija
25/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle lounastauko on myös sosiaalinen tilanne ja breikki työpäivään. Konttorilla lounastaessa on kone nenän edessä koko ajan, eikä  silloin pääse heittämään herjaa työkavereiden kanssa, talon ulkopuolelle.

Vierailija
26/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulle lounastauko on myös sosiaalinen tilanne ja breikki työpäivään. Konttorilla lounastaessa on kone nenän edessä koko ajan, eikä  silloin pääse heittämään herjaa työkavereiden kanssa, talon ulkopuolelle.

Tämä.

Syön milloin ravintolassa, milloin eväitä. Tärkeintä on päästä pois työhuoneelta keskellä päivää, rauhoittaa ruokailu, nähdä muita ihmisiä. Mitä kauniimpia säitä on luvassa, sitä varmemmin mulla on eväät mukana ja lounaspaikkana on läheisen rantapuiston penkki. :)

Vierailija
27/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti osa minussa haluaa pitää tauot taukoina. Silloin kun olen töissä, olen eväsihminen siksi, että haluan olla rauhassa työasioilta. Työtehtävissäni olen ollut koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä, joten breikki on tullut tarpeeseen.

Vierailija
28/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan työpaikkani vieressä on lounasravintola, josta saa niin hyvää aasialaista ruokaa että lähtee jalat alta! En ole mitenkään rikas, mutta lämmin ateria työpäivän aikana on tärkeää minulle, eikä tee mieli mutustaa kertaalleen lämmitettyä eilisen ruokaa töissä.

Vierailija
29/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa tehdä ihan miten haluaa. Minulle lounastauko on tärkeä. Tulee ensiksikin käveltyä ravintolaan ja takaisin. Toiseksi voi jutella työkaverien kanssa - töissä istun kuulokkeet korvilla avokonttorissa keskittyen omaan projektiini. Ja kolmanneksi voi syödä monipuolisesti ja mielestäni edullisesti; illalla menen jugurtti+leipä+tee linjalla.

Vierailija
30/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista syödä työmaaruokalassa. 6,x normaali tai 10,x a la carte. Purkki tunaa/ananasta ja kahvia saa riittää.

Vierailija
31/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotuloni ovat 6000e/kk ja silti syön joka päivä mukana otettuja eväitä. Tämä tosin johtuu harrastuksesta, toivottavasti kukaan ei luule että olen köyhä!

Vierailija
32/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että pihi ja rikas syö terveellisiä eväitä ja se ylivelkaantunut pikku tuhluri istuu capuccinon ääressä lounasravintolassa.

Vierailija
33/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän lounasrahat rootoksen reissuun.