Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat syövät työpäivän aikana ravintolassa lounaan ja köyhät rasiastaan eväitä?

Vierailija
21.08.2018 |

Nii

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska köyhällä ei ole varaa laittaa lounaisiin ruokaa 50€ viikossa.

Vierailija
2/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin syönyt joka päivä ravintolassa, olisin edelleen köyhä. Sen sijaan maksoin asuntoa. Olin velaton 35-vuotiaana.

Vierailija
4/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni muukin kuin köyhä syö eväitä. Itse oon it-alan työpaikalla jossa kukaan tuskin on köyhä, tai ainakin hyväpalkkaisia ihmisiä ovat. Silti osa syö eväitä työpisteessään, syitä on monia: laihduttaminen, kiire, ei vaan viitsi siirtyä mihinkään ravintolaan, ei ole nälkä lounasaikaan joten joku voileipä riittää.

Vierailija
5/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.. Minä olen rikas, mutta syön mieluummin itse tehdyt eväät. Silloin tiedän tasan mitä suuhuni laitan ja paljonko on kaloreita.

Vierailija
6/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten hyvällä omallatunnolla köyhä, saan lounasedun joko rahana tai lounaskortille (vastaa seteleitä) kvartaaleittain. Otan kortille vuoden alussa sen 567 € (= 3kk:n lounasetu), mutta syön töissä pääasiassa eväitä. Teen kotona ruokaa perheelle ja aina jää jämiä joita pakastan annoksiin, helppoa ja selvää säästöä. Tuota 567 euroa lounasetua käytän sitten pääasiassa jos käydään viikonloppuisin ulkona syömässä tai haen esim. perheelle pizzoja tai käydään burgerilla.

Vierailija
7/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että kaikki noi työhaalareihin pukeutuneet ravintolassa buffalounaalla käyvät on rikkaita.

Vierailija
8/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Köyhä tai ei. Lounassyöminen maksaa kuitenkin työsuhde-edun kanssa 7,5€ x 21,5pv = 161,25€/kk. Se tekee vuodessa ilman kesälomaa jo melkein 1800€.

Puhumattakaan siitä laardista joka kertää bufeepöydän antimista vyötärölle. Mullakin.

Vierailija
9/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli niin vaikea kysymys, että taitaa jäädä ikuisesti ratkaisematta.

Vierailija
10/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii

Väärin!  Fiksut rahankäyttäjät syövät eväitä ja vähemmän fiksut ravintolassa.

Itse laitan ravintolounasrahat mieluummin sijoitustilille ja syön töissä päivällisen tähteet.

Vierailija
11/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isona miehenä suurella ruokamäärällä työpaikan buffa on varsin edullinen vaihtoehto. Lisäksi sosiaalinen puoli. 

Vierailija
12/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounari

Vierailija
13/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Köyhä tai ei. Lounassyöminen maksaa kuitenkin työsuhde-edun kanssa 7,5€ x 21,5pv = 161,25€/kk. Se tekee vuodessa ilman kesälomaa jo melkein 1800€.

Puhumattakaan siitä laardista joka kertää bufeepöydän antimista vyötärölle. Mullakin.

7,5 euroa siitä että saa syödä mahan täyteen lihaa, kalaa, kanaa ja tuoreita vihanneksia/kasviksia. Pastat ja muut hötöt jätän buffapöytään.

Terveellistä ja edullista.

Vierailija
14/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas noin 2500e/kk bruttotuloilla, mutta työpaikallani kuuluu lounas tähän paketiin. Toki tuo lounasetu huomioidaan verotuksessa, mutta kyllä tämä silti on iso etu. Taatusti säästää kuukauden ruokaostoissa, kun töissä saa lounaan ja päiväkahdin/välipalaa. Lounastaa voi valitsemassaan lounasravintolassa 5 vaihtoehdon välillä.

Vierailija
15/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti köyhällä ei ole varaa rasiaan, vaan käyttää puoli vuotta samaa muovipussia, lopulta se on jesarilla paikattu.

Vierailija
16/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kaupasta hankkia kuitenkin eväsruokia. Meillä arvaamattomasti ne voi joku muukin syödä ennen työpäivääni. Eli syön työpaikkalounaan, jos kotona ei ole mitään sopivaa evästä.

Vierailija
17/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja ravitseva lounas noin kympillä ei ole paha hinta. Lähistöllä puolenkymmentä ravintolaa, joista voi valita mieleisensä. En ole rikas, mutta toimeentuleva ja muutaman työllistävä yrittäjä.

Vierailija
18/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei...mä olen köyhä.

4100 € / kk

Kysy on laistesi kohdalla valinnoista.

Johonkin ne varat kuitenkin menevät.

Vierailija
19/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymppi ateriasta on liikaa, eväitä syömällä selviää parilla eurolla. Siinä kai se selitys on ap:lle.

Vierailija
20/33 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kaupasta hankkia kuitenkin eväsruokia. Meillä arvaamattomasti ne voi joku muukin syödä ennen työpäivääni. Eli syön työpaikkalounaan, jos kotona ei ole mitään sopivaa evästä.

Mä haen kaupasta kerran viikossa suoraan työpaikalle... niitä ei onneksi ole kukaan muu syönyt.