Miesystävä haukkui mun tekemät mokkapalat
Kuorrutus oli kuulemma liian paakkuista ja makeaa. Sanoi tästä tosi hienovaraisesti mutta pahoitin silti mieleni. Tämän jälkeen yksityiskohtaisesti selitti, miten esimerkiksi hän tekee hyvän kuorrutteen. Joo joo, olen sit vissiin mielensäpahoittaja mutta vituttaa niin saatanasti. Ensi kerralla en tarjoile enää mitään kahvin lisänä.
Kannattaako tässä vaiheessa erota? Suhde ei ole edennyt vielä pitkälle, yhdessä oltu vasta pari kuukautta. Mietin vain onko tässä nyt kyseessä se miestyyppi joka haukkuu ja valittaa kaikesta mitä teen ja ennen kuin huomaankaan olen päätynyt suhteeseen jossa mies haukkuu suihinottotaitoni ja lastenkasvatustapani.
Kommentit (80)
Naiset nyt tunnetusti eivät ole mitään velhoja keittiössä, joten miehen kannattaa suosiolla tehdä itse ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hienovaraisesti mainitsi asiasta, niin miksi vedät herneet noin syvälle?
Oliko ne mokkapalat sinun mielestä täydellisesti onnistuneet? Jos eivät olleet, miksi et myöntänyt, että no johan oli kokkareista, ja olisitte yhdessä nauraneet päälle.
Ensi kerralla teette yhdessä aivan täydelliset mokkapalat.
Koska sillä miehellä ei taidakaan olla mitään käytöstapoja.
Ne oli ihan tarpeeksi hyviä mokkapaloja, siihen nähden erityisesti kun oon leiponut mokkapaloja viimeeksi yli 5 vuotta sitten. Ei mua ainakaan ne pienet kokkareet haitanneet yhtään. Väsyneenä tulin töistä kotiin ja leivoin omin pikkukätösin mokkapaloja kuorrutettuna rakkaudella eikä se osannut arvostaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä himpskattia :DD jengi miettii eroa kun toinen varovasti ja nätisti sanoo mokkapalojen kuorrutteen olevan kokkareista?! :----D ette taida kestää minkäänlaista kritiikkiä elämässänne jos jo joku kuorrute on maailman loppu. Kyllä mä ainakin tykkään jos mun mies huomauttaa vaikka ruuan olevan hänen makuunsa liian tulista, niin tiedän ensikerralla laittaa vähemmän chiliä. Olette olleet pari kk yhdessä, mistä tiedät jos hän onkin joku ihan superhyvä leipuri ja halusi antaa vinkin koska kyseessä on hänen intohimonsa/harrastuksensa/luonnonlahjakkuus tai jotain muuta vastaavaa ja ajatteli auttavansa sua?! Naurettavaa loukkaantua, mutta ehkä se ero olisi paikallaan, noin pikkusieluisen ihmisen kanssa voisi olla miehen hankala elää, etkä sinäkään taida miehestä loppuelämän kumppania ajatella jos olet valmis lopettamaan suhteen kokkareiseen kuorrutteeseen.
Sen varovaisen huomautuksen sijaan voi jättää syömättäkin tai syödä mitään huomauttelematta. Ei se ainakaan mikään leipuri ole ammatiltaan. Jos voisin olla varma et se huomauttelu koskisi vaan niitä mokkapaloja mutta kun jos tää mies alkaa huomauttelemaan ihan kaikesta mitä teen. Multa pullistuu verisuoni päässä jos alan jatkossa saamaan tyyliin maitopurkin oikeaoppisia taitteluohjeitakin ennen kuin heitän purkin keräykseen.
ap
Ja nyt jo maalaillaan piruja seinille! Ja sitten jos mies olisi jättänyt syömättä itkisit täällä kuinka mies ei tykkää leipomuksistasi koska jätti ottamatta. Sitä se parisuhde on, pelataan molempien tapoja yhteen sopivaksi. T. 31
Ps. Itse sain ohjeita esim. juurikin maitopurkin taitteluun. Minä kun vaan keskeltä puristin, taitoin jos jaksoin ja viskasin roskiin, niin sehän vei pienestä roskapöntöstä hirveästi tilaa niin miekkonen näytti kuinka itse tekee ja tilaa säästyi eikä tarvii vaihtaa pussia "vajaana". Ehkä sit itse vaan oon superhyvä ottaa tollasia vinkkejä vastaan enkä osaa ajatella niitä jonain alistuskeinoina, tahallisina mielenpahoitusyrityksinä tms, vaan oikeesti ihan fiksuja juttuja mitä ei tuu ite niin ajateltua.
"Miten teillä muuten Jussin kanssa menee?"
"Me erottiin."
"Ai! Miks? Vaikutitte niin onnellisilta."
"Se ei tykännyt mun tekemien mokkapalojen kuorrutteesta..."
Et kai mitään kauhean huonoja kehdannut tarjota noin uudelle tuttavuudelle ja unelmiesi miehelle? Minusta ei siltikään kyllä kuuluisi huomauttaa jostain kuorrutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten kokkareista se päällinen nyt oikein oli? Kerro ap ihan omin sanoin? Paistoiko ne paakut siitä kilometrin päähän vai koostumuksessako vaan tuntuivat?
Kyllä ne jokseenkin näkyi ja tuntui kun en siivilöinyt tomusokeria mutta ei ne mua haitanneet.
ap
Tällaisesta kimpoillaan, mutta naiset ovat sokeita sille, kuinka itse mitätöivät ja väheksyvät miehiään, kertovat utopistisita ihanteistaan, tai jopa vertailevat suoraan muihin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisesta kimpoillaan, mutta naiset ovat sokeita sille, kuinka itse mitätöivät ja väheksyvät miehiään, kertovat utopistisita ihanteistaan, tai jopa vertailevat suoraan muihin miehiin.
Onko pakko joka toisessa viestissä haukkua naiset????
Vierailija kirjoitti:
Apua, itse huomauttelen miehelle ja kerron miten ensi kerralla tulee parempi. Mies tykkää kokata joten annan kehittäviä neuvoja ensi kerralle. Mm. Mausteiden käytöstä ja oudoista sivumauista. Tai jos peräsuolet jätetty ravuille. Jne. Mitenhän mies ottaa mielessään nämä.. kiitän kyllä ensin ja kerron kehut, joita toistan kritiikin jälkeen.
Kuulostanpa törkeältä näin kirjoitettuna. En ole itse edes kummoinen kokki.
Tykkään kokkaamisesta ja arvostan rakentavaa palautetta. Pidän erityisesti tulisesta ruuasta, ja kyllä kaverit ovat joskus sanoneet, että kyllä tässä lieskat lensi suusta. Seuraavalla kerralla olen tehnyt miedompaa ruokaa. Urhoollisesti tulevat kuitenkin uudelleen syömään.
okei sori nyt vaan mutta edelleen se luonne. Jos ruoasta ei valita niin se asia on joku toinen. Ymmärrä naishyvä. Älä tuu pettyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kokkareista se päällinen nyt oikein oli? Kerro ap ihan omin sanoin? Paistoiko ne paakut siitä kilometrin päähän vai koostumuksessako vaan tuntuivat?
Kyllä ne jokseenkin näkyi ja tuntui kun en siivilöinyt tomusokeria mutta ei ne mua haitanneet.
ap
No onhan toikin kyllä aika epäkunnioittavaa tarjota miehelle jotain selvästi kokkareisia leivoksia.:D
Ja mieheltä epäkunnioittavaa huomauttaa siitä.
Molemmat olitte moukkia, sovitte siis yhteen älkää erotko!
Hommat hioutuu kyllä sitten ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ole totta. Olisit nyt tyytyväisenä ottanut hienovaraisen opin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
okei sori nyt vaan mutta edelleen se luonne. Jos ruoasta ei valita niin se asia on joku toinen. Ymmärrä naishyvä. Älä tuu pettyyn.
Toisaalta ap pitää miestänsä niin ”halpana”, että tarjoaa sille paakkuista piirakkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko joka toisessa viestissä haukkua naiset????
Sori, unohtui taas, että täälla saa arvostella vain miehiä. Anteeksi, ilmoitan itse viestini asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No onhan toikin kyllä aika epäkunnioittavaa tarjota miehelle jotain selvästi kokkareisia leivoksia.:D
Ja mieheltä epäkunnioittavaa huomauttaa siitä.Molemmat olitte moukkia, sovitte siis yhteen älkää erotko!
Hommat hioutuu kyllä sitten ajan kanssa.
En voi olla ainoa joka ei aina siivilöi tomusokereita ja jauhoja
ap
Mies selvästi tykkää leipoa niin annat hänen leipoa :) sitten kehut kaikki hänen leipomuksensa. Samaa linjaa kannattaa mennä myös siivouksen kans eli siivoat vähän hutiloiden miehen nähden niin johan herra näyttää sulle miten ikkunat saa kiiltämään jne.
Vierailija kirjoitti:
Minun miesystäväni haukkui äsken äitini tarjoamat ruoat (grillikanaa) ja sitten mun tekemät vastaavat. Olivat kuulemma bulkkikanaa, ei tykkää. Kiva fiilis laittaa toiselle ruokaa kun haukkuu ruokailun jälkeen.
On kyllä kiva fiilis. En tarjoa miehelle enää koskaan mitään jos suhde jatkuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä himpskattia :DD jengi miettii eroa kun toinen varovasti ja nätisti sanoo mokkapalojen kuorrutteen olevan kokkareista?! :----D ette taida kestää minkäänlaista kritiikkiä elämässänne jos jo joku kuorrute on maailman loppu. Kyllä mä ainakin tykkään jos mun mies huomauttaa vaikka ruuan olevan hänen makuunsa liian tulista, niin tiedän ensikerralla laittaa vähemmän chiliä. Olette olleet pari kk yhdessä, mistä tiedät jos hän onkin joku ihan superhyvä leipuri ja halusi antaa vinkin koska kyseessä on hänen intohimonsa/harrastuksensa/luonnonlahjakkuus tai jotain muuta vastaavaa ja ajatteli auttavansa sua?! Naurettavaa loukkaantua, mutta ehkä se ero olisi paikallaan, noin pikkusieluisen ihmisen kanssa voisi olla miehen hankala elää, etkä sinäkään taida miehestä loppuelämän kumppania ajatella jos olet valmis lopettamaan suhteen kokkareiseen kuorrutteeseen.
Sen varovaisen huomautuksen sijaan voi jättää syömättäkin tai syödä mitään huomauttelematta. Ei se ainakaan mikään leipuri ole ammatiltaan. Jos voisin olla varma et se huomauttelu koskisi vaan niitä mokkapaloja mutta kun jos tää mies alkaa huomauttelemaan ihan kaikesta mitä teen. Multa pullistuu verisuoni päässä jos alan jatkossa saamaan tyyliin maitopurkin oikeaoppisia taitteluohjeitakin ennen kuin heitän purkin keräykseen.
ap
Ja nyt jo maalaillaan piruja seinille! Ja sitten jos mies olisi jättänyt syömättä itkisit täällä kuinka mies ei tykkää leipomuksistasi koska jätti ottamatta. Sitä se parisuhde on, pelataan molempien tapoja yhteen sopivaksi. T. 31
Ps. Itse sain ohjeita esim. juurikin maitopurkin taitteluun. Minä kun vaan keskeltä puristin, taitoin jos jaksoin ja viskasin roskiin, niin sehän vei pienestä roskapöntöstä hirveästi tilaa niin miekkonen näytti kuinka itse tekee ja tilaa säästyi eikä tarvii vaihtaa pussia "vajaana". Ehkä sit itse vaan oon superhyvä ottaa tollasia vinkkejä vastaan enkä osaa ajatella niitä jonain alistuskeinoina, tahallisina mielenpahoitusyrityksinä tms, vaan oikeesti ihan fiksuja juttuja mitä ei tuu ite niin ajateltua.
Joo ei, mä en ryhdy tähän. En halua enään parisuhdetta jos tää on tällästä. T. onnellinen maitopurkin ruttaaja
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ps. Itse sain ohjeita esim. juurikin maitopurkin taitteluun. Minä kun vaan keskeltä puristin, taitoin jos jaksoin ja viskasin roskiin, niin sehän vei pienestä roskapöntöstä hirveästi tilaa niin miekkonen näytti kuinka itse tekee ja tilaa säästyi eikä tarvii vaihtaa pussia "vajaana". Ehkä sit itse vaan oon superhyvä ottaa tollasia vinkkejä vastaan enkä osaa ajatella niitä jonain alistuskeinoina, tahallisina mielenpahoitusyrityksinä tms, vaan oikeesti ihan fiksuja juttuja mitä ei tuu ite niin ajateltua.Joo ei, mä en ryhdy tähän. En halua enään parisuhdetta jos tää on tällästä. T. onnellinen maitopurkin ruttaaja
ap
Kasva aikuiseksi.