Tamperelainen yksinhuoltajaäiti joutuu muuttamaan kolmen lapsen kanssa pienempään asuntoon, kun lapsilisä loppuu
Tampereen Tesomalla asuva Tanya Sonntag miettii nyt, millä nuori elätetään, kun lapsilisä loppuu. Perheessä kolme sukunimeä, äidillä oma, yhdellä lapsella oma ja kahdella lapsella sama sukunimi. Asuvat asunnossa missä 100 neliötä. Äidillä ei kuulemma varaa syödä kun ruoka mikä tehdään jauhelihasta 800 grammaa menee poikien suuhun. Eikö siihen jauhelihan joukkoon voi laittaa juureksia, siitä tulisi ruokaisampaa. Tämä on taa tätä muka köyhien ulinaa ja yhteiskunnan pitäisi maksaa heidän hulppea elintasonsa. Yksi lapsista on reilusti ylipainoinen, joten minuun ei uppoa, että tämä perhe kärsii nälästä.
Kommentit (67)
Meillä asuu viisi ihmistä 75 m2 asunnossa. Vaihtaa pienempään tai menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä veronmaksajana olen kustantanut tämän naisen valinnat siitä kenen kanssa harrastaa suojaaamatonta seksiä. Oikein mukavaa.
Missä isät? Kuka sen kortsun laittaa tai sperman suihkuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Perheen idea on se et tehään saman miehen kanssa lapset ja myös asutaan sen kanssa
Miksi miehen on hyväksyttävämpää siirtää lapsia puolen kylän kanssa, mutta nainen on l0rt.t0 jos edes yksi lapsista ei ole saman miehen?
Minulla on kolme lasta eri miesten kanssa,, ovat eri kansallisuuksia kaikki. Tulemme hyvin toimeen 200 neliön rivarissa Helsingissä.
Ajattelin jos teen vielä yhden uuden poikakaverin kanssa.
Ihan paskanjauhantaa! . Ruokakulut erikseen ja asumiskulut erikseen. Harva haluaa kompensoida asumiskuluja ruokakuluista, jos asumiskulut poikkeuksellisen isot tuloihin nähden.
Tai voi kysyä onko siinä järkeä jos usean sadan säästöjä aletaan hakemaan ruuasta?
Eräät dillet luuli, että olen ollut kateellinen siitä, että joillain on ylisuuri asunto. Esim. eräs åvanhempi pariskunta, joka asui kaksistaan isossa paritalossa.
Kuinka ääliömäistä ajatusmaailmaa.
No olinkin ollut aikamoisen mustamaalauksen kohde ja muka mielipiteitäni oli levitetty sinne tänne.
Miki olisin kateellinen pariskunnalle joka maksaa itse asumisensa, eikä asu vuokra-asunnossa joka jaetaan sosiaalisin perustein, vaikka olisi kuinka ylisuuri?
Ainoastasn siitä olin aikoinaan järkyttynyt että jouduimme asumaan 87m2, 3 h k, 6 hlö viiden vuoden ajan vsikka oli asuntohakemukset vetämässä vaikka minne.
Ai jos ei ole varaa niin tuollaista se on? Bullshit! Olisi ollut varaa.
Vierailija kirjoitti:
Perheen idea on se et tehään saman miehen kanssa lapset ja myös asutaan sen kanssa
Sitä yritin miehelle selittää kun halusi erota. Ei halunnut elää lapsiperhe- elämää.nyt menee Tinder treffeillä.jika vkloppu.
Ihmettelen, miten näillä on ollut varaa asua 100 neliön asunnossa. Moni työssä käyväkään ei pysty asumaan noin isoissa neliöissä kun ITSE PITÄÄ MAKSAA. Tämä sama somppujen kohdalla. Asuvat isoissa asunnoissa Kelan maksamana. On aika kyllä lopettaa tämä tällainen, jos olet työtön ja et töissä, pitää asua pienemmissä asunnoissa vaikka olisi kylällinen lapsia. Nämä tällaiset Tanyat loisivat suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Onko niitä lapsia pakko tehdä jos ei pysty itse niitä elättämään.
Juureksissa on kovempi kalorihinta kuin jauhelihassa. Kasvikset eivät ole halpoja missään mielessä. Kasvavat tarvitsevat kaloreita ja proteiinia ja jauhelihassa niitä saa halvalla, jos jostain. Lisäksi saa vielä hyvää rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten näillä on ollut varaa asua 100 neliön asunnossa. Moni työssä käyväkään ei pysty asumaan noin isoissa neliöissä kun ITSE PITÄÄ MAKSAA. Tämä sama somppujen kohdalla. Asuvat isoissa asunnoissa Kelan maksamana. On aika kyllä lopettaa tämä tällainen, jos olet työtön ja et töissä, pitää asua pienemmissä asunnoissa vaikka olisi kylällinen lapsia. Nämä tällaiset Tanyat loisivat suomalaisen veronmaksajan lompakolla. Onko niitä lapsia pakko tehdä jos ei pysty itse niitä elättämään.
Yksinkö on lapset tehnyt? Missä isät?
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene töihin?
Ei siinä maksumuurin takana olevasta pienestä osasta artikkelia kyllä saanut selvää, että onko hän töissä vai ei. Vai luitko koko jutun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veronmaksajana olen kustantanut tämän naisen valinnat siitä kenen kanssa harrastaa suojaaamatonta seksiä. Oikein mukavaa.
Missä isät? Kuka sen kortsun laittaa tai sperman suihkuttaa?
Jännikset ovat jo siittämässä uusia innokaita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkö on lapset tehnyt? Missä isät?
30 neliön yksiössä vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään sinä?
UPEAA!
Ai se ap on tarvinnut niitä miehiä vaan panemiseen . Ei tipu eikä lirise elatusmaksuja. Kyllä ap on tyhhmä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen on hyväksyttävämpää siirtää lapsia puolen kylän kanssa, mutta nainen on l0rt.t0 jos edes yksi lapsista ei ole saman miehen?
No jos vaatii, että yhteiskunta elättää lapsensa, niin kyllähän se kertoo, millainen nainen on kysymyksessä.
Ikävää että arvostelet tuntematta tapausta. "Hulppea elintasonsa", älä viitsi naurattaa.
Sivistysmaassa olisi satojen eurojen kuukausittaiset sakkomaksut hallitsemattomasta porsimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, jos yhteiskunta vieläkin vaatisi kakaroiden tekijät avioon eikä ero olisi sallittua tätäkään tätiä ei tarvitsisi tukea. Mies elättäisi perheensä ja nainen keskittyisi pitämään miehensä onnnellisena.
Naisilla kaikki vapaus nykyään muttei vastuuta.
Naisten ihmisoikeuksien polkemista ettei saa tehdä jänniksille lapsia ja elättää niitä kilttien miesten verorahoilla.