Miesystävä haukkui mun tekemät mokkapalat
Kuorrutus oli kuulemma liian paakkuista ja makeaa. Sanoi tästä tosi hienovaraisesti mutta pahoitin silti mieleni. Tämän jälkeen yksityiskohtaisesti selitti, miten esimerkiksi hän tekee hyvän kuorrutteen. Joo joo, olen sit vissiin mielensäpahoittaja mutta vituttaa niin saatanasti. Ensi kerralla en tarjoile enää mitään kahvin lisänä.
Kannattaako tässä vaiheessa erota? Suhde ei ole edennyt vielä pitkälle, yhdessä oltu vasta pari kuukautta. Mietin vain onko tässä nyt kyseessä se miestyyppi joka haukkuu ja valittaa kaikesta mitä teen ja ennen kuin huomaankaan olen päätynyt suhteeseen jossa mies haukkuu suihinottotaitoni ja lastenkasvatustapani.
Kommentit (80)
Minä ottaisin tyytyväisenä opin vastaan, jos kerta hienovaraisesti sen sanoi.
En ole mikään täydellinen leipuri, joten mielelläni opin aina jotain uutta.
Mokkapalojen arvostelu on pahin asia minkä mies voi tehdä, pettämisen tai useammankin pettämisen voi joissain olosuhteissa hyväksyä. Mokkapalojen arvostelua ei ikinä! Jätä se, ansaitset sellaisen miehen joka kehuu mokkapalojasi riippumatta siitä millaisia tekeleitä ne ikinä ovatkaan.
Jos sun pitää sitä tuntemattomilta ihmisiltä jollain keskustelupalstalla kysyä, niin olet jo menossa metsään. Jos asia siis niin paljon ärsyttää etkä pysty siitä edes ko. miehen kanssa puhumaan reilusti, niin anna suhteen olla. Ei se siitä parane, teille kummallekaan.
Ok, ei tykännyt sun mokkapaloista. Makuasia. Voit sanoa hänelle, että voi tehdä itse omansa, jos ei tykkää. Sinusta nämä on just hyviä. Erota ei tuollaisen takia kannata, jos muuten menee hyvin.
Miksi teit kokkareisen kuorrutteen?
Totuus kirpaisi!
Vierailija kirjoitti:
Eli ensin tivasit mieheltä, että mitä tykkää mokkapaloista. (Tässä välissä mies mahdollisesti sanoo, että hyviä ovayt, jolloin sinä jatkat tivaamista, että eikö ole muka kokkareista.) Mies kertoo rehellisesti, mutta kohteliaasti, ja antaa vielä vinkin, että tomusokerin siivilöinti voisi auttaa. Ja sinä vedät itkupotkupinppiraivarit.
No kun en tivannut! Olin et "ole hyvä otta tästä jos haluta" ja mies ottaa ja haukkuu ne ja jatkaa niiden mutustelua haukkumisenkin jälkeen. Vittu.
ap
No mitä himpskattia :DD jengi miettii eroa kun toinen varovasti ja nätisti sanoo mokkapalojen kuorrutteen olevan kokkareista?! :----D ette taida kestää minkäänlaista kritiikkiä elämässänne jos jo joku kuorrute on maailman loppu. Kyllä mä ainakin tykkään jos mun mies huomauttaa vaikka ruuan olevan hänen makuunsa liian tulista, niin tiedän ensikerralla laittaa vähemmän chiliä. Olette olleet pari kk yhdessä, mistä tiedät jos hän onkin joku ihan superhyvä leipuri ja halusi antaa vinkin koska kyseessä on hänen intohimonsa/harrastuksensa/luonnonlahjakkuus tai jotain muuta vastaavaa ja ajatteli auttavansa sua?! Naurettavaa loukkaantua, mutta ehkä se ero olisi paikallaan, noin pikkusieluisen ihmisen kanssa voisi olla miehen hankala elää, etkä sinäkään taida miehestä loppuelämän kumppania ajatella jos olet valmis lopettamaan suhteen kokkareiseen kuorrutteeseen.
Se oli sitten siinä. Mokkapaloja ei haukuta.
T: mies
Mun mielestä ei ole hyvää käytöstä sanoa tuollaisesta, paitsi jos leipoja ensin itse sanoo että tästä nyt tuli vähän kokkareista, seuraavaksi yritän saada sileää aikaan. Tuollainen ukko tulee nalkuttamaan sulle joka asiasta jonka teet sen mielestä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Leivo sen naamaan ne mokkapalat.
Ei mut oikeesti, toi on joillakin ihmisillä kotoa tullut (huono) käytösmalli eli oppinut epäkorrektin kommentoinnin olevan normaalia.
Nyt on miehellä aika opetella uusi käytösmalli ts. pois tuosta vanhasta, ei tuollaisen vuoksi erota kannata.
Meillä kaikilla kun on kuitenkin jotain huonoja puolia/tapoja joita hioa elämän varrella ja uusissa ihmissuhteissa.
Mun mielestä kuuluu hyviin käytöstapoihin ettei toisten leipomisia haukututa vaikkei ne nyt aina niin hyviä olisikaan. Siitä sit tiedä voiko mies tuota tapaa oppia.
ap
Vierailija kirjoitti:
No mitä himpskattia :DD jengi miettii eroa kun toinen varovasti ja nätisti sanoo mokkapalojen kuorrutteen olevan kokkareista?! :----D ette taida kestää minkäänlaista kritiikkiä elämässänne jos jo joku kuorrute on maailman loppu. Kyllä mä ainakin tykkään jos mun mies huomauttaa vaikka ruuan olevan hänen makuunsa liian tulista, niin tiedän ensikerralla laittaa vähemmän chiliä. Olette olleet pari kk yhdessä, mistä tiedät jos hän onkin joku ihan superhyvä leipuri ja halusi antaa vinkin koska kyseessä on hänen intohimonsa/harrastuksensa/luonnonlahjakkuus tai jotain muuta vastaavaa ja ajatteli auttavansa sua?! Naurettavaa loukkaantua, mutta ehkä se ero olisi paikallaan, noin pikkusieluisen ihmisen kanssa voisi olla miehen hankala elää, etkä sinäkään taida miehestä loppuelämän kumppania ajatella jos olet valmis lopettamaan suhteen kokkareiseen kuorrutteeseen.
Sen varovaisen huomautuksen sijaan voi jättää syömättäkin tai syödä mitään huomauttelematta. Ei se ainakaan mikään leipuri ole ammatiltaan. Jos voisin olla varma et se huomauttelu koskisi vaan niitä mokkapaloja mutta kun jos tää mies alkaa huomauttelemaan ihan kaikesta mitä teen. Multa pullistuu verisuoni päässä jos alan jatkossa saamaan tyyliin maitopurkin oikeaoppisia taitteluohjeitakin ennen kuin heitän purkin keräykseen.
ap
Jos hienovaraisesti mainitsi asiasta, niin miksi vedät herneet noin syvälle?
Oliko ne mokkapalat sinun mielestä täydellisesti onnistuneet? Jos eivät olleet, miksi et myöntänyt, että no johan oli kokkareista, ja olisitte yhdessä nauraneet päälle.
Ensi kerralla teette yhdessä aivan täydelliset mokkapalat.
Vierailija kirjoitti:
Jos jo kahden kuukauden jälkeen toinen arvostelee niin arvaahan sen ettei se arvostelu ainakaan vähenny suhteen jatkuessa. Ite päätät.
No sulle se uskaltaa sentäs sanoa. Mulle se sanoo "mutta eikö olis parempi". Sori vaan mutta olet menossa jo väärään suuntaan kun se kerkesi tuon sanoa. 😂 se pahenee. Ja auta armias ku kroppa alkaa rapistua. Sieltä tulee sit ihan kaikki. 😝mut hei ole hyvä siitä miehestä! Luonnetta ei voi muuttaa.
Voisko tuon keskusteluihin sekaantuvan palstanarsisti-naisvihaajan kuitenkin bännätä loppuiäkseen? Pliide. Kaikki hyvät ketjut pilaa.
Parhautta aapeelle, jos ei moittiminen lopu, leivo ukon pullaan laksatiivia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako hän muuten tärkeilevältä ja aina oikeassa -tyypiltä? Sellaiset ihmiset voivat olla hyvin rasittavia.
Ennen mokkapaloja se vaikutti mun unelmien mieheltä. Joko ylireagoin tai rakkaus sokaisi jälleen kerran
ap
Vierailija kirjoitti:
Naisellista tollanen vikinä jostain mokkapaloista... Ja vielä alkaa opettamaan miten itse tekee. Yökkäys mikä emäntä mieheks.
Samaa mieltä! Huvittaa ajatuskin miten oman mieheni kanssa istuttais kahvittelemassa ja vertailtais mokkapala reseptejä! Ei saakeli...
Entäs se "puhu naiselle, niin kuin puhuisit miespuolisielle kavereillesi" -ohje?
Minun miesystäväni haukkui äsken äitini tarjoamat ruoat (grillikanaa) ja sitten mun tekemät vastaavat. Olivat kuulemma bulkkikanaa, ei tykkää. Kiva fiilis laittaa toiselle ruokaa kun haukkuu ruokailun jälkeen.
Apua, itse huomauttelen miehelle ja kerron miten ensi kerralla tulee parempi. Mies tykkää kokata joten annan kehittäviä neuvoja ensi kerralle. Mm. Mausteiden käytöstä ja oudoista sivumauista. Tai jos peräsuolet jätetty ravuille. Jne. Mitenhän mies ottaa mielessään nämä.. kiitän kyllä ensin ja kerron kehut, joita toistan kritiikin jälkeen.
Kuulostanpa törkeältä näin kirjoitettuna. En ole itse edes kummoinen kokki.
Se tuntuu pahalta, kun uskoo, että toinen tarkoittaa pahaa. Jos luottamusta olisi enemmän, tilanne olisi erilainen. Voi tietysti ollakin, että halusi näpäyttää.