Ydinperhe tai pariskunta henkilöautossa, oletteko koskaan nähneet että nainen olisi ratissa?
Minä olen nähnyt vain tapauksissa, joissa mies on ollut humalassa TAI menettänyt korttinsa.
Muuten se on aina se äiti/tyttöystävä joka istuu kiltisti siinä pelkääjänpaikalla, kun herra uros hoitaa ajamisen, usein vielä luu ulkona.
Masentavaa, tätä näkee jopa mopoautoilevilla teineillä, poikaystävä ajaa röyhkeästi tyttöysätän mopoautoa, koska on kotoa oppinut mallin, että hän on naista ylemmällä tasolla.
Tunnen tollasen teinijolpin, tuskin ton tytön vanhemmat tietää että antaa pojan päristellä mopoautollaan kuin omistais sen. Kaikenlisäksi on oman mopoautonsa jo rutannut ajokelvottomaksi.
Kommentit (72)
Minun isälläni ja isoisälläni ei kummallakaan ole korttia, joten äiti ja mummi ajavat. Ehkä tuttavapiiriisi kuuluu paljon vanhoillista porukkaa?
Kylläpä nyt on puolustelut päällä. Avaatka silmänne liikenteessä, niin huomaatte miten harvoin tuo nainen ajaa, mies istuu vieressä tilanne tapahtuu.
Ei auta esittää itseään yksittäistapauksena kun enemmistön parissa on toisin.
Miksi se muuten aina on niin, että nainen saa sen huonomman auton? Kyllä minä ainaki ajan meillä sillä uudemmalla autolla, koska kuskaan myöhemmän töihin menonikin vuoksi lapset hoitoon. Mies ajelee vuoden 89 romullaan ja minä ajan uudella autolla... Jos ois sitä romua mulle yrittänyt, niin ei ois kyllä onnistunut. Ei kyllä edes yrittänyt. :D
Meillä mä ajan yleensä aina. Mä tykkään ajamisesta ja mies ei, joten asiasta ei tarvi edes keskustella. Jos on ihan hirveen pitkä pitkä matka, esim yli 6 tuntia, niin mies ajaa välillä, mutta mä ajan 90 prosenttisesti. Ja miehellä on ihan olemassa oleva kortti eikä suuremmin juo.
Sitäpaitsi auto on vain mun nimissä :-)
Thai-vaimo tankkasi auton kun ukkeli istui sisällä,en muista kummalla etupenkillä.
Meillä ajaa se, kumman autolla ollaan liikkeellä. Nykyään liikutaan yhdessä enimmäkseen minun autollani, koska miehen auto on sellainen rähjä ja ajotyyli sen mukainen, että olen rauhallisempi kun vauva matkustaa minun autollani. Yhdessä tuttavaperheessä on myös niin, että vaimolla on se perheauto ja vaimo ajaa aina. Muuten kyllä tosiaan mies ratissa on yleisempi niin tuttujen kuin tuntemattomien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ajaa se, kumman autolla ollaan liikkeellä. Nykyään liikutaan yhdessä enimmäkseen minun autollani, koska miehen auto on sellainen rähjä ja ajotyyli sen mukainen, että olen rauhallisempi kun vauva matkustaa minun autollani. Yhdessä tuttavaperheessä on myös niin, että vaimolla on se perheauto ja vaimo ajaa aina. Muuten kyllä tosiaan mies ratissa on yleisempi niin tuttujen kuin tuntemattomien kohdalla.
Lyhyitä matkoja ajetaan enemmän miehen autolla ja mies ratissa koska hänellä työsuhdeauto (ei maksa bensat ym) ja penkin säädöt valmiiksi hänelle. Pidemmät matkat ajetaan puoliksi, ajan ihan mielelläni ja ajan paljon omalla autollani. Niin, ja se on pienempi ja huonompi koska se on minun oma, ei työsuhdekaara
Minä ajan, sillä minulla on ajokortti ja auto, miehellä ei. Muistan joskus nähneeni täällä ketjun tossun alla olevista miehistä, ne kuulemma joutuvat jopa vain istumaan kyydissä, kun pirttihirmu vaimo ajaa. Mikään ei ole hyvä.
:D mä ajoin meidän perheen koko kotimaan kesälomareissun koska a) lähtöpäivänä mies oli olut yööissä ja minä freesimpi kuski b) seuraavana päivänä koska halusin ajaa ja pidän ajamisesta
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005797004.html
Enkä on parempi antaa miesten ajaa ;)
Hahaa, minun mieheni saisi ainakin tuossa tilanteessa täydellisen hepulin ja tapahtuisi ehkä jotain pahempaakin. Itse saisin sentään auton pidettyä tiellä.
Terv. Nainen.