Onko viikko alkanut #Metoo poppoolle kovinkin mieluisissa tunnelmissa?
Elokuvatuottaja Harvey Weinsteinia raiskauksesta syyttänyt, metoo-liikkeen johtohahmoihin kuulunut italialainen näyttelijätär ja ohjaaja Asia Argento maksoi 380 000 dollarin summan vaientaakseen itseensä kohdistuneen seksuaalisen hyväksikäytön syytöksen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005796811.html
Neljää naista vastaan nostettu syytteet Tomi Metsäkedon törkeästä kunnianloukkauksesta
https://www.is.fi/viihde/art-2000005797134.html
Aiemminhan tiesimme jp tällaista ja esim. Maria Veitolan toimet olisi hyvä myös JSN:n toimesta tutkia. Ihan vaan jotta tiedämme menikö ihan putkeen.
Ruotsin mediavalvoja antoi langettavat päätökset lähes kaikille valituksen kohteeksi joutuneille – #metoo-uutisointi oli yliampuvaa
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MGHOW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis rautalangaksi nyt vielä aloittajalle: nuo nostamasi esimerkit ovat osoitus siitä, että kampanja toimii. Totta kai se kulkee molempiin suuntiin.
Viikko alkoi siis erinomaisesti.
Ai miten toimii? Meetoohan perustuu kohteittensa maineen, uran ja elämän tuhoamiseen? Jos 37v miesnäyttelijä olisi sekstannut 17v tytön kanssa ja maksanut hiljaiseksi niin olis jo täysi raivo päällä, työt loppuis jne.
MUTTA tätä Asiaahan ollaan jo kilvan puolustamassa. Koko juttu pitäis painaa villaisella kun Asia on meetoon äiti, kotona Italiassa lehdet kirjoittaneet rumasti, kyllä 17vee kollille pil* kelpaa, on vaan rahan perään kun näyttelijän ura ei urjennut.. Eli siis UHRIN syyttelyä, mistä itse aina kiljutte.
Miten tämä muka on tasa-arvoa? Selitä se jos osaat.
Kyllähän noita puolestapuhujia löytyy jokaista mokannutta kohti, tälläkin palstalla tuetaan jotain Metsäketoa yms. Ei sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon tai itse me too -liikkeen kanssa.
Henkilö vastaa tekemisistään. Aina.
Jep, onhan tälläkin professorilla puolestapuhujansa:
"#Me too -kampanjan käynnistämä keskustelu seksuaalisesta häirinnästä on saanut Yhdysvalloissa uuden lisäjuonteen: kuinka suhtautua syytöksiin, joiden kohteena on nainen ja vielä tunnettu feministi?
Asian ovat tuoneet tapetille maineikasta yliopiston professoria vastaan kohdistuvat syytökset. New Yorkin yliopiston kirjallisuustieteen professori Avital Ronell, 66, on akateemisen maailman supertähti. Nyt Ronellin entinen oppilas Nimrod Reitman, 34, syyttää häntä vuosia jatkuneesta seksuaalisesta häirinnästä.
RONELL ON saanut tuekseen nimekkäitä kollegoita akatemian kentältä. Feministinen filosofi Judith Butler ja joukko muita ovat allekirjoittaneet yhteisen vetoomuksen, jossa he vakuuttavat Ronellin olevan viaton."
Siis miksi eivät saisi uskoa syyttömyyteen? Oikeusvaltioperiaatteen mukaan jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Jos tuosta tulee tuomio, katsotaan sitten vasta, ketkä ketäkin puolustelevat.
Ette nyt tajua mistä me too -liikkeessä on kysymys. Ei ole kyse mistään opetuslapsimaisesta seuraamisesta vaan itsenäisestä liikkeestä, jolla ajetaan jotakin asiaa. Se, että näitä tapahtumia nostetaan esiin puolin ja toisin, on nimenomaan metoota. Aivan sama, kuka tekee ja kenelle, se tuodaan julki eikä piilotella.
Koska kun #metoo lähti käyntiin, hyvin nopeasti vallalle tuli se käsitys, ettei yhtäkään ahdistelusta puhuvaa saa epäillä valehtelijaksi. Tätä toistelivat varsinkin feministit.
Nyt näemmä tätä ahdistelun kohteeksi joutunutta alaikäistä poikaa saakin epäillä valehtelijaksi, terveisin feministit.
Oliko Reitman alaikäinen, kun hänen väittämänsä lesboprofessorin suorittama ahdistelu alkoi?
Ei mua kiinnosta paskaakaan mitä joku toinen on öheltäny. Vastustan seksuaalista häirintää ja haluan itselleni myös koskemattomuuden niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan yhtä tuomittavaa kuin miestenkin suorittama ahdistelu. Mikse teette tästä jonkun vastakkainasettelun? Tuo poika voi ihan vapaastoi liittyä Metoo -jengiin
Metoo- jengi on vääntänyt itse tätä vastaikkain asettelua mm., vaatimalla, ettei miehet saa puhua omista kokemuksista, koska ne vievät tilaa naisilta.
Sitten kun näitä caseja alkaa tulla julki niin ollaan - että ei kun, kyllä kaikki saa puhua - samaan aikaan kun puolustetaan naisia samalla tavalla kuin sovinistit miehiä (vrt. se jenkkiproffan tapaus).
Kuka on muka vaatinut, että miehet eivät saa puhua? Tuota et usko itsekään.
https://www.feministcurrent.com/2017/11/02/good-reason-exclude-men-meto…
Ja tuo on sieltä sovinnollisemmasta päästä.
Metoo ajoi vain ja ainoastaan naisten asiaa. Ja myönnän tämän vaikka olen itse nainen.
Se oli järkyttävä epäonnistuminen. Maailmalla viattomat miehet menettivät kunniansa ja uransa ja tekivät itsemurhia.
Metoon johtohahmona oli Rose M joka esiintyi naisten suojelijana. Todellisuudessa Rose oli hyväksynyt rahaa teon jälkeen, eikä kokenut sen jälkeen tarpeelliseksi varoittaa toisia naisia Harveysta.
Toinen johtohahmo Asia on nyt paljastunut hyväksikäyttäjäksi.
Kyllä hävettää olla nainen tällä hetkellä..
Ahdistelu on pahasta, mutta yhtä pahaa on naisten tekemän ahdistelun vähättely, kuten ketjussa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelu on pahasta, mutta yhtä pahaa on naisten tekemän ahdistelun vähättely, kuten ketjussa tehdään.
Missä kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on odotettavissa takaiskuja, se on selvää. Mutta ne ajat jolloin katsoit oikeudeksesi kouria naisia ilman lupaa ä, ovat menneet, sori siitä.
Sä pidät takaiskuna 17-vuotiaan seksuaalista hyväksikäyttöä?!
Ja mua on turha yrittää sukupuolen perusteella halventaa. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Heti ensimmäisessä kommentissa annetaan ymmärtää, et pikkujuttu ja sit kännetään huomio miesvihaan. Muita en olekaan näiden muutaman viimeisen kommentin lisäksi lukenut vielä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meee tooossa on kyse juurikin lynkkaamisesta ilman todisteita eli juuri siitä oikeusvaltion vastaisesta toiminnasta jossa syytetyn pitäisi olla syytön ennen kuin todistetaan.
Kuinka niin ilman todisteita? Metsäketo ja Louhimieskin kummatkin myönsivät käyttytyneensä huonosti ja toinen myönsi vielä tarvitsevansa apuakin.
Lynkaaminen ilman todisteita jatkuu. Kyllä luulisi noin hyväuskoista hävettävän. Jos sinua syytetään julkisesti niin silloin on normaalia pyytää anteeksi, mutta se ei muuta tosiasiaa että meee tooo on juuri lynkkaamista ilman todisteita. Metsäketo ja Louhimies eivät edusta koko meetooooota paitsi noin lyhytnäköisen ja hyväuskoisen ihmisen mielestä. Mitään hyötyä ei tallaisista mustamaalataan ilman todisteita julkisesti kamppanjoista ole jonka jälkeen odotellaan tuleeko anteeksipyyntö vai kunnianloukkaussyyte. Ei mitään hyötyä ellei ole sosiopaatti joka haluaa syyttää mielensä mukaan muita ilman todisteita. Tässä kampanjassa ei todisteita kysellä. Siksi sinulle edellinen viestittäjä yritti takoa paksuun ristiriitaiseen kalloosi että kun siitä feminististä tehtiin meeeetooo niin sitten huudetaan ettei se muka pitäisi paikaansa.
Tällaista huutoa on kautta maailmansivun huutaneet lynkkaavat väkijoukot ilman todisteita. Meee toooo edustaa juuri tällaista käytäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa?
Lue ketju läpi ja mieti ajatuksella ilman f-laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on odotettavissa takaiskuja, se on selvää. Mutta ne ajat jolloin katsoit oikeudeksesi kouria naisia ilman lupaa ä, ovat menneet, sori siitä.
Sä pidät takaiskuna 17-vuotiaan seksuaalista hyväksikäyttöä?!
Ja mua on turha yrittää sukupuolen perusteella halventaa. Olen nainen.
Eli sun mielestä on hyvä että 17-vuotiasta on hyväksikäytetty ja vieläpä henkilön toimesta jolla on ollut tällainen näkyvyys aiheen tiimoilta? Jaa, minusta se on kyllä ihan hemmetin iso takaisku. Vai tarkoitatko ettei ollut tarpeeksi voimakkaasti mielestäsi muotoiltu? Kun kerran ei löydy mistään naisia jotka tukisivat naisen harjoittamaa seksuaalista hyväksikäyttöä - mikä ei miesten hyväksikäyttäessä todellakaan ole tilanne vs. miesten erittäin voimakas tuki hyväksikäyttäjille -, tuki yritetään luoda tällä lailla keinotekoisesti vääristelemällä ihmisten sanomisia. Häpeä. Enkä usko hetkeäkään että olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa?
Lue ketju läpi ja mieti ajatuksella ilman f-laseja.
fucklasit? Miehet on varanneet ne kaikki.
en oo se kelle vastasit.
Onhan täällä suomessakin alkanut tulemaan kuin sieniä sateella tapauksia, joissa aikuinen nainen raiskaa ja seksuaalisesti ahdistelee jopa alle 15v poikia.
Vaikea ymmärtää että joku on kateellinen siitä mitä naiset ja tytöt kokevat päivittäin maailmassa, mutta piti se tämäkin päivä kai nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Metoo ajoi vain ja ainoastaan naisten asiaa. Ja myönnän tämän vaikka olen itse nainen.
Se oli järkyttävä epäonnistuminen. Maailmalla viattomat miehet menettivät kunniansa ja uransa ja tekivät itsemurhia.Metoon johtohahmona oli Rose M joka esiintyi naisten suojelijana. Todellisuudessa Rose oli hyväksynyt rahaa teon jälkeen, eikä kokenut sen jälkeen tarpeelliseksi varoittaa toisia naisia Harveysta.
Toinen johtohahmo Asia on nyt paljastunut hyväksikäyttäjäksi.
Kyllä hävettää olla nainen tällä hetkellä..
En edes tiennyt, että kuka oli meetoon alullepanija, eikä se kiinnostanut. Mutta sen tiedän, että minua ja monia muita läheisiäni on ahdisteltu ja raiskattu.
Ja sen vuoksi kirjoitin facebookkiin, että meetoo ja sen vuoksi pidän tärkeänä, että asia on nostettu tapetille.
Työpaikallanikin suhtauduttiin jyrkästi siihen, että työharjoittelija lääppi kollegani takapuolta. Ja näin sen pitäisikin olla. Aloittajista huolimatta.
Seksuaalisen ahdistelun ja hyväksikäytön on loputtava, siihen on puututtava ja se koskee kumpaakin sukupuolta.
Ja kyllä, olen feministi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ollutkin niin, että naisen aggressiolla on tapana usein purkautua nimittelynä ja maineen tuhoamisena? Ihan tutkitusti. Se taas näkyy sitten tässäkin ketjussa ja mielestäni koko miituu-liikkeessä.
Altraittia ja peräkammaria ja paljon muuta. Kun asia niinkin hyvin tiedetään, niin eikö sitä kannattaisi niiden fiksumpien yrittää jo vähän varoa. Siinähän saa vain itsensä näyttämään hölmöltä.
Eikös se ollutkin niin että lähteet ja linkit mukaan väitteisiin jos ei halua näyttää pelleltä?
Ole hyvä:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17459435.2013.835338?journa…
30 collegenaisen otos. Salli mun nauraa. Gradutavaraa.
Missä on vastakkaiset lähteet? Tekeekö noin tiukkaa myöntää olleensa väärässä?
https://www.livescience.com/40717-indirect-aggression-between-females-w…
Lue itse lähteesi ennen kuin alat keulimaan. :D
Nyt on Raamattukin valjastettu metoota vastaan eli kylläpä meni naisilla överiksi ja jumala suuttuu ja panee naiset paikalleen eli kourittaviksi.
Hyvä on tunnelma, kiitos vaan kysämästä. En tosin kuulu mihinkään poppooseen, mutta pitäähän törkyisten temppujen tulla ilmi, niin miesten kuin naistenkin tekemät.
Kuinka niin ilman todisteita? Metsäketo ja Louhimieskin kummatkin myönsivät käyttytyneensä huonosti ja toinen myönsi vielä tarvitsevansa apuakin.