Onko se jokin vääryys, että tienaan varastomiehenä n. 45 t/v?
Joskus kun tulee palkoista puhetta, niin joku koulutettu toteaa, että "pitää varmaan alkaa varastomieheksi, kun en tällä koulutuksellakaan tienaa noin paljon". No se oma työpanos ei maisterina tai insinöörinä tmv. ole työnantajalle yli 40 tuhannen euron arvoinen, niin miksi se sitten automaattisesti olisi varastomiehenäkään? Faktahan kuitenkin on, että isompi osuus insinööreistä tienaa tuon väh. 45k kuin varastomiehistä.
Kommentit (53)
Veljeni tienaa yli 100 000 vuodessa paljon helpommin. Eikä ole kuin 6 vuoden peruskoulutus lukion jälkeen ja 4-5 vuoden erikoistumisopinnot sen jälkeen.
Varastomiehen työstä eläkkeelle jäänyt isäni ei koskaan tienannut yhtä paljon kuin luokanopettajaäitini. Isä sai äidin kuoltua 700 € leskeneläkettä kuussa oman eläkkeensä päälle.
Onhan tuo ehkä vääryys, mutta jos se sulle riittää, niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Varastomiehen työstä eläkkeelle jäänyt isäni ei koskaan tienannut yhtä paljon kuin luokanopettajaäitini. Isä sai äidin kuoltua 700 € leskeneläkettä kuussa oman eläkkeensä päälle.
Laskitko nettoansiot koko työuralta ja eläkkeistä koostuvan summan, kun isäsi sai eläkettä kauemmin kuin äitisi
Tämä ketju nyt ei ollut alun perin sairaanhoitajien palkasta, mutta siihenhän keskustelu taas kerran ajautui niin kommentoin silti. Kaikkihan tuntuu aina olevan samaa mieltä siitä, että sairaanhoitajien palkkaa pitäisi nostaa, mutta kertokaa mistä sen rahan sitten pitäisi tulla? Olisitko valmis veroprosenttisi koventamiseen muutamalla pykälällä? Vai pitäisikö sairaalaan joutuvien maksaa moninkertainen hinta saamastaan hoidosta? Mitään suoraa tuottoahan sairaiden ihmisten hoitamisesta ei tule. Toisin on ap:n työstä jossain varastossa osana kaupankäynnin logistiikkaketjua, joten mielestäni on helppo nähdä miksi hänelle pystytään maksamaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo palkka on keskinkertainen, ihan ok mutta rikastumaan ei pääse. Ei siis ole mielestäni epäoikeudenmukaista. Harva korkeakoulutettu tienaa alle tuon, mutta toki he ovat huutelemassa jotka tienaavat (sairaanhoitajaa en myöskään laske nyt korkeakoulutetuksi vaan tarkoitan yliopistotason koulutusta). Näkisin ehkä epäoikeudenmukaisena jos tienaisit 6000€/kk, tosin silloin voisin onnitella loistavista neuvottelutaidoista!
Maisterin tutkinto on mm.kirjastonhoitajalla ja lastentarhanopettajalla ja nettona palkka alkaa 1:llä.
Virkistävää. Valehdellaan palkasta -ketju, jossa mukana hieman akateemisten mollaamista.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se nyt ihan väärin, mutta outoa se on että työstä mitä apinakin voi tehdä, maksetaan enemmän kuin vaikkapa sairaanhoitajille. Ja ei, en ole itse sh.
On se trukilla ajaminenkin melko vastuullista.
Kerro heti mulle, että miten niihin hommiin pääsee.Vaihdan alaa ja äkkiä.Vastuu suuri (ihmishengistä vastaan), vuorotyötä ja ylityötä paljon, mutta palkka ihan pska vastuuseen nähden.Olen ajatellut, anyway, vaihtaa alaa joten, jos palkka on noin hyvä niin mikä ettei!
Miksi kouluttamattomien (kirjoitustaidottomien näköjään myös) pitää pönkittää egoaan kehumalla vuosituloja ja samaan hengenvetoon polkea vielä toisia? Itse en muista eläessäni yhtään keskustelua, jossa olisin joutunut/kehdannut sanoa vuosiansioni. Ja vaikka tienaankin enemmän kuin aloittaja, arvostan suuresti matalapalkka aloilla työskenteleviä. Raha on vain rahaa, eikä itselleni näyttele kovinkaan suurta roolia elämässä. Nuorempana siellä oli vielä jotain merkitystä, mutta nykyään teen mielelläni mielekästä ja "tärkeää" työtä paljon nykyistä pienemmälläkin palkalla. Varastomieheksi tai ka##aa lapioimaan en lähtisi vaikka palkkani perään laitettaisi pari nollaa. Jokainen työ on tärkeää ja progressiivinenverotus pitää kyllä siitä huolen, että rikastumaan ei työläiset Suomessa pääse.
N42, 74k vuodessa + pääomatulot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se nyt ihan väärin, mutta outoa se on että työstä mitä apinakin voi tehdä, maksetaan enemmän kuin vaikkapa sairaanhoitajille. Ja ei, en ole itse sh.
On se trukilla ajaminenkin melko vastuullista.
On joo, kyllä tuosta istumisesta ja tatin vääntelystä pitää maksaa vähintään 100k vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Kerro heti mulle, että miten niihin hommiin pääsee.Vaihdan alaa ja äkkiä.Vastuu suuri (ihmishengistä vastaan), vuorotyötä ja ylityötä paljon, mutta palkka ihan pska vastuuseen nähden.Olen ajatellut, anyway, vaihtaa alaa joten, jos palkka on noin hyvä niin mikä ettei!
Kesko ja Inex! Kerääjäksi sinne, lisiä ainakin Keskolla 150% keräystehoilla saat 800 €/kk. Peruspalkka n 2100 täysillä 8v ikälisillä. Päälle olosuhdelisä ja yölisä ~500€.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kouluttamattomien (kirjoitustaidottomien näköjään myös) pitää pönkittää egoaan kehumalla vuosituloja ja samaan hengenvetoon polkea vielä toisia? Itse en muista eläessäni yhtään keskustelua, jossa olisin joutunut/kehdannut sanoa vuosiansioni. Ja vaikka tienaankin enemmän kuin aloittaja, arvostan suuresti matalapalkka aloilla työskenteleviä. Raha on vain rahaa, eikä itselleni näyttele kovinkaan suurta roolia elämässä. Nuorempana siellä oli vielä jotain merkitystä, mutta nykyään teen mielelläni mielekästä ja "tärkeää" työtä paljon nykyistä pienemmälläkin palkalla. Varastomieheksi tai ka##aa lapioimaan en lähtisi vaikka palkkani perään laitettaisi pari nollaa. Jokainen työ on tärkeää ja progressiivinenverotus pitää kyllä siitä huolen, että rikastumaan ei työläiset Suomessa pääse.
N42, 74k vuodessa + pääomatulot
Eiköhän miehille raha ole yleisesti tärkeämpää kuin naisille.
Voi teitä juntteja....
Pysy siellä kuplassasi vaan.