Onko se jokin vääryys, että tienaan varastomiehenä n. 45 t/v?
Joskus kun tulee palkoista puhetta, niin joku koulutettu toteaa, että "pitää varmaan alkaa varastomieheksi, kun en tällä koulutuksellakaan tienaa noin paljon". No se oma työpanos ei maisterina tai insinöörinä tmv. ole työnantajalle yli 40 tuhannen euron arvoinen, niin miksi se sitten automaattisesti olisi varastomiehenäkään? Faktahan kuitenkin on, että isompi osuus insinööreistä tienaa tuon väh. 45k kuin varastomiehistä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No on se minusta törkeän huono palkka. Mutta kaipa se niin on, että kouluttamattoman hanttityöstä ei voi enempää saada.
Ei tuo ole kuin jotain 3,4 tonnia kuussa, kun ottaa huomioon, että tuossa vuositulossa on mukana myös lomarahat.T. Viiden tonnin kk-liksalla puurtava, jonka mielestä sekin on vähän ottaen huomioon akateeminen koulutus, neljännesvuosisadan ura alalla ja vaativa epäsäännöllinen vuorotyö.
3600 €/kk, kun huomioidaan lomaraha. En itse pidä tätä ollenkaan huonona palkkana, koska onhan tämä sentään yli minkä tahansa ikäluokan mediaaniansion. Olen kiitollinen asemastani.
Ap
Ei se muuten ole väärin, mutta miksi ihmisiä hoitava ja heistä vastuussa oleva tienaa vain n.26 000€/ vuosi.
Joku tässä mättää!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei se muuten ole väärin, mutta miksi ihmisiä hoitava ja heistä vastuussa oleva tienaa vain n.26 000€/ vuosi.
Joku tässä mättää!!!
Totta. En kyllä sääli sairaanhoitajia, ei kenenkään sitä työtä pakko ole tehdä. Kai jokainen palkkauksen tarkistaa ennen kuin alalle opiskelee.
En tiedä onko se nyt ihan väärin, mutta outoa se on että työstä mitä apinakin voi tehdä, maksetaan enemmän kuin vaikkapa sairaanhoitajille. Ja ei, en ole itse sh.
Ennemminkin niiden korkeakoulutettujen kannattaa etsiä muita töitä jos heidän palkkansa jää tuon alle. Ei se sinun vikasi ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se minusta törkeän huono palkka. Mutta kaipa se niin on, että kouluttamattoman hanttityöstä ei voi enempää saada.
Ei tuo ole kuin jotain 3,4 tonnia kuussa, kun ottaa huomioon, että tuossa vuositulossa on mukana myös lomarahat.T. Viiden tonnin kk-liksalla puurtava, jonka mielestä sekin on vähän ottaen huomioon akateeminen koulutus, neljännesvuosisadan ura alalla ja vaativa epäsäännöllinen vuorotyö.
3600 €/kk, kun huomioidaan lomaraha. En itse pidä tätä ollenkaan huonona palkkana, koska onhan tämä sentään yli minkä tahansa ikäluokan mediaaniansion. Olen kiitollinen asemastani.
Ap
Ei lomarahaa lasketa kuukausipalkkaan.
Eikä tuo ole yli mediaaniansion kuin kouluttamattomilla. Akateemisilla se on paljon alle mediaanin. Mutta kuten snoin, se on peruskoulupohjalla työskentelevälle ihan ok.
Jos kaikki varastomiehet tienaavat teillä tuon, varasto automatisoidaan.
No leikki sikseen, ei ole mitenkään ihmeellistä. Vuosiansioni putosivat kun siirryin teollisuusyrityksessä tuotannosta (ylityöt, pyhäkorvaukset, iltalisät) toimihenkilöksi (tässä liksasi ja liikuntasetelit). Muutamassa vuodessa meni toki ohi taas, mutta esimiehelle piti vinoilla kun laitoin nimeä paperiin. Samalla toki loppui siis yövuorot, pyhät jne.
Valintakysymyksiä
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä mättää!!!
Lähihoitajaksi ei paljon vaadita. Jengi menee alalle kun ei muualle pääse. Loppuelämä kitistään palkasta.
Ei mitenkään väärin. Jos työnantaja on siitä valmis maksamaan tuon verran ja olet itsekin tyytyväinen, niin palkka on juurikin oikein.
T: Insinööri (80000€/v)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä mättää!!!
Totta. En kyllä sääli sairaanhoitajia, ei kenenkään sitä työtä pakko ole tehdä. Kai jokainen palkkauksen tarkistaa ennen kuin alalle opiskelee.
Silti vastuullisesta ja vaativasta työstä pitäisi maksaa selvästi enemmän kuin trukilla ajelemisesta.
Jonkun sitä työtä on kumminkin PAKKO tehdä, vai ajatteletko, että sairaat hoituvat pelkällä etätuumailulla?
(En ole minäkään terveydenhoitoalalla, mutta aina joutuessani asioimaan ko. palvelun piirissä kiitän hiljaa itsekseni kaikkia päteviä alan työntekijöitä, sinunkin kyllä pitäisi tuon typerän tyhjästä elvistelyn sijasta)
Onko joku oikeasti ylpeä 3,4 tonnin liksasta?
😂
Minusta tuo noin neljä tonnia kuukaudessa on ihan asiallinen palkka varastotyöstä.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tässä mättää!!!
Silti vastuullisesta ja vaativasta työstä pitäisi maksaa selvästi enemmän kuin trukilla ajelemisesta.
Jonkun sitä työtä on kumminkin PAKKO tehdä, vai ajatteletko, että sairaat hoituvat pelkällä etätuumailulla?
(En ole minäkään terveydenhoitoalalla, mutta aina joutuessani asioimaan ko. palvelun piirissä kiitän hiljaa itsekseni kaikkia päteviä alan työntekijöitä, sinunkin kyllä pitäisi tuon typerän tyhjästä elvistelyn sijasta)
Alalle on liikaa halukkaita, ei kai siinä voi muuta syytä olla. Jos kukaan ei hakisi hoitajaksi palkkauksen vuoksi, olisi palkkaa pakko nostaa.
Ei munkaan palkka ole tyhjästä tullut, eivät kaupat voi eioota myydä. Tavaran on liikuttava.
Mun mielestä tuo palkka on keskinkertainen, ihan ok mutta rikastumaan ei pääse. Ei siis ole mielestäni epäoikeudenmukaista. Harva korkeakoulutettu tienaa alle tuon, mutta toki he ovat huutelemassa jotka tienaavat (sairaanhoitajaa en myöskään laske nyt korkeakoulutetuksi vaan tarkoitan yliopistotason koulutusta). Näkisin ehkä epäoikeudenmukaisena jos tienaisit 6000€/kk, tosin silloin voisin onnitella loistavista neuvottelutaidoista!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo palkka on keskinkertainen, ihan ok mutta rikastumaan ei pääse. Ei siis ole mielestäni epäoikeudenmukaista. Harva korkeakoulutettu tienaa alle tuon, mutta toki he ovat huutelemassa jotka tienaavat (sairaanhoitajaa en myöskään laske nyt korkeakoulutetuksi vaan tarkoitan yliopistotason koulutusta). Näkisin ehkä epäoikeudenmukaisena jos tienaisit 6000€/kk, tosin silloin voisin onnitella loistavista neuvottelutaidoista!
Onhan 45t yli keskiansion reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se nyt ihan väärin, mutta outoa se on että työstä mitä apinakin voi tehdä, maksetaan enemmän kuin vaikkapa sairaanhoitajille. Ja ei, en ole itse sh.
Sairaanhoitajan työstä ei työnantaja ansaitse rahaa, päinvastoin. Eli se kenellä rahaa on, voi maksaa. Jos työntekijä ei työpanoksellaan kilauta kassaan palkkaansa enemmän rahaa, on lähtö lähellä. Sairaanhoitajien palkkoja varmaan makseltaisiin vaikka valtio ja kunnat olisivat kuinka köyhiä ja velka vaan kasvaisi.
Työpaikat eivät ole hyväntekeväisyyttä eikä työnantaja hyväntekijä, mikä on joskus joillekin epäselvää.
Yli kolmen tonnin kuukausipalkka on oikein mukava. Jossain toisessa ketjussa valtaosa päivittelisi sitä, miten suuri tuo palkka onkaan, eikä pitäisi tehdä mistään ikinä tiukkaa. Tuo summa riittää hyvään elämiseen ja voi olla, että duunarin palkka tulee eläkkeellä. Heillähän voi hyvin olla kymmenen työvuotta enemmän kuin korkeakoulutetulla.
Duunareita on turha halveksua. Ihan yhtä fiksuja voivat olla, joskaan eivät niin ylimielisiä. En ymmärrä miksi tietyt työt olisivat parempia kuin toiset. Rahan takia melkeinpä kaikki töissä käyvät kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Valintoja, valintoja. T: kahden tonnin kk-liksalla sijoittanut, nelikymppinen downshiftaaja. Puurtaminen ei ole koskaan napannut.
Uskoisin että työnantajasi näkee vääryytenä sen, että tarvitsee maksaa palkkaa. Mieluitenhan ne ilmaista työtä teettäisivät.
Mut uuh, mulla on ihan pöksyt märkinä nyt, ei kun varastomiestä etsimään. Itsehän elän tuilla kädestä suuhun ja parisuhde on minulle loissuhde. Pilden jakaminen asuntoa vastaan on elinikäinen unelmani.
NOOOOOOOOT!
Mäkin tienaan 38-48 tuhatta vuodessa varastolla. Eipä ole töistä stressiä, kunhan jaksaa painaa töitä ja paljon. Onhan se monelle koulutetulle shokki kun kerro vuosituloni. Eihän mulla vapaa-aikaa samalla tavalla ole kuin koulutetuilla 8-16 töitä tekevillä.