Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miten sinusta tuli sinä"? Ketkä siihen vaikuttivat?

Vierailija
20.08.2018 |

Rupesin funtsaamaan että ilman yliopistossa vietettyä aikaa olisin ihan eri ihminen. En ennen sitä enkä sen jälkeen tavannut ihmisiä, joilla olisi ollut niin iso vaikutus siihen, miten näen itseni.

Koulutus sinällään (vaikka alaa rakastan enkä olisi mitään muuta edes jaksanut opiskella) on ollut melko huonosti työllistävä, mutta se aika, en vaihtaisi pois silloisen ystäväpiirin vuoksi.

Onko sinulla tällaista vaihetta, joka muutti sinut ratkaisevasti, korjasi aiempia "vierauden tunteita" ja vaurioita? Palstalla on ollut muutamia opiskelua aloittelevia pohdiskelijoita, haluan myös rohkaista. Voi tapahtua jotain tosi hyvää!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys. Löysin oikeastaan takaisin itseni luo. Turhat ihmissuhteet karsiutuivat aika tehokkaasti. Lopetin myös hyvää tarkoittavien huonojen neuvojen noudattamisen.

Joskus myöhemmin on tullut lipsuttua turhiin tuttavuuksiin, mutta juuri niistä olen oppinut sen mitä pitää välttää.

Vierailija
2/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hukassa itseni kanssa

N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa koulut eivät ole koskaan kiinnostaneet. Työni valitsin itse(olin yrittäjäkin koska hallitsin alan) eettisistä syistä ja lopetin yhtreiskunnallisista ja terveydellisistä.

Osaan useamman ammatin ja lukuisia minua hyödyttäviä taitoja, mutten ole koskaan luottanut ihmisiin. Opin nopeasti kokemuksesta, mutta juuri se on kirous ihmisten kanssa koska ei jaksa pölvästejä ja sanon asiat suoraan, junteille ja huijareille. Huomaan puolesta sanasta mitä toinen aikoo sanoa ja jos olen erimieltä lataan sen heti vasten kasvoja En kaipaa ihmisiä tai koulutusta ja tekemistä minulla riittää.  

Vierailija
4/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löysin oman sisäisen ääneni ja aloin uskaltamaan kuuntelenaan omaa intuitiotani. Siihen auttoi eräs ystävä, joka oli pidemmällä samalla tiellä. Muutis alkoi, kun olin 42 v, ja minusta tuli minä ennen viisikymppisiäni.

Sitä ennen olin ollut vanhempieni ja etenkin aviomieheni muovaama.

Vierailija
5/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa yhden aikakauden tai asian tehneen minusta minän, koska siihen on vaikuttanut kaikki asiat ja ihmiset koko elämäni ajalta. Yksi asia minkä tajusin vasta viime aikoina on se kuinka paljon nuoruuden lempibändi on vaikuttanut minuun. Sitä voisi luulla kyseessä olleen vaan musiikin, mutta tarkemmin mietittynä bändi on vaikuttanut ystäväpiiriin, pukeutumistyyliin ja exäkin tapasin bändin fanittamisen takia.

Vierailija
6/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävimmin siihen ovat vaikuttaneet:

1) Perhe. Lapsuus, kasvatus yms on luonnollisesti aika iso osa sitä, millainen ihminen musta on kasvanut. Kohdallani onneksi hyvällä tavalla, aina ollut rakastava ja lämmin perhe.

ja

2) Yläasteen koulukiusaajat, joihin myös pari "kaveriani" aika pian liittyivät kääntäessään selkänsä mulle. Ensin teitte musta ujon, epävarman, surullisen ja katkeran. Katkera en jaksa enää olla enkä niin kovin surullinenkaan onneksi, mutta on se jättänyt jälkensä siihen etten ole kauhean itsevarma ja olen myös uusien ihmisten suhteen ujo/arka/jännittäjä mitä en ennen kiusaamista ollut yhtään. Toisaalta kuitenkin kiusaajat on tehneet musta myös empaattisemman, avarakatseisemman ja ystävällisemmän. Olin iloinen ja mukava ennen kiusaamista joo, mutta silti se opetti mulle vielä paljon lisää siitä miten tärkeää on kohdella muita ystävällisesti ja olla mahdollisimman empaattinen ja suvaitsevainen. Kun on itse kokenut sen miten pahalta tuntuu kun kohdellaan huonosti, ei sitä tuskaa halua muille aiheuttaa.

Valitettavasti mulla ei ole läheisiä ystäviä (muutama kaveri/työkaveri löytyy) eikä parisuhdetta, mutta toivottavasti vielä tulevaisuudessa. Uskon, että ne tulee muuttamaan mua ja ehkä auttamaan mua pääsemään kuorestani taas paremmin ulos :)

Vierailija
7/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan hukassa itseni kanssa

N19

Hukassa olemisen tunnistaminen ja tunnustaminen on ihan jees. Luulisin että 19-vuotiaista 90% on hukassa, nekin joilla näyttäisi olevan "valmiiksi viitoitettu polku" edessään.

Etsi rohkeasti.

"Kun aika on,/ole rauhassa levoton..." (Mikko Kuustonen lauloi)

Ap

Vierailija
8/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani, hyväksikäyttäjäni ja koulukiusaajani tekivät minusta mieleltäni monisairaan. Joten nuo paskiaiset.

Vierailija
9/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ja muut lapsuuden ja nuoruuden ajan ihmiset. The damage was done.

Vierailija
10/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävimmin siihen ovat vaikuttaneet:

1) Perhe. Lapsuus, kasvatus yms on luonnollisesti aika iso osa sitä, millainen ihminen musta on kasvanut. Kohdallani onneksi hyvällä tavalla, aina ollut rakastava ja lämmin perhe.

ja

2) Yläasteen koulukiusaajat, joihin myös pari "kaveriani" aika pian liittyivät kääntäessään selkänsä mulle. Ensin teitte musta ujon, epävarman, surullisen ja katkeran. Katkera en jaksa enää olla enkä niin kovin surullinenkaan onneksi, mutta on se jättänyt jälkensä siihen etten ole kauhean itsevarma ja olen myös uusien ihmisten suhteen ujo/arka/jännittäjä mitä en ennen kiusaamista ollut yhtään. Toisaalta kuitenkin kiusaajat on tehneet musta myös empaattisemman, avarakatseisemman ja ystävällisemmän. Olin iloinen ja mukava ennen kiusaamista joo, mutta silti se opetti mulle vielä paljon lisää siitä miten tärkeää on kohdella muita ystävällisesti ja olla mahdollisimman empaattinen ja suvaitsevainen. Kun on itse kokenut sen miten pahalta tuntuu kun kohdellaan huonosti, ei sitä tuskaa halua muille aiheuttaa.

Valitettavasti mulla ei ole läheisiä ystäviä (muutama kaveri/työkaveri löytyy) eikä parisuhdetta, mutta toivottavasti vielä tulevaisuudessa. Uskon, että ne tulee muuttamaan mua ja ehkä auttamaan mua pääsemään kuorestani taas paremmin ulos :)

Se, että sinulla on ollut hyviä ihmissuhteita, voi parhaimmillaan suhteuttaa nykytilaa. Itsekin olen sairaana, liikuntakyvyttömänä suuren osan aikaa, ja sairaus on karsinut paljon turhia tuttuja pois. Toivon kuten sulle, myös itselleni, että koettu hyvä saa näkemään uudet mahikset!

Vierailija
11/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies vaikutti paljon myönteisesti minuun.

Mutta ihmispelosta en ole päässyt, olen luimistelija.

Vierailija
12/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun löysin oman sisäisen ääneni ja aloin uskaltamaan kuuntelenaan omaa intuitiotani. Siihen auttoi eräs ystävä, joka oli pidemmällä samalla tiellä. Muutis alkoi, kun olin 42 v, ja minusta tuli minä ennen viisikymppisiäni.

Keski-iästä (mikä lieneekin ikähaarukka) puhutaan turhan negatiivisesti, kun moni juuri silloin alkaa karistella "muiden muovaamaa" sun muita pölyjä harteiltaan. varsinkin kiltit naiset, jotka ovat eläneet ympäristöä miellyttääkseen. Ja ei, en ole härskin muiden kustannuksella "itsetoteutuksen" kannattaja. Ap

Vierailija
13/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani, hyväksikäyttäjäni ja koulukiusaajani tekivät minusta mieleltäni monisairaan. Joten nuo paskiaiset.

Etkö ole tavannut näiden jälkeen parempia ihmisiä?

Toivottavasti saat uutta suuntaa!

Vierailija
14/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe ja muut lapsuuden ja nuoruuden ajan ihmiset. The damage was done.

Ymmärrän täysin että voi olla jopa hankala tunnistaa hyviä, korjaavia ihmissuhteita, jos liikaa pahaa on ehtinyt tapahtua. Kuspäistä tulee oma normaali?

Kannattaa yrittää? Ap

Vierailija
15/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat uutta suuntaa! <3 Ap

En ole. Katsos kun ne paremmat ihmiset välttelee mt-ongelmaisia.

Vierailija
16/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iästä (mikä lieneekin ikähaarukka) puhutaan turhan negatiivisesti, kun moni juuri silloin alkaa karistella "muiden muovaamaa" sun muita pölyjä harteiltaan. varsinkin kiltit naiset, jotka ovat eläneet ympäristöä miellyttääkseen. Ja ei, en ole härskin muiden kustannuksella "itsetoteutuksen" kannattaja. Ap

Minä olen pidemmällä tiellä kuin vain olemalla ei-kiltti. En puhu siitä, miten minä käyttäydyn tai toimin, vaan siitä, mikä minä olen. Human being vs human doing.

Sinä kysyit miten minusta tuli minä. Uskon, että vastaus löytyy ihmisen sisältä. Ei koskaan muista ihmisistä. Ulkopuoliset tilanteet ainoastaan opettavat meille asioita, miten toimia, mistä pidän, miten minua saa kohdella, mikä on tehokasta.... mutta kyse on opitusta. Sisäisesti me olemme aina olleet se, mikä olemme. Ajatukst ja näkemykset vaihtuvat - mutta ne eivät ole ”minä”.

Vierailija
17/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletu kokeillut klubitalotoimintaa tms?

Vierailija
18/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletu kokeillut klubitalotoimintaa tms?

Olen, ei minulla ole automaattisesti mitään yhteistä jonkun kanssa vain siksi että on samoja sairauksia.

Vierailija
19/19 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muuttaminen ja siellä tapaamani ihmiset 4 vuoden aikana vaikuttivat paljon siihen mihin suuntaan aloin kasvaa ihmisenä. Sen jälkeen äiti; äidin sairaus ja kuolema.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi