Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Lähikaupassamme on kassa joka ei vahingossakaan tervehdi minua eilen kävi kuitenkin se röyhkein juttu. Tämä myyjä huusi maksaessani moi sisään tulevalle, mutta ei tervehtinyt minua kassalla

Vierailija
18.08.2018 |

Eli hän ei sano mitään mulle, kun tulen sisälle. Maksaessani ottaa vain ostokseni ja sanoo hinnan ei tosiaan tervehdi silloinkaan, mutta eilen maksaessa ostoksia tämä myyjä huutaa ollessani kassalla moi sisään tulijalle mutta ei tervehdi vaikka olen siinä pääasemassa maksamassa.

Mitä tästä pitäisi ajatella?
Olen 25v mies

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on lähikaupassa vastenmielinen kassa, joka ei edes vastaa tervehdykseen, katsoo vaan ohi. Joillekin asiakkaille sitten vetää sellaisen tekohymyn, että botoxit tirsuilee kudoksista ja venyttää mairean "moooiii" ystävällisyyttä apinoivalla äänensävyllä.

On se omituista, miten pienipalkkaisten (myyjien) pitäisi pokkuroida teidän yli-ihmisten edessä.

Vierailija
22/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sä olet sille tehnyt, jos ei se halua vastata sun tervehdykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöhön kuuluu asiakkaan tervehtiminen vaikka miten olisi leipääntynyt työhönsä tai olisi tuttu tyyppi. Onneksi omassa lähikaupassa on hyvä meininki ja jaksetaan aina tervehtiä vaikka kävisin siellä kolmesti päivässä. Jos asiakkaat ärsyttää niin paljon ettei jaksa sanoa edes hei, niin suosittelen alan vaihtoa. Joskus myös kappaketjun muutos voi auttaa. Näissä tuntuu olevan eroja. Oma lähikauppani on alepa

Vierailija
24/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kassaneidin velvollisuus tervehtiä ja hymyillä kaikille asiakkaille.

Vierailija
25/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, mä en tiennytkään olevani niin tärkeä henkilö...jos en moikkaa huomioi jotain, sen päivä on pilalla.

Vierailija
26/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatyöhön kuuluu asiakkaan tervehtiminen vaikka miten olisi leipääntynyt työhönsä tai olisi tuttu tyyppi.

Jos ei vaan tervehdi, niin entäs sitten? Mitä välii? Ihan kun tulis maailmanloppu, kun kassa ei tervehdi.

Vierailija
27/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kassalla työskentelevän velvollisuus on esimerkiksi tuotteiden rahastaminen, hyllyttäminen ja muut kaupan yleiset tehtävät. 

Vierailija
28/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, kamalaa. Onko ihan laajakin otanta, eli siis vuosia ja vuosia tyyliin viikoittain käynyt näin, jolloin käytös tosiaan on tylyä vai onko kyse vain muutamasta yksittäisestä kerrasta, jonka voi ihan hyvin pistää sen piikkiin, että esim. joku muu asia on sillä hetkellä vaatinut huomion ja sitten sinun tervehtimisesi on siinä sitten jäänyt. Se taas on ihan inhimillistä, kaikki pitäisi huomioida, mutta ei ihminen edes töissä pystyy muuttumaan koneen jatkeeksi, vaan useampi samanaikainen juttu saattaa aiheuttaa sen, että jokin niistä jää huomioimatta.

Että kannattaa tuolta kannalta ennen sitä "valitusta" (😂😂) asia miettiä.

No kyllä se vielä Suomessa taitaa kuulua normaaleihin käytöstapoihin että kassa jotenkin tervehtii asiakasta kassalla.

Kun sille työntekijälle kuitenkin palkka maksetaan eikä asiakkaalle.

Vierailija
29/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden rivin otsikko.

Nyt ollaan tärkeän asian äärellä. 🤣🤣🤣

Vierailija
30/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyily ei ole velvollisuus, vaan mukava lisä. Tärkeintä on hoitaa työ ja käyttäytyä asiallisesti. Itse olen suurimmaksi osaksi hyvällä päällä, joten hymyilen myös, mutta jos ei ole niin hyvä päivä eikä luonnostaan hymyilytä, se jää sitten väliin, mutta muuten olen kohtelias.

Vierailija
31/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne mieskassat? Saako ne yrmyillä?

Vierailija
32/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, kamalaa. Onko ihan laajakin otanta, eli siis vuosia ja vuosia tyyliin viikoittain käynyt näin, jolloin käytös tosiaan on tylyä vai onko kyse vain muutamasta yksittäisestä kerrasta, jonka voi ihan hyvin pistää sen piikkiin, että esim. joku muu asia on sillä hetkellä vaatinut huomion ja sitten sinun tervehtimisesi on siinä sitten jäänyt. Se taas on ihan inhimillistä, kaikki pitäisi huomioida, mutta ei ihminen edes töissä pystyy muuttumaan koneen jatkeeksi, vaan useampi samanaikainen juttu saattaa aiheuttaa sen, että jokin niistä jää huomioimatta.

No kyllä se vielä Suomessa taitaa kuulua normaaleihin käytöstapoihin että kassa jotenkin tervehtii asiakasta kassalla.

Sitten kassalla on epänormaalit käytöstavat. Minullakin on. Entäs sitten.

Vierailija
33/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo valitusten tekeminen. Luuleeko koku tosiaan että nuo turhat pikku asioista valittamiset otetaan jotenkin tosissaan? Lähinnä niille nauretaan tai kohautetaan olkia. Ei asiakaspalvelijoiden tarvitse mielistellä asiakkaita. Kuitenkin moni asikas käyttäytyy esimerkiksi kassatyöntekijää kohtaan erittäin röyhkeästi. Ei se ketään riko jos kassa ei jaksa hymyillä, jutella turhia, tervehtiä (varsinkin jos et itse tervehdi). Aivan ihmeellinen tämä käsitys että asiakas on kuningas jota täytyy mielistellä joka käänteessä. Kassan tehtävä on piipata tuotteet ja otttaa vastaan raha. Sen luulisi riittävän. On maailmassa suurempiakin epäkohtia kuin kassan tervehtimättömyys.

Vierailija
34/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku oikeasti sitä mieltä että kassa saa olla tympeä eikä tervehtiä? Taisi osua jonkun tylyn myyjän nilkkaan tämä keskustelu.

Vierailija
35/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaan ihmisen elämä menee pilalle kun kassahenkilö ei tervehdi. Miten tällainen ihminen meinaa selvitä elämästä, kun aina on ihmisiä, joiden käytös ei olekaan juuri sitä mitä haluaa?

Vierailija
36/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han käyttäytyy kuin mt-ongelmainen nainen.

Vierailija
37/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt viuhahti pointti vähän ohi. 😂 Siis tottakai tervehtiminen kuuluu puolin ja toisin asiaan. Tarkoitin tuolla nyt sitä, että tervehtiminen on aika automaattinen reaktio ja jos kymmeniä/satoja ihmisiä putkeen tervehtii ja hetkeksi joku muu asia vie huomion, ei sitä yksinkertaisesti välttämättä muista joko sitä sanoi hei tuolle seuraavana tulevalle maksajalle. Sitä tarkoitin tuolla inhimillisellä syyllä, eri asia ne juntit (olivat sitten kummalla puolella tiskiä tahansa) jotka ihan tylyyttään eivät tervehdi.

Vierailija
38/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku oikeasti sitä mieltä että kassa saa olla tympeä eikä tervehtiä? Taisi osua jonkun tylyn myyjän nilkkaan tämä keskustelu.

Ei osunut nilkkaan vaan tärähti suoraan nauruhermoon ;D

Vierailija
39/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen näin: Kun kassa sanoo 66,42, minä sanon PÄI! VÄÄ!, enkä maksa ennenkuin tervehtii. ;-)

Vierailija
40/79 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun aina löytyy näitä "yhyy, minulle ei hymyillä" -ihmisiä. Voisitteko kenties pohtia omaa käytöstänne? Lähtökohtaisesti itselläni on hymy herkässä kassalla, mutta en kyllä ala idioottina hymyillä jos asiakas on yrmynä. Voin myös kertoa, että ei paljoa hymyilytä jos edellinen asiakas on ollut mulkku. Se menee ns. tunteisiin -ihminen kun minäkin olen.