Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ei kiinnosta työt firmassa!

Vierailija
17.08.2018 |

Tilanne on tälläinen että olen yrittänyt houkutella naistani osallistumaan yritykseni töihin. Tällä hetkellä on hoitovapaalla, muuten hän työskentelee palvelualalla. Työmatka on 90kilsaa suuntaansa ja hänen työsopimuksensa on huono koska on vajaita päiviä sekä viikkotunnit jää vähäisiksi.
Itselläni olis hänellä tarjota vaikka minkälaista hommaa. Töinä on tarjoilla isoilla koneilla ajoa ja erilaisia käsillä tehtäviä juttuja, näistä hommista ei nyt kuitenkaan ollut kyse vaikka on työvoima pula. Ehdotin hänelle että vois tehdä sihteerin hommia ja loppuviikosta sosiaalitilojen siivousta ja pyykin pesua. Viikossa kaikkiin sihteeri ja siivoushommiin menee yhteensä noin 4-5 tuntia. Siivous hommat pois lukien työt voi suorittaa kotoa käsin. Tarjosin hänelle näistä pikku jutuista ja edes mukana olosta kuukausipalkkana 3000 euroa, mutta sain kieltävän vastauksen. Ennen nämä hommat hoiti äitini mutta sairastumisensa vuoksi hän ei enää pysty.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4-5h viikossa ja 3000e/kk palkkaa? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

Vieras sais tohon palkkaan tehdä täyttä työpäivää viitenä päivänä viikossa. Perheenjäsenelle voi maksaa reilummin Ap.

Voisiko vaimo käyttää palkkansa mihin haluaa vai tulisiko rahat tosiasiassa sinulle itsellesi?

Tottakai rahat hänelle kuuluisi. Firma pystys hyvin palkkaamaan hänet. Nyt se raha kiertää voitosta vähennettyjen verojen jälkeen osinkoina mun taskuun. Ap

Eli haluat jakaa "palkkana" osingot. Kerrotko firmasi y-tunnuksen, niin tulemme tekemään tarkastuksen ja laittamaan maksuun peiteltynä osinkona. Löytyy tuolla asenteella varmasti luovaa kirjanpitoa muissakin asioissa.

T. Verotarkastaja

P.S. Ei kai kukaan oikeasti ole noin tyhmä, ettei tajua, että voitosta pitää maksaa verot...Ja jos ongelmana on ne tekemättömät työt, palkkaat ulkopuolisin samoilla ehdoilla ja palkalla.

Tervetuloa uudelleen. Pari vuotta sitten oli täydellinen tarkastus. Ainoa asia josta tuli sanomista oli kun vaimo ei ole pitänyt ajopäiväkirjaa kun on lainannut mun autoa. Ap. Vähentäähän se voittoja jos palkkaan ylimääräisen henkilön hommiin jotka hoidan muun kiireen lisänä kuukausi palkalla.

Ja vaimon palkkaushan ei vähennä, kun rahat tulee kotiin ilman kahdenkertaista verotusta? Luepas viestini 55, niin tajuat miksi on laitonta maksaa vaimolle palkkaa, jota et maksaisi ulkopuoliselle. Kerro vaan yrityksesi, niin tullaan uudestaan. Silloin et vielä tehnytkään verorikosta. 

P.S. Firman auto ei ole sun auto. Verotarkastajia ei kiinnosta kuka SUN autoa käyttää, firman auton käyttö kiinnostaa, koska sinä tai kukaan muukaan EI saa käyttää sitä yksityisajoihin ilman, että se lasketaan palkaksi ja tehdään ennakonpidätys sekä alv ei saa vähentää autosta eikä mistään siihen kohdistuvista kuluista, jos sillä on metrikin ajettu yksityisajoja.

Se oli firman auto ja huomautuksella selvittiin. Mulla hoitaa tilitoimisto palkkojen maksun ja verotuksen niin ne asiat on kunnossa.

Mitä naiseni palkkaamiseen tulee, niin ei todellakaan ole mitään estettä palkata häntä 3000 euron kuukausipalkalla. Hänen työ tuntejaan ei tarvitse ilmoitella. Ja saan palkata omasta mielestäni ammattiin sopivimman henkilön. Olihan aikoinaan oma äitini vastaavassa työssä ja eikä mitään ongelmia ollut tarkastusten kanssa. Ap

Vierailija
62/62 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä alapeukuttajat. Niillä taitaa olla aika synkkä maailmankuva.

Mun mielestä olis upeaa, että mun miehellä olis noin menestyvä firma ja hän tahtois ottaa mut sinne hommiin.

Se N35.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi