Rinnat paljaana uimarannalla uinut
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html
Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..
Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.
Kommentit (703)
Äly voittaa tissit. Älykäs nainen on sexympi kuin tissit edellä kulkeva nainen.
Minua vain säälittää huomionkipeät naiset.
M28
Vierailija kirjoitti:
Mun nainen nauttii siitä, kun rintoja hyväillään, joten ei tulisi kuuloonkaan, että kulkisi rinnat paljaana jossain rannalla.
Minun mieheni nauttii siitä, kun kuiskuttelen ja nuolen hänen korvaansa. Siksipä hän kulkeekin pipo päässä kesät talvet.
Ihan oikee nainen kirjoitti:
Miehet kulkevat uimarannoilla ja -halleissa jatkuvasti ilman yläosaa. Kyllä sielä kelpaa tämmösen miesrinnoista erotiikkaa repivän katsella. Naisten rasvasissa rinnoissa taas en nää mitään kiihotuksen aihetta enkä pidä niitä häiritsevinä. Kokohan vaihtelee voimakkaasti vaan rasvamäärien mukaan. Melko törkeitä vanhoilisia kukkahattu tätejä ollu ranta täynnä jos yläosattomissa kulkemisesta revitään tuommonen haloo. Puol alasti rintojaa keikistellen ne miehetkin sielä todennäköisesti ovat kuljeskelleet. Naisen rintojen paljastaminen on sama asia kuin miesten rintojen paljastaminen. Alaosan pois jätön, oli kyseessä kumman tahansa sukupuolen edustaja, vois jättää välistä julkisilla paikoilla. Vaa oon minä syntyny oikeelle aikakaudelle kun saa niitä miesten rintoja tuijjotella ja kulkeevat ihan vapaaehtoisesti puol alasti ;;;;;D ahhhh läpättelen luokses
Siitä ei kukaan muu haloota nostanut kuin tämä yläosaton nainen aivan itse.
Valvojat olivat pyytäneet laittamaan paidan päälle ja nainen alkoi pelleilemään jollain hiton lumpeilla ja kirjoittaa someen kuinka hän "ei saa" yläosattomissa kulkea koska "miehetkin saa" joka on paskin tekosyy ikinä.
Kuinka moni kommentoija hyväksyy julkisissa paikoissa imettämisen?
Vai ollaanko tässä kaksinaamaisia, imetys on ei ja muuten vaan paljastelu on ok?
Tuossa keisissä ei tainnut olla miesten paidattomuuden kanssa mitään tekemistä. Kanatukka laudanpätkä haki ja sai huomiota.
Jo on Suomi mennyt ahdasmieliseksi, ne asiat, jotka nuoruudessani 70-,80-luvulla, olivat luonnollisia, uimarannalla lapset saivat olla nakuina, imettäminen oli vauvan ruokintaa, naisen tissit oli hänen omansa ja oli hänen asiansa riisuiko uimarannalla yläosan bikineistä, saadakseen rajattoman rusketuksen, ovat nyt perverssejä.
Ennen se, joka näki kaikessa seksuaalisuutta, oli itse se perverssi ja halveksittava kuvotus.
Kaksinaismoralismi loistaa samaan aikaan kauhistellaan ja nauretaan toisen kulttuurin tapaa ja itse ollaan vaatimassa samaa.
Mummo, vm 1960
Imetin tissit paljaina ja vartija saattoi meidät vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jo on Suomi mennyt ahdasmieliseksi, ne asiat, jotka nuoruudessani 70-,80-luvulla, olivat luonnollisia, uimarannalla lapset saivat olla nakuina, imettäminen oli vauvan ruokintaa, naisen tissit oli hänen omansa ja oli hänen asiansa riisuiko uimarannalla yläosan bikineistä, saadakseen rajattoman rusketuksen, ovat nyt perverssejä.
Ennen se, joka näki kaikessa seksuaalisuutta, oli itse se perverssi ja halveksittava kuvotus.
Kaksinaismoralismi loistaa samaan aikaan kauhistellaan ja nauretaan toisen kulttuurin tapaa ja itse ollaan vaatimassa samaa.
Mummo, vm 1960
Kulkeeko mummo itse tissit esillä rannoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nainen nauttii siitä, kun rintoja hyväillään, joten ei tulisi kuuloonkaan, että kulkisi rinnat paljaana jossain rannalla.
Minun mieheni nauttii siitä, kun kuiskuttelen ja nuolen hänen korvaansa. Siksipä hän kulkeekin pipo päässä kesät talvet.
Munkin mies nauttii suihinotosta, siksi pitää housut jalassa julkisilla paikoilla. Ja minä tykkään kun rintojani hyväillään, mutta tuskin kukaan sitä haluaa nähdä edes rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo, vm 1960Kulkeeko mummo itse tissit esillä rannoilla?
En käy yleisillä uimarannoilla, omalla mökillä ja ystävien mökeillä uin kyllä tissit paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Sama sitten kun kaikki alkaa alasti vain loikkimaan pitkin rantoja. Heittää pois sitten sen alaosankin itse kukin. Miehet myös. Loppuu se itku ja valitus.
Ja lisäksi huudetaa miituuta suureen ääneen samalla.
Suuri osa ihmisistä ei edes älynny mikä tässä meni pieleen ja oli se pointti. Ei ollu lihavuus eikä mummous eikä kateus.
Eikä tasa-arvo :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy yleisillä uimarannoilla, omalla mökillä ja ystävien mökeillä uin kyllä tissit paljaana.
Ei muuta kuin mummokin vain yleiselle rannalle antamaan nuoremmille mallia. Mitä sinä häpeilet, kun yksityisillä rannoilla piilottelet? Nehän ovat vain rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama sitten kun kaikki alkaa alasti vain loikkimaan pitkin rantoja. Heittää pois sitten sen alaosankin itse kukin. Miehet myös. Loppuu se itku ja valitus.
Ja lisäksi huudetaa miituuta suureen ääneen samalla.
Suuri osa ihmisistä ei edes älynny mikä tässä meni pieleen ja oli se pointti. Ei ollu lihavuus eikä mummous eikä kateus.
Eikä tasa-arvo :DD
Ei älynny ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin mummokin vain yleiselle rannalle antamaan nuoremmille mallia. Mitä sinä häpeilet, kun yksityisillä rannoilla piilottelet? Nehän ovat vain rinnat.
Tietysti sitä voisi mennä lätkimään poliiseja poskille riippurinnoilla, mutta mummolle ei tissien näyttäminen ole se alastiuimisen tarkoitus.
Vain nainen itse teki rinnoistaan numeron, ei kukaan muu. Ymmärrän hyvin nuoria, varmasti ollut vaivaannuttavaa katsella tissit heiluen kekkuloivaa naista joka oli täten häirinnyt heidän työtään vaikka kuinka on yleinen, julkinen ranta. Sitten tehdään itsestään vielä idiootin paidan sijasta kietomalla lumpeita rintojen peitoksi.
Meni kyllä överiksi naisen osalta koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sitä voisi mennä lätkimään poliiseja poskille riippurinnoilla, mutta mummolle ei tissien näyttäminen ole se alastiuimisen tarkoitus.
Eihän tämä tyttönenkään mitään esitellyt. Uimassa hänkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä tyttönenkään mitään esitellyt. Uimassa hänkin oli.
Iltalehti oli vähän eri mieltä.
"Uimavalvojat pyysivät laittamaan paidan päälle, sillä rannalla oli todella paljon lapsiperheitä, kun hän oli kulkenut siellä pystyasennossa ilman yläosia. Häntä oli muutaman kerran pyydetty laittamaan paita päälle. Kun hän ei ollut laittanut paitaa päälle, niin häntä oli pyydetty poistumaan rannalta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.
MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.
Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.
Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne.
N28
Hyvin kirjoitat!
Jos bikiniyläosa on ollut tapana laittaa päälle niin näinhän se sitten laitetaan jos liikutaan yleisellä uimarannalla tai kaupungilla. Kyse on samanasteisista pelisäännöistä kuten vaikkapa liikennekäyttäytyminen tai pysäköinti. Eihän kaikilla rikkeillä ole mitään käytännön merkitystä, mutta jos jokainen lähtee säätämään niitä omin päin, ollaan hyvin nopeasti hallitsemattomassa tilanteessa. Kulttuuriimme (länsimaiseen yleensäkin) kuuluu sääntöjen noudattaminen. Liian pitkälle viety liberaali ajattelu johtaa kaaokseen.
Ja kas tässä, hyvä yleisö, näemme erinomaisen esimerkin ”lammas-ajattelusta”. Miettikääpä jos suurin osa olisi ajatellut näin vaikkapa naisten äänioikeudettomuuden osalta ”no näin se nyt vaan on, sillä mennään”. Asioita voi ja pitää kyseenalaistaa, jos niiden perusteet on turhia, kuten tässä tapauksessa. Pelkkä perinne ei riitä perusteluksi. Tai ehkä toisille riittää, bää.
Ei ihan riitä perusteeksi myöskään se, että miehetkin kulkevat paidatta. Pitää olla jokin muu ja fiksumpi peruste kuin tuo.
Kuulostaa ihan oikeasti lastentarhariitelyltä "toi saa ja minä en".
Naisten tulisi sitten suoriutua samoista kuntotesteistä kuin miehet esim. poliisikoulussa tai palokunnassa. Myös armeijasta tismalleen samalla tavalla kuin miehetkin. Ilman valittamista siitä miten on väärin, kun pitää tehdä kuin miehet, eikö voisi yhtään helpottaa jne.
Ei voi, jos haluaa tehdä ja olla kuin miehet ja jos haluaa samoja "oikeuksia" kuin mitä miehillä on.
Sitten toimitte kuin miehet ja lopetatte nalkuttamisen sekä kaikesta valittamisen. Myös kotitöistä tai muiden naisten julkisesta imetyksestä loppuu se valitus ja nalkutus. Eikä tännekään ainuttakaan valitusta "kun mies ei tee sitä tätä ja tuota".
Onnistuisiko mitenkään lopettaa sitten se valittaminen ja nalkuttaminen?
Oma veikkaukseni on, ettei naiset pysty lopettamaan valittamista ja nalkuttamista koskaan. Aina löytyy "aihe" valittaa ja nalkuttaa, vai mitä?
Naiset ovat kateellisia miehille jotka paidatta kulkevat. Miesten vika sekin on, kun tissit ovat seksualisoitu ja tissit kiinnostaa miehiä. Kohta ei varmaan jaksa kiinnostaa, kun mitään ei jätetä mielikuvituksen varaan.
Tai alkaa valitus kuinka miehet estoitta niitä tissejä tuijottavat.
Miehet kulkevat uimarannoilla ja -halleissa jatkuvasti ilman yläosaa. Kyllä sielä kelpaa tämmösen miesrinnoista erotiikkaa repivän katsella. Naisten rasvasissa rinnoissa taas en nää mitään kiihotuksen aihetta enkä pidä niitä häiritsevinä. Kokohan vaihtelee voimakkaasti vaan rasvamäärien mukaan. Melko törkeitä vanhoilisia kukkahattu tätejä ollu ranta täynnä jos yläosattomissa kulkemisesta revitään tuommonen haloo. Puol alasti rintojaa keikistellen ne miehetkin sielä todennäköisesti ovat kuljeskelleet. Naisen rintojen paljastaminen on sama asia kuin miesten rintojen paljastaminen. Alaosan pois jätön, oli kyseessä kumman tahansa sukupuolen edustaja, vois jättää välistä julkisilla paikoilla. Vaa oon minä syntyny oikeelle aikakaudelle kun saa niitä miesten rintoja tuijjotella ja kulkeevat ihan vapaaehtoisesti puol alasti ;;;;;D ahhhh läpättelen luokses