Rinnat paljaana uimarannalla uinut
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html
Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..
Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.
Kommentit (703)
Aivan kuin seuraisi lasten väittelyä;
Miksi mä en saa, kun toikin saa?!
Vierailija kirjoitti:
Onhan pillukin luonnollinen, miksei sitä saa näytellä julkisilla rannoilla?
Varmaan samasta syystä kuin ei muniakaan? Nakurannat ovat sitten sellaisia, jossa saa paljastaa nekin.
Mitäköhän mahtaisivat miehet tuumata, jos heille alettaisiin julkisilla uimarannoilla sanomaan, että voisitko pistää puseron päällesi? Pakkoko noita rintalihaksia ja nänninnääpyköitä on koko kansalle esitellä? Voisitko esiintyä säädyllisemmin, lapsiperheitäkin on paikalla! Oletko vähän huomionkipeä? Kohta varmaan menet uhriutumaan someen kun yhyy en saanut olla rinnat paljaana rannalla?
Mahtaisi olla aika ällistyneitä ja kummastuneita miehiä rannalla sen jälkeen. Saattaisi joku jopa niinkin herkkähipiäiseksi heittäytyä, että kysyisi perusteluita.
Ja sitten tyyppi tunnetaan tissi-hannana vuosia...
Paljosta vetoa että rannalla oli samaan aikaan myös miehiä yläosattomissa. Miksi uimavalvojat eivät käskeneet heitäkin pukemaan paitaa päälle?
Harmi, että nudistirannat on Suomessa vähissä. Tykkäisin itse käydä. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen rinnat ei ole seksuaalisia ja ovat verrattavissa miehen rintakehään, niin miksi nainen ei voisi kulkea paljain rinnoin kaupungillakin, tai kesällä vaikka pitää lapsen synttäreitä tissit paljaana heiluen?
Siksi, koska kaupungilla ja lapsen synttäreillä ei kuulu olla puolialasti, ihan sama kumpaa sukupuolta on.
Kyllähän rintojen pitääkin olla "seksualisoitu". Nehän ovat yksi tärkeimmistä asioista seksissä. Vai eikö lapsettomien rinnoilla ole mitään käyttötarkoitusta? Rinnat eivät todellakaan ole pelkkää imettämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Jos kehun töissä alaiseni uutta kampausta, sitä pidetään kohteliaisuutena.
Jos kehun alaiseni rintoja, sitä pidetään seksuaalisena häirintänä.
Niin luonnollinen juttu ne rinnat ovat.
Sama juttuhan se on miehilläkin. Kampauksen kehuminen on ok mutta jos pomo alkaa selittää että onpas sulla uhkean upea rintakehä niin se on jo sopimatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän rintojen pitääkin olla "seksualisoitu". Nehän ovat yksi tärkeimmistä asioista seksissä. Vai eikö lapsettomien rinnoilla ole mitään käyttötarkoitusta? Rinnat eivät todellakaan ole pelkkää imettämistä varten.
No ei ole. Rinnat on tarkoitettu imetykseen.
Vierailija kirjoitti:
Sakottaa pitäisi sukupuolesta riippumatta itsensä paljastelusta. Tasa-arvoa vaaditaan kaikessa joten myös tässä asiassa sen kuuluisi myös toteutua. Sakot naiselle. Ei mulla muuta.
Miksi vain naiselle? Rannalla oli varmaan myös yläosattomia miehiä, eikö heillekin sitten pitäisi antaa sakot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo rintojen paljastelu ei ole sen kummoisempi asia kuin jos joku mies haluaa sukukalleutensa näyttää. Ei siitäkään pitäisi loukkaantua ja sakottaa.
Ainakaan näin tasa-arvon aikana ;)Peenis ja pimppa vastaavat toisiaan. Rinnat ja peenis eivät vastaa toisiaan.
Ihan yhtä hyvin voi sen alakerrankin paljastaa siinä missä ylkerrankin. Kummassakaan mitään ihmeellistä ole. Vai onko?
Nakurannalla voit paljastella mitä haluat. Yleisillä uimarannoilla molempia sukupuolia pitää koskea samat säännöt.
Et sitten oo vielä huomannut, että naisissa ja miehissä on fyysisiä eroja?
En pidä siitä, että naiset ovat rinnat paljaina rannalla. En halua katsella niitä. Rannoilla muutenkin vaatteet ovat kovin vähissä. On hyvä, että ihmisillä on edes jotain päällä. En myöskään tykkää saunoa muiden kanssa, etenkään miesten ja etenkään alasti. Ihmiset ovat erilaisia. Rannalla voi kunnioittaa niitä, jotka eivät halua nähdä paljaita rintoja. Mitään epämukavuutta yläosan pitämisestä ei luultavasti kuitenkaan koidu.
feministi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljosta vetoa että rannalla oli samaan aikaan myös miehiä yläosattomissa. Miksi uimavalvojat eivät käskeneet heitäkin pukemaan paitaa päälle?
...koska se on eri asia...
Sääntöjen pitää olla molemmille sukupuolille samat vaikka kehonosat olisivatkin erilaisia. Yläosattomuuden pitää joko olla sallittua kaikille tai sitten kiellettyä kaikille. On täysin kestämätöntä että toiset saavat vapaasti hillua yläosattomissa mutta kun joku toinenkin päättää tehdä niin niin paikalle kutsutaan poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuo rintojen paljastelu ei ole sen kummoisempi asia kuin jos joku mies haluaa sukukalleutensa näyttää. Ei siitäkään pitäisi loukkaantua ja sakottaa.
Ainakaan näin tasa-arvon aikana ;)Peenis ja pimppa vastaavat toisiaan. Rinnat ja peenis eivät vastaa toisiaan.
Ihan yhtä hyvin voi sen alakerrankin paljastaa siinä missä ylkerrankin. Kummassakaan mitään ihmeellistä ole. Vai onko?
Nakurannalla voit paljastella mitä haluat. Yleisillä uimarannoilla molempia sukupuolia pitää koskea samat säännöt.
Et sitten oo vielä huomannut, että naisissa ja miehissä on fyysisiä eroja?
On toki. Mutta jos lähdetään sille linjalle että naisten tulee käyttää yläosaa koska rinnat ovat ulkonevammat kuin miehillä niin sitten miehiltäkin pitää vaatia hartioiden peittämistä, ne kun ovat leveämmät kuin naisilla. Lisäksi miehillä on enemmän lihaksia ja karvoitusta rintakehässä joten sekin pitäisi peittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ranta on niiden nuorten työpaikka. Onhan sairaalakin julkinen ympristö ja monen työpaikka eikä sielläkään kukaan yläosattomissa kuljeskele.
Mitä te ajattelisitte, jos tulisin työpaikallenne stringeissä ja yläosattomissa keekoilemaan?
Luulen lentäväni niskaperseotteella ulos ennen kuin saisin kierrokseni tehdyksi.Uimarannalle ei kyllä kannattaisi mennä töihin, jos ei kestä sitä, että ihmiset saattavat kuljeskella siellä yläosattomissa. 😁
Eli voin tulla työpaikallesi yläosattomissa tekemään tasa-arvomarssin eikä se sinua haittaisi?
Kerrotko nyt millä tavalla tekisit työpaikallani tasa-arvomarssin yläosattomissa? Minun työpaikkani on sellainen jossa vallitsee pukeutumisen suhteen tasa-arvo: siellä ei kummankaan sukupuolen edustajat heilu yläosattomissa.
Uimarannoilla sen sijaan on erittäin tavallista, että siellä on ihmisiä myös yläosattomissa, joten jollei yläosattomuutta kestä, ei pidä hakeutua töihin uimarannalle. Tuollakin uimarannalla oli muitakin ihmisiä yläosattomissa ilman että se häiritsi nuoria uimavalvojia millään tavalla.
Koska kaikilla on vapaus valita. Pitää vaatteet päällään (myös siellä rannalla) vai olla pitämättä (myös siellä rannalla). Teilläkin varmaan olisi rennompaa ilman pukukoodeja, vai mitä? Tissit esiin vain nainen. Normaalia olla julkisella paikalla yläosattomissa. Sitä kun kovasti vaaditaan.
Okei, eli sinulla ei tosiaan ole lainkaan tilannetajua. Tämä selvä. Mukavaa toki kuulla, että muutit jo mielesi ja hyväksyt nyt yläosattomuuden uimarannalla 😊
Olen töissäkin yläosattomissa, topless-tarjoilijana.
Topless-tarjoilija, jolla ei ole alkeellisintakaan käsitystä tilannetajusta, siitä kuinka erilaisissa paikoissa ja tilanteissa on erilaiset pukeutumiskoodit???
Sinä kai sitten riisut puseron ja rintsikat silloinkin kun olet keikalla tavallisessa ravintolassa? Ja kuitenkin vielä pari tuntia sitten ymmärsit, ettei sairaalassa ole tapana kulkea rinnat paljaana???
Sorry, luulin alkujaan että keskustelen asiallisen ihmisen kanssa, mutta nyt viimeistään huomaan että olet typerä trolli. Suo anteeksi erehdykseni.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin seuraisi lasten väittelyä;
Miksi mä en saa, kun toikin saa?!
Ja sama kitinä jatkuu edelleen. "Sitten pitää olla niin ja näin ja käläkäläkälä".
Tuossa on yksi syy miksi menen rannalle vasta myöhään illalla. Tarvitse tuollaisia huomionhakuisia-hannoja katsella..
Ja imettää pitää yhä vessassa ettei joku hanna pahoita mieltään.
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, että naiset ovat rinnat paljaina rannalla. En halua katsella niitä. Rannoilla muutenkin vaatteet ovat kovin vähissä. On hyvä, että ihmisillä on edes jotain päällä. En myöskään tykkää saunoa muiden kanssa, etenkään miesten ja etenkään alasti. Ihmiset ovat erilaisia. Rannalla voi kunnioittaa niitä, jotka eivät halua nähdä paljaita rintoja. Mitään epämukavuutta yläosan pitämisestä ei luultavasti kuitenkaan koidu.
Ei miehiäkään vaadita kunniottamaan niitä jotka eivät halua nähdä heidän paljaita ylävartaloitaan. Ei, vaikka yläosan käyttämisestä ei minkään logiikan sääntöjen mukaan koituisi miehille yhtään sen enempää epämukavuutta kuin naisillekaan.
Itse käytän yläosaa mutta niin kauan kun miesten on sallittua olla ilman, pitää sen olla sallittua myös naisille.
Mä olen useamman kerran ollut teinityttöjen ja -poikien kanssa rannalla (olen kuskannut lapsia ja heidän kavereitaan) ja heitä häiritsevät aikuisten naisten paljaat tissit ja perskannikkaat. On kuulemma yököttävän näköistä. Oikeasti on vaihdettava paikkaa jos lähelle sattuu joku yläosaton tms. Ymmärrän heitä hyvin, itsekin kun olin teini niin häpesin aikuisia naisia jotka näyttelivät liikaa paljasta pintaa. Kaikkein pahimpia ovat tietyt "rempseät" tyypit. Mun täytyy sanoa että mieskin pitää nykyään paidan päällä kun mennään rannalle teinien kanssa ettei heidän tarvitse "hävetä" .Tuntuu ehkä yliampuvalta mutta lapset ja teini-ikäiset häiriintyvät julkisesta alastomuudesta. Suurin osa ei tuo sitä vaan esille. Siksi tuollaiset nakuilurannat sais olla muualla, k-18 rantoja.
Naiset itse tekevät rinnoistaan numeron. Ei kukaan muu. Kuten tämä hanna. Ai siksikö kun miehetkin kulkevat yläosa paljaana?
Armeija pakolliseksi naisillekin ja samat kuntotestit poliisikoulutukseen, palomieskoulutukseen jne. eikä valitusta "miten rankkoja ne ovat naisille". Jos kerta haluaa samaa kuin mitä miehet tekee niin sitten siitä vain tekemään. Kunhan ei sitten perkele valiteta miten rankkaa perkele on suoriutua vaikka metsäleiristä ilman rakennekynsiä ja ripsienpidennyksiä.
Tytär meni just inttiin ja nauraa tuollaisille pelleille.
N40
Ai mikä on se juttu seksissä vai?
No minulle se on ennen kaikkea tunnetason yhteys ja seksuaalinen vetovoima, kosketus, katse, äänensävy. Minusta muuten mieheni rintakehä on eroottisin osa-alue hänessä jos ihan puhtaasti ulkonäköä ajatellaan, vaikka ei se ulkonäkö tärkeintä ole mulle koskaan ollutkaan ja oikeastaan vähemmän tärkeäksi käy, mitä kauemmin tuota samaa miestä katselen.
Uskoisin että aika sama se on miehellänikin. Hän rakastaa minua ja toki myös rintojani, vaikka turha tässä niitäkään on romantisoida. Kyllä ne paremman näköiset olivat 25 vuotta, kymmenkunta kiloa ja kolme raskautta+imetystä sitten. Varmastikin myös mieheni mielestä. Enemmän minun rintani ja koko alue kaulasta napaan asti on vuosien varrella muuttunut kuin hänen.
Minusta miehen ja naisen rinnat ovat samanarvoiset. Eivät samanlaiset, mutta imetystä lukuunottamatta näen niillä aika samanlaisen funktion. Ne ovat molemmille osa omaa kehoa. Ne ovat myös erogeeniset molemmille, kuten kaula, reidet, korvannipukat, sukupuolielimet jne. Kuitenkin ne ovat osa omaa kehoa eivätkä ole olemassa vain tuottaakseen silmäniloa toisille tai edes itselleen. Toki ne saavat tuottaa silmäniloa, kuten tuottavatkin, sukupuoleen katsomatta. Mutta minusta naisen rinnat yliseksualisoidaan siinä vaiheessa, jos nainen ei saa rannalla olla yläosattomissa siksi, että naisten rinnat ovat miehille niin seksuaaliset, että miehiltä katoaa kyky käyttäytyä ihmisiksi.