Aloitin kesällä terapian. Nyt aion lopettaa palstailun.
Kiitos vaan ja moi! Enää en tätä tarvitse mihinkään. Sekoilkaa te vain täällä keskenänne.
Kommentit (39)
Mä käyn terapiassa ja täällä. En tajua, mikä siinä on ongelma. Tänne saa purettua hyvin kaikkea paskaa.
Vierailija kirjoitti:
160818 kirjoitti:
Itse olen terapiassa, mutta käyn silti täällä joskus. Hauskaa ajanvietettä ja mukava tietää, mistä ihmiset puhuvat. En silleen kuitenkaan ota vakavasti sitä, mitä täällä puhutaan ja mistä keskustellaan - asiat ei mee mun ihon alle. Siinä visiin ero.
Lähinnä kaipaan nyt aikaa muihin asioihin. Ja ehkä taukoa myös Kristallikissan ja vastaavien jutuista. Sitä haluaisi ajatella, että on myös mahdollista päästä joskus edes vähän eteenpäin elämässä.
Mäkin meen eteenpäin. Hyvä, jos joku tekopyhä mulle päänaukoja on itsekin mennyt terapiaan kasvamaan aikuiseksi. Oppisi vaikka tukemaan meitä, joilla on paha olla. Tai antamaan olla!
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista aloittaa (psyko)terapia kesällä? Terapeutit lomailevat ainakin koko heinäkuun, yleensä puolisentoista kuukautta. Ihan standardia.
Niin, voitko nyt vastata, mitä tarkoitat kesällä aloittamisella? Jos väität aloittaneesi tässä kuussa, uskon, muuten en. Jos on siis kyse oikeasta terapiasta. Tuo, että kaikki terapeutit lomailevat kesän, on ihan faktaa. Tarkoitus on, että asiakas/potilas pärjää yksin kesäajat, se kuuluu siihen hoitoon terapiasuuntauksesta riippumatta. Joskus itselläkin otti kesäajat ilman mitään tukea tosi koville, mutta Porvoostahan tämä aloitus on. Tässä kuitenkin tietoa oikeasti terapiaa suunnitteleville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista aloittaa (psyko)terapia kesällä? Terapeutit lomailevat ainakin koko heinäkuun, yleensä puolisentoista kuukautta. Ihan standardia.
Niin, voitko nyt vastata, mitä tarkoitat kesällä aloittamisella? Jos väität aloittaneesi tässä kuussa, uskon, muuten en. Jos on siis kyse oikeasta terapiasta. Tuo, että kaikki terapeutit lomailevat kesän, on ihan faktaa. Tarkoitus on, että asiakas/potilas pärjää yksin kesäajat, se kuuluu siihen hoitoon terapiasuuntauksesta riippumatta. Joskus itselläkin otti kesäajat ilman mitään tukea tosi koville, mutta Porvoostahan tämä aloitus on. Tässä kuitenkin tietoa oikeasti terapiaa suunnitteleville.
Kesäkuukin on kesää, ei mun terapeutti ainakaan silloin lomaillut.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö munkin mennä terapiaan, että saan lopetettua? Olen kyllä jo muutaman vuoden ajan ajatellut, että pystyn lopettamaan palstan ihan koska vaan haluan...
Niin ne kaikki sanoo! Ja salaa vessassa vauvapalstalla ihan vaan minuutti, sitten kaksi, kunnes tullaan ulos perheen viisi tuntia myöhässä, paasataan työttömistä loisista ja liian lyhyistä perseshortseista ja huudetaan ällistyneelle perheelle että "Mä jätän tän paskan, ansaitsen parempaa!"
Minä taas olen 10 vuotta jo käynyt terapiaa ja kesällä aloittanut palstailun :D
Kesä täällä vähän surkeampaa, mutta syksy tuo taas säpinää. Esim. Ensitreffeistä alttarilla on kiva vaihtaa mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elätkö sinä nyt heinäkuuta? Muut eivät.
Suomalaiset pitävät elokuuta monesti jo syyskuukautena koulujen alkamisesta johtuen. Ap:n viestistä sai sen käsityksen, että aikaisemmin kesällä, sillä muutenhan hän olisi kirjoittanut 'tässä kuussa' tms.
Jos ap olisi oikeasti lähdössä, ei lähtöilmoitusta tulisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pitävät elokuuta monesti jo syyskuukautena koulujen alkamisesta johtuen. Ap:n viestistä sai sen käsityksen, että aikaisemmin kesällä, sillä muutenhan hän olisi kirjoittanut 'tässä kuussa' tms.
Syksy alkaa syyskuussa, kaikki sen tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapia kulkee lukuvuosittain. Ihan kiva, jos esim. sinun terapeutillasi on mahdollisuus aloittaa uuden asiakkaan kanssa jo kesäkuussa, mutta jos tutustumiskertoja ei lasketa, terapia alkaa yleensä lukuvuosien/lukukausien alussa. Tää on nyt ihan typerä ketju, mutta olen kyllästänyt siihen, miten paljon vääriä tietoja tällä(kin) palstalla annetaan psykoterapiasta(kin). Ja mun kokemuksen mukaan nuo monesti tosi pitkät (lähemmä kaksi kuukautta) kesätauot ja se, ettei silloin yleensä saa mitään korvaavaa apua, on huonosti tunnettu fakta. Ihmiselle voi myös tulla yllätyksenä, kuinka koville ne ottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Syksy alkaa syyskuussa, mutta monet käsittävät sen alkavan jo elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapia kulkee lukuvuosittain. Ihan kiva, jos esim. sinun terapeutillasi on mahdollisuus aloittaa uuden asiakkaan kanssa jo kesäkuussa, mutta jos tutustumiskertoja ei lasketa, terapia alkaa yleensä lukuvuosien/lukukausien alussa. Tää on nyt ihan typerä ketju, mutta olen kyllästänyt siihen, miten paljon vääriä tietoja tällä(kin) palstalla annetaan psykoterapiasta(kin). Ja mun kokemuksen mukaan nuo monesti tosi pitkät (lähemmä kaksi kuukautta) kesätauot ja se, ettei silloin yleensä saa mitään korvaavaa apua, on huonosti tunnettu fakta. Ihmiselle voi myös tulla yllätyksenä, kuinka koville ne ottavat.
Kyllä terapia voi alkaa ihan missä kuussa tahansa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Syksy alkaa syyskuussa, mutta monet käsittävät sen alkavan jo elokuussa.
No se on pelkästään sinun ongelmasi ellet hahmota miten vuodenajat vaihtuvat.
Aika teflonia saa olla jos nää jutut täällä ei vaikuta millään lailla. Kyllä ihminen normaalisti ottaa vaikutteita ympäristöstään, onhan sitä tutkittukin miten netti vaikuttaa. Ihan hyvä päätös siirtyä enemmän oikeaan elämään, varsinkin jos palstalla on tullut vietettyä monta tuntia päivässä pitkän aikaa. Valitettavasti ne hyvät keskustelut hukkuu kaiken muun alle ja mielenkiintoisiinkin ketjuihin tulee aina joku sicko tai muuten provoilemisesta jostain syystä kicksejä saava henkilö sotkemaan juttua.
Vierailija kirjoitti:
Joo oon miettinyt että pitäisi itsekin lopettaa tai ainakin rajata sitä aikaa mitä täällä viettää. Se kuva minkä ihmisistä täällä saa vie uskon kaikeen hyvään.
Juuri sama minulla! Etenkin käsitykseni miehistä on romahtanut. Se on hirveää ja surullista
Musta kaikkein huvittavinta on, kuinka tällä palstalla ihmiset yrittävät neuvoa toisia yleensä ajatuksella ”kyllä mä tiedän miten sun asiat on, millainen sä olet ja mitä sä tarvitset” Nämä toisten asioiden vatvojat rakastavat aihepiirejä kuten vanhemmuus (yleensä lähtökohtana se että vanhempi on pasha joka ei ikinä tee mitään oikein eikä ikinä ajattele lapsen parasta)parisuhdeongelmat (niistä tiedetään enemmän kun pari itse)Vielä huolestuttavampaa on se että täällä esiintyy mukamas ammattilaiset antamassa toisille ohjeita esim. terveysasioissa. (Varsinkin mt-diagnosoinneissa tämähän on oikein huipputasoista täällä av:lla) Normaaliälyinen ammattilainen tajuaa että ketään ei voi terapioida tai edes diagnosoida vain kuulopuheiden perusteella av:palstalla. Mutta hei, meitä on moneen junaan, myös näitä ”ammattilaisia”.
Me melkein kaikki ollaan anoja täällä, kukaan ei huomaa jos yksi häipyy. Aika ristiriitaisia tunteita tulee siitä, että käyttää niin paljon aikaa paikassa jossa ei merkitse kenellekään mitään - toisaalta ei voi ikinä arvata, mitä omat sanat merkitsee jollekin toiselle täällä. Oikeiden ihmisten sijaan peilaa itseään tuntemattomiin. Joillekin se voi olla hyväksikin, jos osaa vähän suodattaa ja lähipiiri on olematon tai p..ka.