Mies uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Vahinkoraskaus siis kyseessä. Mies raivoaa ja uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Mä en pysty edes ajattelemaan mitään, koska mies on niin kamala.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan. Avaa sille vielä ovi valmiiksi. Kuulostaa hyvin vastuuntuntoiselta kumppanilta. On se jännää: seksi kyllä kelpaa mutta kun asiat menee pieleen niin mies lähtee kuin ohjus.
Yllätyys, olisitko sinä parisuhteessa epäluptettavan kumppanin kanssa, joka tekisi yksin isot päätökset, jotka kuitenkin vaikuttavat myös sinun elämääsi?
Minä en ainakaa, oisin potkinu jo semmosen pois mun elämästä pyörimästä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja miehellä ainaki sopimukset on pysyviä sopimuksia.
Kuten myös, jos tulen vahinkoraskaaksi niin teen abortin.
Jos taas tulen vahinkoraskaaksi ja elämäntilanne on ihanteellinen, pidämme lapsen.
Meillä on sopimus ja se sopimus pidetään, mutta voimme myös keskustella.
Meille lapsi on yhteinen päätös, eikä toisen sana paina toisen sanaa enemmän.
Joo, voihan sitä päättää vaikka mitä, mutta homma vaan ei tunnukaan enää yhtään niin simppeliltä jos vahinko oikeasti käykin.
Itse olen kerran tullut raskaaksi oikein käytetyn kondomiehkäisyn läpi, todennäköisyydet raskaudelle oli siis n. pari prosenttia. Kyllä se on pysäyttävää pitää kädessään positiivista testitikkua, kun ei siihen ole mitenkään varautunut.
Itselläni on siis toisinaan kiertohäiriöitä ja kierto oli venynyt taas extrapitkäksi. Raskauteen en itse todellakaan uskonut, testasin vain saadakseni negatiivisen, sillä piti ottaa yhteyttä gynelle noista karkailevista kierroista ollen samalla varma, etten ole raskaana.
Vaan toisin kävi, ja testiin piirtyikin selkeä positiivinen viiva.
Tilanne meillä oli taloudellisesti se, ettei toiseen lapseen olisi ollut yhtään varaa. Työkuviot ei selviä, olisin saanut minimiäitiysrahan, miehellä taas tulot vaihtelevia. Järjellisesti siinä tilanteessa ei olisi voinut harkitakaan lapsen pitämistä, koska oltaisiin todnäk pudottu toimeentulotuelle. Vaan eipä se keskeytyskään tuntunut lainkaan oikealta vaihtoehdolta, tuskin olisin pystynyt tekemään.
Homma ratkesi meillä sitten itsestään, kun pian tuon testauksen jälkeen sain spontaanin keskenmenon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on nykyaikainen ratkaisu. Mies on päättänyt olla ottamatta vastuuta ja on sen ilmaissut vaatimalla keskeytystä. Itse tehnyt joskus samoin ja oli oikea ratkaisu. Täysin oikea.
Tämän takia toisinaan hiljaa mielessäni toivon, että aborttilaki tiukentuisi. Joutuisi miehetkin tosissaan punnitsemaan, että onko riskin arvoista jos aborttia ei enää noun vaan saisikaan.
Ei mikään laki saa tuollaisia ihmisiä käyttämään päätään yhtään nykyistä enempää.
Vähitellen edes oppisi, kun niitä lapsia alkaa olla enemmän kuin käsissä sormia, ja tietty elatusvelvoitteet jokaisesta.
Elämä on riski. Seksistä voi syntyä lapsi. Autolla ajaessa voi joutua kolariin. Lasketellessa ja laskuvarjohypätessä voi vammautua. Ulkomaanmatkalla voi tulla ryöstetyksi. Työstä voi tulla irtisanotuksi. Näistä ja monista muista toiminnoista saa jokainen ihan itse valita mitä harrastaa mutta kun valitsee toiminnan, valitsee myös riskit. Ja joidenkin kohdalla valitettavasti riski toteutuu vaikka monet pääsevät pälkähästä. Sen kanssa on vain elettävä.
Nämä tilanteet on vaikeita. Miesten puolelta huudetaan tasa-arvoa, mutta eihän miesten ehdotus tilanteeseen ole tasa-arvoa nähnytkään. Miesten mielestä pitäisi riittää, kun sanoo, ettei halua lasta ja häipyy paikalta. Mutta kun se nainen on edelleen raskaana ja joutuu asialle jotain tekemään (joko abortin tai raskaus ja synnytys). Todellista tasa-arvoa olisi, jos näissä tilanteissa mieskin joutuisi tekemään/kokemaan jotain abortin kaltaista (ei mitään käsitystä mitä se olisi). Jos näin olisi, niin jopa minä voisin alkaa kannattaa miesten oikeutta tässä asiassa. Niin kauan kuin se on tasan tarkkaan nainen, joka sen kaiken vastuun kantaa (vieläpä yksin, jos miehestä ei ole tueksi), niin ei heru sympatiaa (ja ei, en hyväksy tahallisia "vahinkoraskauksia").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidäkin huoli että nyhdät mieheltä elareiden kautta joka lantin jonka vaan saat. Tuollainen vastuuntunnoton mieslapsi ei muuta ansaitse.
Eli elarit on vain kosto miehelle?
Mitä muuta me tiedetään apsta ja hänen suhteestaan?
Ehkä suhde on muutenkin huonolla pohjalla, mies haluaisi erota ja nyt tilanteeseen on yhtäkkiä putkahtamassa uusi lapsi?
Me tiietään vaan apn versio, ei miehen versiota.
Me nähään koko kuvasta vaan yks nurkka.
Miten tyhmä on mies, joka haluaa erota, mutta harrastaa vaimon kanssa seksiä eikä edes käytä ehkäisyä? Voi tätä myötähäpeän määrää sinun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - vaihtoehtona. Ei minään itsestäänselvänä automaattiratkaisuna. Ja koska kyseinen toimenpide suoritetaan naisen elimistössä, hän viime kädessä päättää käytetäänkö sitä vaihtoehtoa.
Jos naisella on kerran tässä päätäntävalta, niin sitten miehiä ei myöskään samalla logiikalla saisi pakottaa isäksi, eikä maksamaan elatusmaksuja. Miehen elimistö, niin mies päättää mihin elimistön työn tuottamat tulokset menevät. Olethan samaa mieltä?
Tavallaan. Miehellähän on päätäntävalta - hän saa vapaasti valita laskeeko siemenensä naisen vaginaan, mistä voi seurata raskaus ja sen myötä lapsi. Kun tämä tuotos on naisen elimistössä, miehen oikeus päättää jatkosta päättyy, sillä jatko tapahtuu naisen elimistössä.
Jos ehkäisy on käytössä, niin silloin seksiä harrastetaan sillä oletuksella, että lasta ei tule. Silloin pitäisi vahinkoraskauden sattuessa oletuksena olla myös abortti. Lapsi tehdään silloin, kun molemmat sitä haluavat. Toinen ihminen ei voi toisen puolesta noin isoa asiaa päättää, ja jos olet toista mieltä, niin olet sairaan itsekäs ihminen.
Ap:n tapauksessa ehkäisyä ei ollut käytössä, vaan mies kieltäytyi käyttämästä ehkäisyä. Hän teki valintansa silloin, ei edes kertaalleen humalassa vaan toistuvasti ihan normaslissa arjessa selvinpäin vaati ap:n kanssa seksiä ilman ehkäisyä. Hänellä ei ole niin mitään oikeuksia valittaa raskausesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja miehellä ainaki sopimukset on pysyviä sopimuksia.
Kuten myös, jos tulen vahinkoraskaaksi niin teen abortin.
Jos taas tulen vahinkoraskaaksi ja elämäntilanne on ihanteellinen, pidämme lapsen.
Meillä on sopimus ja se sopimus pidetään, mutta voimme myös keskustella.
Meille lapsi on yhteinen päätös, eikä toisen sana paina toisen sanaa enemmän.Joo, voihan sitä päättää vaikka mitä, mutta homma vaan ei tunnukaan enää yhtään niin simppeliltä jos vahinko oikeasti käykin.
Itse olen kerran tullut raskaaksi oikein käytetyn kondomiehkäisyn läpi, todennäköisyydet raskaudelle oli siis n. pari prosenttia. Kyllä se on pysäyttävää pitää kädessään positiivista testitikkua, kun ei siihen ole mitenkään varautunut.
Itselläni on siis toisinaan kiertohäiriöitä ja kierto oli venynyt taas extrapitkäksi. Raskauteen en itse todellakaan uskonut, testasin vain saadakseni negatiivisen, sillä piti ottaa yhteyttä gynelle noista karkailevista kierroista ollen samalla varma, etten ole raskaana.Vaan toisin kävi, ja testiin piirtyikin selkeä positiivinen viiva.
Tilanne meillä oli taloudellisesti se, ettei toiseen lapseen olisi ollut yhtään varaa. Työkuviot ei selviä, olisin saanut minimiäitiysrahan, miehellä taas tulot vaihtelevia. Järjellisesti siinä tilanteessa ei olisi voinut harkitakaan lapsen pitämistä, koska oltaisiin todnäk pudottu toimeentulotuelle. Vaan eipä se keskeytyskään tuntunut lainkaan oikealta vaihtoehdolta, tuskin olisin pystynyt tekemään.
Homma ratkesi meillä sitten itsestään, kun pian tuon testauksen jälkeen sain spontaanin keskenmenon.
Joo, mä en oikein ymmärrä mitään ennalta annettuja aborttilupauksia. Oma suhtautumiseni ainakin riippuisi merkittävästi siitä missä olosuhteissa tulisin vahingossa raskaaksi. Luultavasti 17-vuotiaana, kotona asuvana lukiolaisena suhtautumiseni olisi ollut varsin eri kuin nyt työssäkäyvänä kahden lapsen äitinä. Tästä syystä en ole kumppaneilleni antanut mitään absoluuttisia aborttilupauksia mutta olen kertonut että olen pro-choice ja jokaisen vahinkoraskauden kohdalla abortin mahdollisuuden puntaroin erikseen. Onneks yhtään vahinkoraskautta ei ole toistaiseksi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tilanteet on vaikeita. Miesten puolelta huudetaan tasa-arvoa, mutta eihän miesten ehdotus tilanteeseen ole tasa-arvoa nähnytkään. Miesten mielestä pitäisi riittää, kun sanoo, ettei halua lasta ja häipyy paikalta. Mutta kun se nainen on edelleen raskaana ja joutuu asialle jotain tekemään (joko abortin tai raskaus ja synnytys). Todellista tasa-arvoa olisi, jos näissä tilanteissa mieskin joutuisi tekemään/kokemaan jotain abortin kaltaista (ei mitään käsitystä mitä se olisi). Jos näin olisi, niin jopa minä voisin alkaa kannattaa miesten oikeutta tässä asiassa. Niin kauan kuin se on tasan tarkkaan nainen, joka sen kaiken vastuun kantaa (vieläpä yksin, jos miehestä ei ole tueksi), niin ei heru sympatiaa (ja ei, en hyväksy tahallisia "vahinkoraskauksia").
Tähän se menee kun maailmassa pitäisi vaan olla oikeuksia oikeuksien perään, mutta aikuisen vastuuta ei pitäisi koskaan joutua ottamaan. Aina tulisi olla vaan kivaa, mutta äkkiä pää pensaaseen jos tulee vastuun aika.
Voisi vaan samantien kieltää abortit, joiden takana ei ole lääketieteellistä syytä.
Yhtälailla kuin naisella on oikeus päättää haluaako äidiksi ja pitää lapsen niin myös miehellä on oikeus päättää haluaako isäksi.
Jos mies ei halua isäksi oli teidän suhde siinä jos sinä haluat lapsen. Siinä ei ole mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidäkin huoli että nyhdät mieheltä elareiden kautta joka lantin jonka vaan saat. Tuollainen vastuuntunnoton mieslapsi ei muuta ansaitse.
Ehkä suhde on muutenkin huonolla pohjalla, mies haluaisi erota ja nyt tilanteeseen on yhtäkkiä putkahtamassa uusi lapsi?
Me nähään koko kuvasta vaan yks nurkka.Miten tyhmä on mies, joka haluaa erota, mutta harrastaa vaimon kanssa seksiä eikä edes käytä ehkäisyä? Voi tätä myötähäpeän määrää sinun puolesta.
Näitä miehiä on yllättävän paljon. Ei ole kauaa kun ystävääni lohduttelin katkeran avioeron keskellä kun pelkäsi kaiken lisäksi olevansa raskaana. Onneksi ei ollut. Kyllä siinä hiljaa mietin mielessäni miten tyhmiä kaksi ihmistä on voinut olla että kumpikaan ei edes siinä tilanteessa olleet huolehtineet ehkäisystä.
Mieheltä täysin väärä lähestymistapa. Kun aikoinaan vahinkoraskaus yllätti minut ja tyttöystäväni noin 17 vuotta sitten, oli ensimmäinen ajatus, että ei missään nimessä. Onneksi sattui olemaan aamuvuoro töissä, joten asiasta kuultuani totesin vain rauhallisena, että jutellaan asiasta myöhemmin päivällä. Todellisuudessa olin aivan paniikissa, siilä tiesin naiseni äärimmäisen lapsirakkaaksi. Totuus suhteesta oli kuitenkin aivan jotain muuta. Jatkuvasti riitoja, todella mustasukkaista suhtautumista hänen osaltaan ja asuntoasioiden kanssa kamppailemista.
Olen erittäin temperamenttinen luonne, joten suora huutaminen ja raivoaminen olisi taatusti saanut aikaan sen, että menettämisen pelossa hän olisi vaikka väkisin tehnyt sen lapsen, että minä olisin pysynyt hänen kanssaan. Raivoamisen sijaan käytin järkeäni ja mietin asioita molempien asioiden kannalta ja sain hänet vakuuttuneeksi, että abortti on se järkevin valinta. Jos olisin hyökännyt lapsen pitämistä vastaan, niin olisin taatusti isä.
Jälkikäteen huomasin, että olin oikeassa. Naiseni oli todella pahalla päällä monta viikkoa abortin jälkeen ja jopa hieman väkivaltainen, koska haave äidiksi tulemisesta oli niin lähellä. Otin kaiken paskan vastaan ja naureskelin hiljaa mielessäni suunnitelmani onnistumista. Em. työpäivä oli aivan perseestä, mutta sainpa aikaa miettiä sanojani kunnolla.
Ja senkus laitatte vaikka miljoona dislikeä. Te ette siitä asiasta yksin päätä, vaikka se lapsi sisällänne kasvaakin.
Luulen, että minäkin olisin asiallisen ja järkevän miehen kanssa keskustellessa jo päätynyt ratkaisuun tehdä abortti. Luottaisin, että mies tukisi sen jälkeenkin.
Mutta mun mieheni käytös on niin asiatonta, että en usko saavani tukea( ainakaan aitoa) keskeytyksen jälkeen. Eikä mulla ole tilaa miettiä rauhassa, kun mies uhoaa vieressä
Ap
haluatko tehdä murha eli abortin vain sen takia että mies on pölijä?
no tietty ongelma on se että lapsi on puoliksi miehen mutta ei se murha oikeuta
ota vastuu elämästäsi ja anna miehen mennä ja pidä lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä miehenä täytyy myöntää että minä lähtisin tuossa tilanteessa myös. Jos ei suhteessa voi luottaa kumppaniin, niin mitä järkeä on edes olla suhteessa. Pettämisen voisin antaa anteeksi, mutta tätä en.
Huolehditko itse ehkäisystä? Jos et, kannat itse myös vahinkoseuraukset, koska olet osasyyllinen vahinkoon.
Minä olen lapseni tietoisesti tehnyt. Jos olisimme sopineet ett ei enempää lapsia ja ehkäisy olis pettänyt, niin silloin on väärin että nainen muuttaa yksin mielensä ja pitää lapsen. Jos molemmat ovat lapsen kannalla niin tilanne on selvä. Voidaan myös verrata tilannetta siihen kun pari päättää tehdä lapsen, ja lapsen synnyttä mies häipyy, eikä joudu maksamaan elatusmaksuja. Se on tietysti tuomittavaa eikö? Koska nämä idiottit ovat päättäneet että lapsia ei tule, mutta eivät ole käyttäneet asianmukaista ehkäisyä, niin en ymmärrä miksi heidän kummankaan tulisi lisääntyä.
Ei tuossa ole sovittu mitään. Ei voi sanoa "minä en hakua lapsia" ja panna ilman ehkäisyä. Jokainen aikuinen tajuaa ettei se toimi noin
Miehet täällä perää oikeutta päättää naiselle tehtävästä abortista mutta kummasti muuttuis ääni kellossa kun naiset ei enää uskaltaisi harrastaa yhtä vapaasti seksiä pakkoabortin pelossa. Menisi Pertin palkkapussista iso osa maksullisiin naisiin.
myös miehillä on oikeuksia kuin naisillakin kirjoitti:
Yhtälailla kuin naisella on oikeus päättää haluaako äidiksi ja pitää lapsen niin myös miehellä on oikeus päättää haluaako isäksi.
Jos mies ei halua isäksi oli teidän suhde siinä jos sinä haluat lapsen. Siinä ei ole mitään sen kummempaa.
Mies on isyydestään päättänyt kun on pannut menemään ilman kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nähään koko kuvasta vaan yks nurkka.Miten tyhmä on mies, joka haluaa erota, mutta harrastaa vaimon kanssa seksiä eikä edes käytä ehkäisyä? Voi tätä myötähäpeän määrää sinun puolesta.
Näitä miehiä on yllättävän paljon. Ei ole kauaa kun ystävääni lohduttelin katkeran avioeron keskellä kun pelkäsi kaiken lisäksi olevansa raskaana. Onneksi ei ollut. Kyllä siinä hiljaa mietin mielessäni miten tyhmiä kaksi ihmistä on voinut olla että kumpikaan ei edes siinä tilanteessa olleet huolehtineet ehkäisystä.
Aloittaja kirjoitti, että hänelle ei käynyt mikään ehkäisymenetelmä. Hänen olisi pitänyt vissiin kieltäytyä seksistä kokonaan, ehkä sitten miehelle olisi kondomi kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti, että hänelle ei käynyt mikään ehkäisymenetelmä. Hänen olisi pitänyt vissiin kieltäytyä seksistä kokonaan, ehkä sitten miehelle olisi kondomi kelvannut.
Sanoisin että sen jolle raskaus olisi maailmanloppu (tässä tapauksessa ilmeisesti ap:n miehen) olisi pitänyt visusti huolehtia raskaudenehkäisystä niillä keinoin mitkä hänelle ovat mahdollisia - eli kondomilla.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on nykyaikainen ratkaisu. Mies on päättänyt olla ottamatta vastuuta ja on sen ilmaissut vaatimalla keskeytystä. Itse tehnyt joskus samoin ja oli oikea ratkaisu. Täysin oikea.
Mies päätti olla kantamatta vastuuta kun ei hoitanut ehkäisyä. Nyt on miehen aika kantaa vastuu siitä päätöksestä.
Yllätyys, olisitko sinä parisuhteessa epäluptettavan kumppanin kanssa, joka tekisi yksin isot päätökset, jotka kuitenkin vaikuttavat myös sinun elämääsi?