Av-palstan lukijamatkan jälkipuinnit
Miten matka meni niin kuin omasta mielestäsi? Oliko suuria pettymyksiä? Yllätyksiä? Mieleenpainuvin muistosi matkalta?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin sirosti liikehtien paikalle, diplomi-insinööri, korkeasti palkatuissa asiantuntijatehtävissä toimiva aviomieheni toi uudella autollamme. Koko matkan Porvooseen sain kärsiä av-mammojen kyräilystä ja kateudesta, mutta käänsin tilanteen edukseni laskeutumalla heidän tasolleen ja puhumalla ronskia huulenheittoa.
Jostain syystä bussin ovi jumittui kun olimme lähdössä paluumatkalle Porvoosta enkä päässyt kyytiin, koska ovea ei voitu avata. Insinöörimieheni haki minut kotiin uudella autollamme.
ps. olen hoikka ja kaunis
Oiskohan ihan tarkoituksella jumittunut sun kohdalla? Muistan tilanteen, istuin etupenkillä ja minulla oli se tyylikäs pinkkipaita päällä.
Luulen että ovi jumittui koska bussin ylipainoraja ylittyi tai bussin takana ketjupolttajat laukaisivat savuhälytyksen joka sulkee mammat eli matkustajat bussiin.
Oliko pinkki paitasi Lidlin viimeisintä mallistoa?
Kiitos vielä mammalle, joka oli hankkinut matkalaisille Lidlilin sponsoroimana kevytpäärynäsiiderit ja Cien-silmänympärysvoiteet.
Myös Kouvolan kaupungille lämmin kiitos matkan tukemisesta ja kaupunginjohtajan tervehdyksestä joka katsottiin bussin av-laitteilla.Mitkä av-laitteet?! Jaettiinko siellä bussissa muka jotain erityisesti palstailuun tarkoitettuja härveleitä, mä en saanut!!!!
Vain Kouvolalaiset sai. Kaupungin lahja asukkaille, me muut jäätiin ilman.
VOI P*******!!!!! Oon köyhä yh äiti ja kuopuksella on KOLIIKKI EIKÖ KUKAAN AJATTELE ENÄÄ LAPSIA
Ihanaa, että miehille oli järjestetty miestenvahti! Oli huojentavaa käydä ostoksilla, kun tiesi, että miehen uskaltaa jättää bussiin ilman pelkoa, et keksii tehdä jotain ominpäin.
Olipa muuten mukava nähdä, että se sohvalta tippunut mieskin oli päässyt mukaan!
Minua ihmetytti eniten se vierailu porvoon sairaalan vanhaan synnytyssaliin. Ja siellä varsinkin ne peltihousut, jäi niiden käyttötarkoitus epäselväksi kun opas puhui niin vienolla äänellä ja oudosti murtaen??
Iloinen yllätys, että löytyi kohde mitä turismi ei vielä ole täysin pilannut ja missä eläimiä kohdellaan hyvin! Etenkin, kun siirtyi sieltä keskustasta vähän syrjempään.
Suurin pettymys oli, ettei käyty yhtään pieru-aiheisia keskusteluja, vaikka sivustoa lukemalla onlen huomannut pierujuttujen kuuluvan monien av mammojen suosikkiaiheisiin.
Minulla kaatui siideri heti alku matkasta gollege housuille, kun edessä oleva av lainen veti penkin yht äkkiä lepo asentoon! Minun puolelle. Eikä yhtään kysynyt, että saako kallistaa! Vei jalka tilankin. Muuten kiva matka. Kiitos kaikille mukana olleille!
Miten teillä on varaa matkustaa noin usein ja kauas? Kuinka kauan säästitte matkaa varten ja mistä tingitte? Nyt arken säästövinkit kehiin!
Meillä ei ollut varaa lähteä Porvooseen. Koko kesä täällä Itä-Helsingissä vietetty. Noh, lapset ovat tykänneet ilmaisista jutuista. Me vanhemmat olisimme kyllä lähteneet, jos olisi ollut varaa
T. Nelihenkinen perhe, netotulot vain neljätonnia kuussa
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että miehille oli järjestetty miestenvahti! Oli huojentavaa käydä ostoksilla, kun tiesi, että miehen uskaltaa jättää bussiin ilman pelkoa, et keksii tehdä jotain ominpäin.
Olipa muuten mukava nähdä, että se sohvalta tippunut mieskin oli päässyt mukaan!
Vaikuttiko se siltä että olisi jäänyt jotain pysyvää vauriota?
Voi s***na! Nyt ne sanoi sossussa tänään, etteivät annakaan täydentävää toimeentulotukea jälkikäteen siihen matkaan. Se siitä tuetusta lomasta sitten. Siitä jäi kyllä hieno muisto kun poliisi pysäytti koko muun liikenteen jo moottoritieltä asti että päästiin turvallisesti Cittarille. Runebergin talo oli kans vähän pettymys kun ne otti ensin pääsymaksun ja vasta sitte kerrottiin että se onkin jo kuollu. Oppaan jaxuhali jeesas paljo!
Hauskaa oli ehkä liiankin koska unohdin Porvoosta ostamani kilon jauhenlihan kånken reppuuni (nautin ehkä liikaa Lidlin siideriä paluu matkalla) kotona olin hieman heikossa hapessa ja nukahdin. (Käytän alkoa tosi harvoin)
Nyt heräillessäni huomaan että mies on syönyt kaikki lasten vanukkaat ennen veljensä mökille lähtöä. Lapset muuten tulee mummolasta puoliltapäivin. Ja minä onneton lupasin ennen reissua tehdä niille sitten herkullista jauhenlihamakaronilaatikkoa. Tosin nyt tuo jauhenliha näyttää ja haisee omituiselta hyi helvata, voinkohan vielä käyttää sitä lapsien ja anopin ruokkimisen jos pesen sen huolella?
Vierailija kirjoitti:
Hei miten me jaetaan sen bussin kustannukset, kun mukana oli 12 pariskuntaa 33 sinkkua?
Mistä päättelet, että olen sinkku???????? törkeää yleistämistä. Mun mieheke ei vaan päässyt tulemaan, koska oli lähtenyt Nepaliin hyväntekeväisyystyöhön muutama vuosi sitten. En todellakaan ole sinkku vaikka reissulle tulinkin yksin.
Oliko pizzaa syövä bokserimies mukana? Vastasiko hän kysymyksiin?
Hei onko kukaan nähny sellasta tamppoonikorua bussin lattialla? Olin juuri ostanut sen ja harmittaa kun se oli hävinnyt.
Minullahan tuli kiire lähtö, kun kuulin, että mies oli jätetty yksin mökille. Oli pakko mennä tarkistamaan onko kaikki kunnossa. Siellä se istui tulpattomassa veneessä, mutta onneksi ei ollut osannut työntää sitä vesille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miten me jaetaan sen bussin kustannukset, kun mukana oli 12 pariskuntaa 33 sinkkua?
Mistä päättelet, että olen sinkku???????? törkeää yleistämistä. Mun mieheke ei vaan päässyt tulemaan, koska oli lähtenyt Nepaliin hyväntekeväisyystyöhön muutama vuosi sitten. En todellakaan ole sinkku vaikka reissulle tulinkin yksin.
Samaa mieltä, mun mies on astronautti ja lähti uranukseen raketilla joitakin vuosia sitten. Matkaan menee kuulema jokunen vuosikymmen kauhee ikävä.
Teille jotka tulitte valittamaan mun TAOSTELUKOIRAN mukanaolosta: hankkikaa elämä! Pelastan sen onnettomuuden tullen ihan varmasti ennemmin kuin jonkun ipanan!
Mitä siellä torikierroksella oikein tapahtui? Mä olin vähän kauempana siitä joukosta, joka oli kerääntynyt sen yhden miehen ympärille. Se mies jotain siellä heilui ja hirveä suhina kuului, mutta mitä se oikein teki? Joku puhui jotain jostain katasta, mikä tai kuka se on?
Vierailu legginssi- ja golitsitehtaalle oli mielenkiintoinen ja sieltä sai hyvät alennukset.
Ensi kerraksi ehdotan tutustumista Crocsien valmistamiseen ja jonkun pitämää tyyliluentoa ja tyyliopastusta. Ideoita kuka voisi olla luoennoitsijana?
Vierailija kirjoitti:
Teille jotka tulitte valittamaan mun TAOSTELUKOIRAN mukanaolosta: hankkikaa elämä! Pelastan sen onnettomuuden tullen ihan varmasti ennemmin kuin jonkun ipanan!
No oli kiellettyä ottaa koiria mukaan, mutta niin vaan siellä oli se taistelukoira sekä rothwayler Tim. Ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä torikierroksella oikein tapahtui? Mä olin vähän kauempana siitä joukosta, joka oli kerääntynyt sen yhden miehen ympärille. Se mies jotain siellä heilui ja hirveä suhina kuului, mutta mitä se oikein teki? Joku puhui jotain jostain katasta, mikä tai kuka se on?
Paikallinen mamma miehineen järjesti yllätyksenä taistelulajiesityksen. Mies teki katan ja potkaisi suhisten parkkimittaria. Paikallaolijat seurasivat pelosta ja ihailusta mykkinä.
Porvoolaisilla on kirjahyllyssä raamattu ja kansallisgallerian kaikki osat.