Kielsin tyttäreltäni HPV-rokotteen
Hän olisi saanut sen vuonna 2013, mutta uskoin huhupuheita että rokotetta ei oltu vielä tarpeeksi tutkittu ja uutinen sikainfluenssarokotteesta saatu narkolepsia (mikä myöhemmin kumottiin) jylläsi vielä lööpeissä. Nyt tyttö pian 17v ja myöhäistä rokotteelle. Kaduttaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Rokote suojaa kolmea hpv-virusta vastaan, niitä viruksia on sata erilaista.
Että neula heinäsuopaan.
Paremmin suojautuu kun ei paneksi ympäriinsä.
Sehän riippuu täysin rokotteesta, montaako vastaan se suojaa.
Ja mitä hiton väliä sillä on, että viruskantoja on sata erilaista? Valtaosa niistä on naurettavan harvinaisia ja vaarattomiakin
Ihan hyvä, että kielsit. Sain itse rokotteesta inhottavan reaktion ja terkkarin reaktio oli suuttua asiasta minulle kun kieltäydyin jatkopiikeistä. Jotain hämärää siinä touhussa on kun väkisin pitää rokottaa. Paras keino suojautua kohdunkaulan syövältä on edelleenkin pidättäytyminen. Oli rokotteista hyötyä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että kielsit. Sain itse rokotteesta inhottavan reaktion ja terkkarin reaktio oli suuttua asiasta minulle kun kieltäydyin jatkopiikeistä. Jotain hämärää siinä touhussa on kun väkisin pitää rokottaa. Paras keino suojautua kohdunkaulan syövältä on edelleenkin pidättäytyminen. Oli rokotteista hyötyä tai ei.
Ikuinen selibaatti? Lisäksi pitää toivoa, että puoliso on samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Että neula heinäsuopaan.
Rokotteen virustyypit kattavat 73 % löydetyistä syöpätapauksista.
Rokotteen virustyypit kattavat 73 % löydetyistä syöpätapauksista
Tällä ei itse asiassa ole merkitystä. Vaan sillä moneltako virukselta rokote suojaa.
Sinä puhut löydetyistä syöpätapauksista. Löytämättömiä lienee x 100
Vierailija kirjoitti:
Että neula heinäsuopaan.
Ei ole neula heinäsuopaan. 16 ja 18 ovat yleisiä high risk -tyyppejä. Low risk -tyypit tuottavat ihan peruskondyloomaa, joka on ikävä, mutta ei sentään syöpää lähelläkään.
En paneksinut ympäriinsä, sain silti. Perheenlisäystä jos haluaa, riski on joka tapauksessa otettava.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen virustyypit kattavat 73 % löydetyistä syöpätapauksista
Tällä ei itse asiassa ole merkitystä. Vaan sillä moneltako virukselta rokote suojaa.
Sinä puhut löydetyistä syöpätapauksista. Löytämättömiä lienee x 100
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi 😂 rokotteessa on sellaiset virusryypit, jotka suojaavat 73 % hpv syöpätapauksista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän olisi saanut sen vuonna 2013, mutta uskoin huhupuheita että rokotetta ei oltu vielä tarpeeksi tutkittu ja uutinen sikainfluenssarokotteesta saatu narkolepsia (mikä myöhemmin kumottiin) jylläsi vielä lööpeissä. Nyt tyttö pian 17v ja myöhäistä rokotteelle. Kaduttaa.
Ette sitten olleet perillä siitä, että rokotetta oli laajasti testattu liki 20 vuotta kolmella mantereella? No, evoluution piikkiin kai tytärtenne mahdollinen kohdunkaulan syöpä sitten menee, voi voi voi.
Kohdunkaulan syöpä ei ole mikään automaatio jos rokotetta ei ole ottanut ja syöpä voi tulla vaikka rokotteen olisi ottanut.
Lisäksi kohdunkaulan syöpä on melko harvinainen Suomessa, noin 150 tapausta vuodessa. Rokotteen seuranta myöskään ei ole vielä riittävän pitkä kertomaan, estääkö se edes varsinaista kohdunkaulan syöpää.Hyvän valinnan teit. Lue lisää rokotteen haitoista niin pääset harmistasi.
Meitä on 6 tyttöä joista kahdella on ollut kohdunkaulan syöpä. Onnistuneesti leikattu ja hoidettu. Jos minulla olisi tytär, ilman muuta rokotus.
Melkoinen tilastoihme! Vuosittain löytyy uusia tapauksia alle 30v ikäisillä alle 100 kpl/v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kelle vastasit, mutta en meinaa enää koskaan harrastaa seksiä ja 15 vuotta on kun viimeksi harrastin. Kerros nyt vielä miksi minun olisi otettava tuollanen rokotus, kun jutuista saa sen kuvan että kaikki naiset kuolevat kohtusyöpään jotka eivät ota.
Miksi muuten ajattelet että kaikkien elämäntapaan kuuluu puoliso? Eli pakkoseksi. Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kelle vastasit, mutta en meinaa enää koskaan harrastaa seksiä ja 15 vuotta on kun viimeksi harrastin. Kerros nyt vielä miksi minun olisi otettava tuollanen rokotus, kun jutuista saa sen kuvan että kaikki naiset kuolevat kohtusyöpään jotka eivät ota.
Miksi muuten ajattelet että kaikkien elämäntapaan kuuluu puoliso? Eli pakkoseksi. Ei kuulu.
Se rokote on nuorille, joiden seksielämä ei ole edes alkanut, jolloin tartuntaa ei ole vielä tullut. Eli ei sinulle. Harva tietää 12 v. onko hänellä puoliso tai ei koskaan seksiä.
En tiennyt edes mistään hpv:stä, ennen tätä typerää hulabaloota. Enkä tiedä vieläkään mitä se kirjainlyhenne tarkottaa.
Uskoakseni ei haittaa vaikka en tiedä, koska 46 vuotta olen onnistunut jo siitä tietämättä elämään.