Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
801/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnitellaan 5 hengen perheenä lapin lomaa ensi talvelle. Olemme katselleet kauhuissamme mökkien hintoja. Ennen tätä ketjua ei ole tullut mieleenkään, että täytyykin pyytää sinkkukaveria mukaan, niin voimme pyytää häneltä puolta mökin vuokrasta perhekuntalogiikan mukaan. Voimme kyllä viidestään tunkeutua  nukkumaan samaan huoneeseen!

Muuten hyvä ajatus mutta usein mökeissä on muutos henkilömäärä rajoitettu, joten ei välttämättä onnistu vaikka joku haluaisikin teidän kanssanne kahden makkarin mökkiin yksin lähteä.

Vierailija
802/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huoneen hinta on 166 ja ja jaetun huoneen hinta on 83 e/henkilö., minä opiskelija Sanna haluan tietysti jakaa huoneen ystäväni opiskelija Minnan kanssa. Sen puolikashuoneen maksaminenkin tekee tiukkaa, kaurapuuroviikkoja edessä. Minnan mies voi nukkua yksin. Minna ja Minnan mies Janne maksavat yhteensä 249 e. Heillähän on käytettävissään 1,5 huonetta, minulla vain 0,5.

Kyllä tämäkin järjestely varmasti käy jos se sopii Minnalle ja puolisolle. Et kuitenkaan voi kuvitella yksin sitä voivasi päättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyään tuntuu perheissäkin olevan kummallakin puolisolla hyvin tiukasti erillinen rahapussi, niin ihmettelen, kuinka nyt mökkireissua  maksettaessa se rahapussi olisikin niin kovin yhteinen.

Kotona vasta se mökkihinnan osuus jaettaisiinkin tasan puoliksi pariskunnan kesken? 

Vierailija
804/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta perhekunta-asiasta, itse olen makuuhuonekohtaisen maksun kannalla, en minkään perhekohtaisen tai edes pariskuntakohtaisen. Makuuhuoneen mukainen jako on siisti, reilu ja yksinkertainen.

Trololooloo

Ei näin tyhmiä ihmisiä ole olemassakaan.

Vierailija
805/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta perhekunta-asiasta, itse olen makuuhuonekohtaisen maksun kannalla, en minkään perhekohtaisen tai edes pariskuntakohtaisen. Makuuhuoneen mukainen jako on siisti, reilu ja yksinkertainen.

Ei se ole reilu, jos kaikilla ei ole yhtäläistä mahdollisuutta saada maksaa vain puolikas makkari. 

Voi hyvä luoja sehän se juuri on se parisujteen etu missä tässä on 50 sivua jauhettu! Se MAHDOLLISUUS MAKSAA MAKKARI PUOLIKSI! Voi se sinkkukin kaverin etsiä mukaan jos se sopii muille, että ei se pelkästään parisuhde-etu toki ole, mutta parisuhteessa sen edun vaan saa yleensä automaattisesti.

Vierailija
806/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää että näin moni on tuota mieltä. Itse sanoisin ehdottomasti että makuuhuoneittain. Miksi sinkun pitäisi saada pienemmällä hinnalla kokonainen oma huone kun muut jakavat sen puolisonsa kanssa puoliksi??

Se parihuone on isompi. Meilläpäs jaetaan tällaisissa tapauksissa täysin vastakkaiseen suuntaan kuin sinä ehdotit. Eli pariskunnan jäsenet maksavat enemmän kuin sinkut, koska heillä on isompi huone. Esimerkiksi apn tapauksessa meidän kaveriporukassa todennäköisesti 500 euron mökistä ap maksaisi 70 euroa, ja parisuhteessa olijat 107 euroa. (eli 70 + 4*107  =500)...

Varsinkin, kun tietäisimme, että apn rahatilanne on heikompi...

Tämä parisuhteessa olijoiden "lisämaksu" johtuu siitä, että jos kaikki maksaisi samanverran, nukkumapaikat pitäisi arpoa. Voihan ap'nkin majottaa vaikka parisuhteessa olijan viereen. Puhumattakaan siitä, että ap maksaisi vielä suhteessa enemmän.  Unohda siis tuo mökkireissu.

Meilläkin meni vähän noin uutena vuotena. Oli neljän hengen huoneita, joissa yksittäiset sängyt kaikille ja parisängyllisiä huoneita. En muista nyt tarkkoja summia, mutta ne, jotka ottivat yhden sängyn (4 hengen huoneessa), maksoivat 40 euroa PER PÄÄ, ja ne, jotka nukkuivat parisängyssä, maksoivat 70 euroa PER PÄÄ. Järjestäjä perusteli juuri tuolla, että muuten paikat arvotaan, ja silloin ei pariskunnalliset ehkä pääse parisänkyyn. Ja se oli oikeasti aika hyvä ratkaisu, sillä se toimi hyvin isolla porukalla.

Ikävää, että apn kaverit ajatteleva vain omaa etuaan...

No tämä jako se vasta älytön onkin!!! 

Niin oli. Sait 5 euron asiakasomistajabonuksen parisuhteesta, jep jep.

Vierailija
807/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun tehdä velkakirja! Maksat sitten takaisin kun pääset myös työelämään 😄

Vierailija
808/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aika hottis sinkkunainen. Kyllä mä voin sun miehen kanssa sen makkarin jakaa, mulla ei oo varaa maksaa yksin kokonaista makkaria enkä ees tarvi yksin koko makkaria.

Vierailija
809/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä vuokramökeissä, joissa olen ollut, on kovin eri määriä vuoteita per huone. Siinäkin mielessä huonekohtainen veloitus tuntuu oudolta. Jossain huoneessa on parisänky, jossain kaksi erillistä vuodetta, jossain kaksi kerrossänkyä jne. 

Vierailija
810/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole reilu, jos kaikilla ei ole yhtäläistä mahdollisuutta saada maksaa vain puolikas makkari. 

Tämän on pakko olla provo...

Vierailija
811/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, voisiko reissun muuttaa swingers-bileiksi? Kaikki ongelmat ratkeaa. Luultavasti 2 makuuhuonetta jää jopa käyttämättä.

Vierailija
812/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voi ajatella niinkin, että jos kaksi pariskuntaa lähtee reissuun, riittää halvempi 2 makuuhuoneen mökki.

Tätähän voi ajatella ihan miten päin vaan. Eiköhän tärkeintä olisi vaan keskustella, miettiä ihan kaikki kulut mitä tulee ja sitten päättää mikä on reiluin tapa jakaa kulut. 

Niin ja ? Vielä halvemmaksi tulee, jos vain yksi pariskunta lähtee reissuun, riittää halvempi yhden makkarin tai jopa makuuhuoneeton mökki. Vielä halvemmaksi tulee kun kukaan ei lähde reissuun ollenkaan. 

Vierailija
813/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja sehän se juuri on se parisujteen etu missä tässä on 50 sivua jauhettu! Se MAHDOLLISUUS MAKSAA MAKKARI PUOLIKSI! Voi se sinkkukin kaverin etsiä mukaan jos se sopii muille, että ei se pelkästään parisuhde-etu toki ole, mutta parisuhteessa sen edun vaan saa yleensä automaattisesti.

Ai että koska on parisuhteessa niin ystävien kanssa mökillä saa automaattisesti sen edun, että voi maksaa vain puolet siitä mitä sinkkuystävät :D .

Aika reilu kaveri olet ;) .

Vierailija
814/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko ap kaikki huoneet samanlaisia? Jos joku olisi pienempi tmv. niin voisit yrittää neuvotella jotain alennusta jos suostut ottamaan sen?

Vierailija
815/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tuo "aivopieru" makuuhuoneittain jakautumisesta johtuu siitä, että pariskunnat ajattelevat, että siihen huoneeseen olisi voitu ottaa sinkin sijaan aivan yhtä hyvin kolmas pariskunta. Kuitenkin olen sitä mieltä, että nuppiluvun mukaan on reiluinta - ja erityisesti tässä tilanteessa, kun ap olet vähävaraisin.

Vierailija
816/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ikimaailmassa kehtais sanoa ystävälleni, että mun kuuluu saada taloudellista etua suhun nähden meidän yhteisellä matkalla, koska oon parisuhteessa :D .

Vierailija
817/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että koska on parisuhteessa niin ystävien kanssa mökillä saa automaattisesti sen edun, että voi maksaa vain puolet siitä mitä sinkkuystävät :D .

Aika reilu kaveri olet ;) .

Kyllä juuri näin! Sinkkuhan voi etsiå baarista miehen ja rahastaa yöstä sitten aina :D

Vierailija
818/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että tuo "aivopieru" makuuhuoneittain jakautumisesta johtuu siitä, että pariskunnat ajattelevat, että siihen huoneeseen olisi voitu ottaa sinkin sijaan aivan yhtä hyvin kolmas pariskunta. Kuitenkin olen sitä mieltä, että nuppiluvun mukaan on reiluinta - ja erityisesti tässä tilanteessa, kun ap olet vähävaraisin.

Ai siihen kolmanteen makkariin sinkun sijasta joku pariskunta? Eli sinkku-ap:sta ei välitetä ystävänä vaan ainoastaan kulujen maksajana.

Vierailija
819/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ystävyyssuhteet taitaa perustua vain rahaan.

Vierailija
820/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota polyamorista suhdetta jonkun pariskunnan kanssa. Siten maksat vain kolmasosan makuuhuoneesta ja kaksi muutakin säästävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän