Asiakkaat peruvat sähköautojen tilauksia poikkeuksellisen paljon
Syynä tilauksien perumisiin: Rajusti lyhentyneet toimintamatkat talvella!
Toyota bz4x on yksi esimerkeistä,mikä on ajoakun nettokapasiteetti talvella. Ko autoa markkinoitiin bruttokapasiteetilla.
Kommentit (24)
Käsittämätöntä että Toyota kokeneena autonvalmistajana ja runsaasti muita enemmän aikaa käyttäen teki noin umpisurkean sähköauton. Range-ongelma ei ole ainut, kuljettajan pitää muun muassa tuijottaa koko ajan mittaristoa tai auto muuten piipittää ja hälyttää että kuljettajaa ei tunnistettu. Neliveto-versiota Toyota ei edes uskalla antaa autolehdille testattavaksi, koska sen toimintamatka on vielä surkeampi.
Ei oo nipponissa totuttu pakkasiin, paitsi korkeintaan siellä itsarivuorella
Drumming-Kruger vetelee taas ihan omiaan.
Ainoastaan Bz4x:n omistajat ovat peruneet tilauksiaan ja se johtuu ihan Toyotan ylihinnoitellun sähköauton paskuudesta. Latautuu kuin vanha Leaf.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että Toyota kokeneena autonvalmistajana ja runsaasti muita enemmän aikaa käyttäen teki noin umpisurkean sähköauton. Range-ongelma ei ole ainut, kuljettajan pitää muun muassa tuijottaa koko ajan mittaristoa tai auto muuten piipittää ja hälyttää että kuljettajaa ei tunnistettu. Neliveto-versiota Toyota ei edes uskalla antaa autolehdille testattavaksi, koska sen toimintamatka on vielä surkeampi.
Monissa sähkörysissä on pieni maavara.
Model Y Performance on halvempi kuin 4veto Bz4x 2 x 80kW moottoreineen X-D
Se edellinen tojotan toimitusjohtaja taisi tahallaan sabotoida oman firmansa sähköautoprojektin susipaskaksi.
Toyota on toistaiseksi ainoa,joka on uskaltanut tulla kaapista ulos ko ongelman takia! Muitakin merkkejä alkaa pian tulla ilmi saman ongelman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Toyota on toistaiseksi ainoa,joka on uskaltanut tulla kaapista ulos ko ongelman takia! Muitakin merkkejä alkaa pian tulla ilmi saman ongelman kanssa.
Muilla merkeillä ei ole vastaavaa ongelmaa.
Autoja perutaan kyllä eniten sen vuoksi että toimitusajat ovat kohtuuttoman pitkät ja venyvät monesti vielä siitä alustavastakin arvioista. Nyt kun käytettyjä sähköautoja alkaa olla hyvin saatavilla ja hinnat laskeneet moni valitsee mielummin vähän käytetyn kuin uuden jota saa jonottaa 1-2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Toyota on toistaiseksi ainoa,joka on uskaltanut tulla kaapista ulos ko ongelman takia! Muitakin merkkejä alkaa pian tulla ilmi saman ongelman kanssa.
Hyvin olet seurannut uutisia, jos sulle tuli uutena tietona, että sähköautojen toimintamatka lyhenee talvella. Kaikki muut ovat tienneet sen vuosia, ja siitä on sähköautojen vastustajat rummuttaneet vuosia.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Monissa sähkörysissä on pieni maavara.
Niin... se maavara liittyy käyttövoimaan jotenkin? Yhdessäkään polttomoottoriautossa ei sitten varmaan ole pientä maavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota on toistaiseksi ainoa,joka on uskaltanut tulla kaapista ulos ko ongelman takia! Muitakin merkkejä alkaa pian tulla ilmi saman ongelman kanssa.
Hyvin olet seurannut uutisia, jos sulle tuli uutena tietona, että sähköautojen toimintamatka lyhenee talvella. Kaikki muut ovat tienneet sen vuosia, ja siitä on sähköautojen vastustajat rummuttaneet vuosia.
Kertaus on opintojen äiti!
käsittämätöntä, että suomeen ylipäätään alettiin lobata sähköautoja ja koko autokannan siirtämistä sähköautoihin muka ympäristönsuojelun nimissä. Olisi voinut ympäristönsuojelun nimissä alkaa lobbaamaan vähäkulutuksisia bensa- ja kaasuautoja vetyautoja odotellessa. Tuntuvat alennukset kaikille vähänsyöppöisten bensavehkeiden ostajille ja jos vielä sitten vapaaehtoisesti siirtää osan ajoistaan julkiseen liikenteeseen, niin vaikka alennusta autoverosta (sitä voisi hakea vaikka jälkikäteen)
Vierailija kirjoitti:
Autoja perutaan kyllä eniten sen vuoksi että toimitusajat ovat kohtuuttoman pitkät ja venyvät monesti vielä siitä alustavastakin arvioista. Nyt kun käytettyjä sähköautoja alkaa olla hyvin saatavilla ja hinnat laskeneet moni valitsee mielummin vähän käytetyn kuin uuden jota saa jonottaa 1-2 vuotta.
Aika paljon on uutta sähköautoa ja lataushybridiä saatavana heti ajoon, volkkaria, citikkaa, bwm:tä, jne.
Aika monen olen kuullut peruneen sähköautotilauksensa siitä syystä, ettei ole yli vuodenkaan odottelun jälkeen saanut autoaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Monissa sähkörysissä on pieni maavara.
Niin... se maavara liittyy käyttövoimaan jotenkin? Yhdessäkään polttomoottoriautossa ei sitten varmaan ole pientä maavaraa.
Bensa-autoissa ei ole luvassa jopa 80 000 euron patteriremonttia, jos pohja hipaisee vähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
käsittämätöntä, että suomeen ylipäätään alettiin lobata sähköautoja ja koko autokannan siirtämistä sähköautoihin muka ympäristönsuojelun nimissä. Olisi voinut ympäristönsuojelun nimissä alkaa lobbaamaan vähäkulutuksisia bensa- ja kaasuautoja vetyautoja odotellessa. Tuntuvat alennukset kaikille vähänsyöppöisten bensavehkeiden ostajille ja jos vielä sitten vapaaehtoisesti siirtää osan ajoistaan julkiseen liikenteeseen, niin vaikka alennusta autoverosta (sitä voisi hakea vaikka jälkikäteen)
Varsinkin kun synteettinen polttoaine on jo Saksassa myynnissä, jonka co2 päästöt ovat normibensaa 90% pienemmät ja ko. polttoaine käy jokaiseen polttomoottoriin suoraan ilman muutoksia.
TÄHÄN meidän olisi pitänyt satsata jos maamme olisi ollut täysissä järjissään.
Ettei vain syynä olisi koronnousu?