Onko jollain hesari; Uusi lääke näyttäisi tepsivän ylipainoon – ”Mullistus”, uskoo valmistetta tutkinut suomalaisprofessori”
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Konsensus näyttää olevan että ihmiset haluavat syödä enemmän kuin tarvitsevat sekä lääkkeen jolla voivat tehdä näin lihomatta.
Ovat koukussa mäkkäriin yms. skeidaan.
Huumeisiin verrattava addiktio.
Jos eivät olisi, eivät kävisi.
Ei tässä oikein ole pohjaa järkevälle keskustelulle, kun vastapuoli on pikkulapsen tasolla jankkaamisineen ja vänkyttämisineen.
Ette osaa edes päättä miten ne asiat nyt on. Lihottaako liika syöminen vai ei? Joo ei lihottaa mutta vain hampurilainen?
Itsekuri itsekuri itsekuri.. jankka jankka jankka. Itsekuri itsekuri itsekuri. Joo ei mene paksuu kalloon sekään, ettei itsekurilla laihduttaminen pitkässä juoksussa auta. JOJO!
Todellakin tehkää paintilla itsellenne läskivihaamistaulu ja läpertäkää sen edessä.
Voitte kirjoittaa siihen että lihavat syövät vain epäterveellistä ruokaa, jokainen poikkeuksetta. Ja he aina valehtelevat kaikesta ja kaikki on tekosyytä kun ovat jokainen aina niin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä oikein ole pohjaa järkevälle keskustelulle, kun vastapuoli on pikkulapsen tasolla jankkaamisineen ja vänkyttämisineen.
Ette osaa edes päättä miten ne asiat nyt on. Lihottaako liika syöminen vai ei? Joo ei lihottaa mutta vain hampurilainen?
Itsekuri itsekuri itsekuri.. jankka jankka jankka. Itsekuri itsekuri itsekuri. Joo ei mene paksuu kalloon sekään, ettei itsekurilla laihduttaminen pitkässä juoksussa auta. JOJO!
Todellakin tehkää paintilla itsellenne läskivihaamistaulu ja läpertäkää sen edessä.
Voitte kirjoittaa siihen että lihavat syövät vain epäterveellistä ruokaa, jokainen poikkeuksetta. Ja he aina valehtelevat kaikesta ja kaikki on tekosyytä kun ovat jokainen aina niin tyhmiä.
Läski suuttu. Verensokerit alhaalla?
Vierailija kirjoitti:
Liiat ravinnosta saadut kalorit suhteessa kulutukseen lihottavat.
Aivan sama mistä ne kalorit on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei mene paksuu kalloon sekään, ettei itsekurilla laihduttaminen pitkässä juoksussa auta. JOJO!
Jojottaminen tarkoittaa ettei sitä itsekuria ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsensus näyttää olevan että ihmiset haluavat syödä enemmän kuin tarvitsevat sekä lääkkeen jolla voivat tehdä näin lihomatta.
Hampurilaisateriallakin voi käydä lihomatta läskiksi. Pitäisi vain malttaa olla käymättä siellä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampurilaisateriallakin voi käydä lihomatta läskiksi. Pitäisi vain malttaa olla käymättä siellä joka päivä.
no lol :D
Vierailija kirjoitti:
Olen erään lääkkeen avulla laihduttanut 40 kg pysyvästi
Muuten, ei ole enää amfetamiinipitoisia laihdutuslääkkeitä olemassa.
Amfetamiinijohdannaista bupropionia on käytössä Mysimbassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen lääkkeen, joka muuttaisi vatsani mikrobi- ja bakteerikannan vastaavaksi kuin hoikilla ihmisillä on. Tällöin ravinto imeytyisi ideaalilla tavalla ja laihtuisin.
Hoikilla ihmisillä ei ole sen kummempi maha kuin muillakaan, he vain eivät syö enemmän kuin kuluttavat.
Sinä haluat mässäillä enemmän kuin kulutat niin että ruoan energiasta osa solahtaisi imeytymättä sinusta läpi.
Tätä on tutkittu ja eroja on havaittu. En laihdu 1000-1200 kcal dieetillä yhtään, vaikka laskennallisesti pitäisi. Ei tuo mitään mässäilyä ole.
Et tietenkään jos vain löhöät. Jos päivässä kulutat enemmän kuin ravinnosta saat laihdut tai olet ikiliikkuja.
Mistä päättelit minun pelkästään löhöilevän? Sitä paitsi tuo kertomani kalorimäärä on ilman liikuntaa eli tuon pitäisi riittää laihtumiseen muös silloin vaikka makaisin sohvalla kaikki päivät, mitä en edes tee. Keskimäärin kävelen päivässä noin 8000-12000 askelta, joiden kulutusta en lisää energiamäärään syömällä enemmän eli laihtumisen pitäisi todellakin tapahtua.
Kyllä laihdut jos syöt 1200kcal ja kulutat enemmän. Elimistösi ei voi repiä energiaa tyhjästä.
Se ettet jaksa odottaa sitä laihtumista kahta päivää enempää ja ratkeat taas lohtumättöön on eri asia.
Sinä puhut kahdesta päivästä, minä puhun kahdesta vuodesta. En laihdu tuolla energiamäärällä. Ilmeisesti luontainen kulutukseni on minimaalisen pientä, olenhan alle 160 cm. Lohtusyöjä en ole ollut koskaan.
Jokatapauksessa saat ravinnostasi yhtäpaljon energiaa mitä kulutat. Jos et saisi, laihtuisit. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Ihmisvartalo ei voi vuosikausia repiä energiaa elintoimintoihin tyhjästä.
Jotenkin ihmetyttää nämä "minä en laihdu vaikka en syö mitään"-kitisijät. Kuvittelette rikkovanne termodynamiikan lakeja.
Näinhän se on, eikä asia alapeukuttamisesta muuksi muutu. Lihavilla ihmisillä voi kuitenkin olla suoliston bakteerikannasta, hormonaalisista syistä tms. jatkuva näläntunne tai makeanhimo, ja se on aivan eri asia kuin huono itsekuri. Sama jos syyttelisitte kroonisista kivuista kärsivää selkärangattomaksi, kun popsii särkylääkkeitä enemmän kuin te. Itse olen aina ollut hoikka ja jopa laiha, mutta huomaan selkeäsi näläntunteessani suuria vaihteluita esim. stressistä tai erilaisesta vuorokausirytmistä johtuen, ja välillä tulee painoa viitisen kiloa lisää. On todella vaikeaa olla napostelematta silloin, kun kunnon himo iskee. Muistakaa säännöllinen ruokarytmi!
Lihavuus on uusi musta.
On muotia olla välittämättä itsestään vastapainona kaikelle vihersmoothiefitnesshömpälle. Tosin nuokin trendit ovat sekoittuneet jo keskenään, on hyvin yleistä nähdä lihava kireissä treenitrikoissa painelemassa salille terveyssmoothie kourassa :D
Täytyy seurata aikaansa ja pysyä trendien perässä, jotta tuntee kuuluvansa joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kannata hermostua. Tässä ketjussa (monessa muussakin) olen huomannut, että lihavat eivät todellakaan ymmärrä minkään muun päälle kuin kaloreiden. Heille ruuan sisältö on täysin utopiaa ja merkityksetöntä. Ruuan sisällöllä on suurin merkitys painonhallinnassa. Se on yksilöllistä, ei ole mitään yhtä ja ainoaa ruokaa tai ruokavaliota, joka on hyväksi kaikille. Jokaisen olisi hyvä kokeilla, mikä on se itselle sopiva ruoka ja ruokailutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kannata hermostua. Tässä ketjussa (monessa muussakin) olen huomannut, että lihavat eivät todellakaan ymmärrä minkään muun päälle kuin kaloreiden. Heille ruuan sisältö on täysin utopiaa ja merkityksetöntä. Ruuan sisällöllä on suurin merkitys painonhallinnassa. Se on yksilöllistä, ei ole mitään yhtä ja ainoaa ruokaa tai ruokavaliota, joka on hyväksi kaikille. Jokaisen olisi hyvä kokeilla, mikä on se itselle sopiva ruoka ja ruokailutapa.
Juuri näin. Ruuan sisältö ratkaisee. Siten myös määrää voi kontrolloida, kun nälän tunne ei ole koko ajan läsnä.
Minulla läskillä tyhmällä paviaanilla ja sylkykuppi ihmiskakalla ei ole ongelmaa myöntää, että lihominen johtuu syömisestä väärin.
Ärsyttää vaan kun yleistetään kolme miljardia lihavaa samaksi yhdeksi konseptiksi jossa jokainen on samallainen bed ahmija, jokainen syö hampurilaisia ja pullaa, jokainen on täysin liikuntaa harrastamaton ja jokainen on äärimmäisen tyhmä ja yksinkertainen.
Ärsyttää kun olen itsekuria käyttämällä laihtunut kymmeniä kiloja useaankin otteeseen, mutta kun en ole kone tai robotti, niin en voi mitenkään loppuikääni pitää sitä hirvittävää kituuttamista yllä, ja kilot tulevat takaisin vaikkei hampurilaisia söisikään. Riittää kun syö normaalisti.
Väittäkää vaan vastaan, ei kiinnosta.
Aineenvaihdunta ei ole yksinkertainen juttu, vaikka jankkaava sönköttäjä väittää niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ruuan sisältö ratkaisee. Siten myös määrää voi kontrolloida, kun nälän tunne ei ole koko ajan läsnä.
Entäs kun kaikilla läskeillä ei ole nälän tunnetta. Minulle ei oikein maistu mikään ja joudun pakottamaan itseni syömään.
Syön säännöllisesti, koska verensokerin laskua en kestä.
Painoni pysyy samana. Eli syön sen mitä kulutan.
Turha ehdottaa että syö joka päivä yksi omena vähemmän tai tomaatti. En syö joka päivä samanlaista ruokaa, vaan pyrin syömään monipuolisesti ja vaihtelevasti, esimerkiksi kauden kasviksia.
Lisäksi jos elämässä on vaikka vaihtelevaa rytmiä, esim. vuorotöitä ja matkustelua, niin on vaikea suunnitella ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen perustotuus: läskiys tulee syömällä enemmän kuin kuluttaa energiaa. Geenipuheet ja ylipainon perinnöllisyys ovat täyttä roskaa. 40 % maailman väestöstä ei ole ymmärtänyt tätä.Lihavuus on seuraus psyykkisistä heikkouksista kuten esim. mielihalujen heikosta hillinnästä.
Olet väärässä. Sori.
Lääke oli siis se, että katsotaan omatoimisesti päivittäinen energiansaanti ja pidetään huoli viikottaisesta liikunnasta joka johtaa pitkäaikaisiin tuloksiin.... Ai niin mutku tää oliki siis että piti helpolla tässä ja nyt heti saada kaikki mulle nyt heti minäminäminä
Mä olen sitä mieltä, että pääsääntöisesti ylipaino johtuu kyllä ihan liiasta syömisestä, vaikka geeneillä ja bakteeriflooralla on varmasti myös sitä lisäävä vaikutus. Siitä huolimatta tuntuu järjettömältä vaan jankata, että syökää vähemmän ja terveellisesti, kun se on aika kattavasti jo todettu, ettei se pelkkä jankkaus auta, kun ihmiset kerran vaan lihoo koko ajan. Jotain muuta on pakko keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla läskillä tyhmällä paviaanilla ja sylkykuppi ihmiskakalla ei ole ongelmaa myöntää, että lihominen johtuu syömisestä väärin.
Ärsyttää vaan kun yleistetään kolme miljardia lihavaa samaksi yhdeksi konseptiksi jossa jokainen on samallainen bed ahmija, jokainen syö hampurilaisia ja pullaa, jokainen on täysin liikuntaa harrastamaton ja jokainen on äärimmäisen tyhmä ja yksinkertainen.
Ärsyttää kun olen itsekuria käyttämällä laihtunut kymmeniä kiloja useaankin otteeseen, mutta kun en ole kone tai robotti, niin en voi mitenkään loppuikääni pitää sitä hirvittävää kituuttamista yllä, ja kilot tulevat takaisin vaikkei hampurilaisia söisikään. Riittää kun syö normaalisti.
Väittäkää vaan vastaan, ei kiinnosta.
Aineenvaihdunta ei ole yksinkertainen juttu, vaikka jankkaava sönköttäjä väittää niin.
Ei sua kiinnosta, niin kuin ei muitakaan kituilemalla laihduttaneita. Totuus satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että pääsääntöisesti ylipaino johtuu kyllä ihan liiasta syömisestä, vaikka geeneillä ja bakteeriflooralla on varmasti myös sitä lisäävä vaikutus. Siitä huolimatta tuntuu järjettömältä vaan jankata, että syökää vähemmän ja terveellisesti, kun se on aika kattavasti jo todettu, ettei se pelkkä jankkaus auta, kun ihmiset kerran vaan lihoo koko ajan. Jotain muuta on pakko keksiä.
Se muu on ruuan sisällön muuttaminen. Tätä on jankattu, mutta ei sitä uskota.