Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?
Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin tämän typerän aloituksen, koska mitään syytä kiinalaisten vihaamiselle ei ole - he ovat hiljaisia, älykkäitä ihmisiä, jotka tuovat paljon turistirahaa maallemme.
Pohjanmaa ulisee :)
Vierailija kirjoitti:
Kohta täältä saa vain kiinalaista ruokaa.
Kun suomalainen matkustaa ulkomaille ja haluaa ruisleipää,häntä pidetään junttina. Kun kiinalainen tulee Suomeen ja haluaa lämmintä vettä ja kiinalaista ruokaa, häntä pidetään kuninkaana.
No täähän ei oo välttämättä huono juttu. Kiinalainen ruoka on hyvää.
Toivottavasti tämä ketju poistuu asiattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin tämän typerän aloituksen, koska mitään syytä kiinalaisten vihaamiselle ei ole - he ovat hiljaisia, älykkäitä ihmisiä, jotka tuovat paljon turistirahaa maallemme.
Pohjanmaa ulisee :)
Ei vaan Helsinki.
Ärsyttää. Eivät osaa jonottaa, kaikki tehdään suurella porukalla ja hirveällä härdellillä ilman mitään käytöstapoja. Olin viime syksynä työkeikalla ruotsissa ja hotelliin tuli joka ilta siinä kymmenen maissa turistibussi täynnä kiinalaisia ja aamulla oli koko porukka aamupalalla heti kun ovet aukesivat. Aivan uskomattoman härdellin ja sotkun saivat aikaiseksi JOKA HITON AAMU. Itse oli pakko alkaa menemään aamupalalle aina kymmentä minuuttia ennen kuin se virallisesti aukesi, hotellin henkilökunta oli onneksi asian suhteen hyvin ymmärtäväinen.
Edelleen ärsyttää venäläiset turistit enemmän, mutta kyllä kiinalaiset alkaa kiriä. En vaan pidä siitä, että ollaan epäkohteliaita eli etuillaan, tönitään, tullaan ihan liki. Venäläiset lapset ei osaa käyttäytyä ollenkaan, kiinalaisista en osaa sanoa (eli en varmaan ole edes huomannut kun ovat suht normaalisti). Mutta jos jossain lapsille tarkoitetussa paikassa on öykkäri, se ei todellakaan ole suomalainen Veeti, se on Vladimir. (Tai sitten yhtä toista kulttuuria edustava, mutta sitä ei saa sanoa ääneen).
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ketju poistuu asiattomana.
Kaikki lukivat sen jo ja tietävät totuuden.
Viimeksi kaksi kiinalaista mummoa tuli koskemaan tyttäreni hiuksia (pitkät, melkein peppuun asti olevat vaaleat hiukset) ja yrittivät ottaa kuvia. Kielsin, estin ja olin todella vihaisen näköinen - ei mitään vaikutusta. Ulkomailla jos suomalainen saisi paikalliselta samanlaisen vastaanoton, oltaisiin jo pää kolmentena jalkana hotellille päin juoksemassa, sydän kurkussa ja häpeän puna poskia koristamassa.
Kiinalaisetkin vihaavat kiinalaisia turisteja. Olin ystäväni luona Hong Kongissa ja jossain huvipuistossa hän valitti, että mannerkiinalaiset turistit ovat aina tiellä, tönivät ja ovat muutenkin epäkohteliaita. Hän sanoi, että se johtuu siitä, että kommunistissa valtiossa kiinalaiset ovat tottuneet, että ellei tungeksi ja itse aktiivisesti ota tilaa, jää muiden jalkoihin.
Luulin, että venäläiset eivät osaa käyttäytyä, mutta sitten tulivat kiinalaiset ja veivät homman ihan uudelle tasolle.
Kierrän kaukaa, kun näen ko. turistiryhmän Helsingin keskustassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?
Mitä ihmettä, en tunne ketään, jotka kiinalaisia inhoisivat????
He ovat siistejä ja hiljaisia, kunnollisia ihmisiä.
Eivät vihaa meitä, kuten eräät rauhanuskontolaiset - eikä heissä ole pommiattentaatteja, kuten eräissä porukoissa on.
Kiinalaiset eivät ole siistejä, eikä hiljaisia.... Japskit on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta täältä saa vain kiinalaista ruokaa.
Kun suomalainen matkustaa ulkomaille ja haluaa ruisleipää,häntä pidetään junttina. Kun kiinalainen tulee Suomeen ja haluaa lämmintä vettä ja kiinalaista ruokaa, häntä pidetään kuninkaana.
No täähän ei oo välttämättä huono juttu. Kiinalainen ruoka on hyvää.
Oletko syönnyt Kiinassa kiinalasita ruokaa, tai ainoastaan Suomessa saatu "kiinalaista ruokaa"?
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kaksi kiinalaista mummoa tuli koskemaan tyttäreni hiuksia (pitkät, melkein peppuun asti olevat vaaleat hiukset) ja yrittivät ottaa kuvia. Kielsin, estin ja olin todella vihaisen näköinen - ei mitään vaikutusta. Ulkomailla jos suomalainen saisi paikalliselta samanlaisen vastaanoton, oltaisiin jo pää kolmentena jalkana hotellille päin juoksemassa, sydän kurkussa ja häpeän puna poskia koristamassa.
Sama, kinkit kuvasivat laumana ilman lupaani 3-vuotiasta tytärtäni Seurasaaressa. Lapsi oli hämillään ja ujona, nämä tungeksivat hänen kimpussaan kännykät näpsyen. Kukaan ei edes kuunnellut, kun yritin napakasti kieltää heitä. Kun olivat kuvansa saaneet, lauma kulki edelleen. Kyllä v*tti. Minneköhän lapsi-P. -sivustolle ne kuvat lähti?
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ne kiinalaislaumat hgin keskustassa. Tungetaan muista välittämättä ja kuhistaan yhdessä kuin kärpäsparvi. Ei se, ettei osaa kieltä, tarkoita että voi käyttäytyä kuin muita ei olisi olemassa.
Mulla on näistä sellainen pelko, että tulevat ja ostavat meiltä maan ja perustavat omia yhteisöjään suomalaisista välittämättä. Puhdas ilma ja vesi, näistä kannattaisi olla hiljaa.
Tuo lihavoitu kohta tapahtuu kyllä täälläkin, mutta sen tekevät Afr&Arab muslimit, eivät kiinalaiset. Myös sillä erolla, että musset tekee sen meidän verovaroilla, ja AV-mammojen siunauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Mulla on kiinalainen kollega, olemme kv yrityksessä, Suomen yksikössä tosin. Hän on todella kova tekemään töitä. Puolisokin on aasialainen ja asuu täällä. Haluavat, että heidän lapsensa saavat suomalaisen peruskoulun huippuopetusta.
Opiskelupaikassani oli myös monta kiinalaista. Erittäin ahkeria, jopa ahkerampia kuin suomalaiset. Tekivät opintoja kaiket yöt ja päivät sekä lomat. Pitivät suomalaisia laiskoina ja mukavuudenhaluisina.
Aika inhottavaa tulla tänne asumaan ja kuitenkin haukkua meitä suomalaisia laiskoiksi... Aika rasistista suorastaan. Mukavuudet kuitenkin kelpaavat kuten hyvä koulutus, rauhallinen ja puhdas luonto, ilmainen kouluruoka jne.
Eikös startupeissa ole paljon kiinalaisia tai ainakin yhteistyötä Kiinaan? Millaisia nämä milleniaalit ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Mulla on kiinalainen kollega, olemme kv yrityksessä, Suomen yksikössä tosin. Hän on todella kova tekemään töitä. Puolisokin on aasialainen ja asuu täällä. Haluavat, että heidän lapsensa saavat suomalaisen peruskoulun huippuopetusta.
Opiskelupaikassani oli myös monta kiinalaista. Erittäin ahkeria, jopa ahkerampia kuin suomalaiset. Tekivät opintoja kaiket yöt ja päivät sekä lomat. Pitivät suomalaisia laiskoina ja mukavuudenhaluisina.
Kiva, kun tulevat tänne shoppailemaan meidän opiskelupaikkojamme. Ensin omat opinnot yliopistossa ja sitten töihin kopioimaan kaikki mahdollinen. Bonuksena omien lasten huippuopinnot ilmaisessa peruskoulussa. Hmmm... vaikuttaa suunnitelmalliselta. Sieltä on sitten useampi miljoona tuommoista tulossa.
Täysin samaa mieltä! Sen lisäksi yritykset _tukevat_ näitä loisia jakelemalla heille halutut harjoittelupaikat - ja sen myötä duunit. Sitten ihmetellään kun ne ideat vuotavat Aasiaan. Etenkin nuoret aasialaiset naiset tietävät nykyisin kuina tunkea Suomen teollisuuden setämiesvaltaisiin vientiyrityksiin!
Ne vie meidän miehet ja työt. Öyh öyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun tulevat tänne shoppailemaan meidän opiskelupaikkojamme. Ensin omat opinnot yliopistossa ja sitten töihin kopioimaan kaikki mahdollinen. Bonuksena omien lasten huippuopinnot ilmaisessa peruskoulussa. Hmmm... vaikuttaa suunnitelmalliselta. Sieltä on sitten useampi miljoona tuommoista tulossa.
Täysin samaa mieltä! Sen lisäksi yritykset _tukevat_ näitä loisia jakelemalla heille halutut harjoittelupaikat - ja sen myötä duunit. Sitten ihmetellään kun ne ideat vuotavat Aasiaan. Etenkin nuoret aasialaiset naiset tietävät nykyisin kuina tunkea Suomen teollisuuden setämiesvaltaisiin vientiyrityksiin!
Ne vie meidän miehet ja työt. Öyh öyh
Pohjanmaa calling! Onko Vaasassa?
😂😂😂
Kertokaa nyt mikä tämä Vaasa-juttu oikein on?