Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?
Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kiinalaisten turistien ominaisuuksiin kuuluu siisteys, hiljaisuus (ok, toki ne papattaa isossa joukossa, mutta ei juo viinaa tai sekoile), kohteliaisuus ja luonnon kunnioittaminen. Lapissa ainakin noin.
Tosin joukkoon mahtuu aina joku huoleton heppu, joka eksyy metsiin ja joka on pakko hakea porukalla pois.
He, tönivät, piereskelelevät samalla sitä tehdessään, ja tungettelevat, eli ei kuulu siisteys tai kohteliaisuus näiden repertuaariin, vai missä olet nähnyt sellaisen kiinalaisen joka olisi kohtelias? Näin ainakin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?
En minä ainakaan. Kiinassa on diktatuuri, mutta ei minulla ole mitään kansaa, kulttuuria ym vastaan. Ja mitä enemmän kiinalaiset näkevät muuta maailmaa, sitä pikemmin he haluavat tehdä kotimaastaan vapaan maan, jossa ei enää ole yksipuoluejärjestelmä.
Miten meinasit että Xi antaa sen toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Asiallinen ja kohtelias, mutta vähän "saippuainen" eli häntä ei pystynyt lukemaan niin hyvin kuin suomalaista. Pokerinaama siis tai ilmeet erilaisia. Itsepäinen, ei "ymmärtänyt" jos oli eri mieltä. Vapaa-ajalla häntä kiinnostivat vain Kiinan tapahtumat.
Mielenkiintoista. Pitääkö paikkansa, että kiinalaiset eivät koskaan sano suoraan "ei"?
Sanomalla "ei" ei valloiteta maailmaa viekkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä yhtään.
Tuovat sen verran rahaa tänne että tervetuloa vaan!
Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.
Lähtiskö oma mummo/lapsi kun ladottais tarpeeksi rahaa tiskiin?
Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?
Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.
Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.
Puhuu kuin paraskin kauppias --joka myy mitä vain sopivasta hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että pelkäävät kopiointia. Eli asiakkaaksi tekeytyvä tsekkaa uudet mallit, jos pystyy, niin kuvaa ja ne menevät feikkiteollisuuteen.
Suomi on jo toistakymmentä vuotta ampunut itseään nilkkaan kun on sallinut ulkomaalaisten vaihto-opiskelijoiden läsnäolon yliopistoissamme, enemmistö heistä kiinalaisia. Joukossa varmasti ilmiselviä teollisuusvakoojia.
Tyhmästä äänestyskäyttäytymisestä kärsii koko kansa.
Avainteknologia pitäisi pitää visusti piilossa kuten kylmän sodan aikana. Ei sota mihinkään ole loppunut. Taloudellinen kilpailukin on sotaa. Ruumiita vain ei tule niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään kiinalaista puolisoa? Miten sujuu?
Olen naimisissa komean kiinalaisen miehen kanssa ja olemme vahvasti sitoutuneet toisiimme. Mieheni on rakastava, hyvätapanen ja kiltti ja työssään arvostettu, ahkera sekä menestyvä. Miehelläni on kolme rakkautta elämässään minä (vaimo), äiti ja työ. Naimisissa vuodesta 2010 ja edelleen vahvoina yhdessä. <3
Vaan miten kohtelee muita kun perheenjäseniään kun on laumassa?
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että pelkäävät kopiointia. Eli asiakkaaksi tekeytyvä tsekkaa uudet mallit, jos pystyy, niin kuvaa ja ne menevät feikkiteollisuuteen.
Suomi on jo toistakymmentä vuotta ampunut itseään nilkkaan kun on sallinut ulkomaalaisten vaihto-opiskelijoiden läsnäolon yliopistoissamme, enemmistö heistä kiinalaisia. Joukossa varmasti ilmiselviä teollisuusvakoojia.
Avainteknologia pitäisi pitää visusti piilossa kuten kylmän sodan aikana. Ei sota mihinkään ole loppunut. Taloudellinen kilpailukin on sotaa. Ruumiita vain ei tule niin paljon.
Nyt sentään tuli EU:n ulkopuolelle maksut, mutta stipendeillä nuo kai liikkuvat. Sen sijaan mitä tekee Suomi? Jakaa ”persettä” pakarat avoimina yliopistoissa ja AMK:issa. Hokee kansainvälisyys-mantraa ja kuvittelee pelin olevan win-win. Aasian kanssa se ei ole. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä enkä edes tiedä onko Suomessa kiinalaisturisteja. Miten sitä paitsi erotat kiinalaisen japanilaisesta tai taimaalaisesta, filippiiniläisestä, vietnamilaisesta, jne?
Vaikkapa siitä että koko kööri on pysähtynyt kiinalaiseen ravintolaan ja tukkinut tien kolmella turistibussilla vaikka parkkialue on alle korttelin päässä.
Kiinalainen on laiska ja suomalainen on lammas.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä varmaan saat myös kaikkialla huonoa palvelua, eikö niin?
Niin metsä vastaa, kuin sinne huutelee. Käyttäydy ihmisiksi niin ongelmia ei tule.
Meillä oli kiinalaistyttö vaihto-oppilaana. Kovin kohtelias ja kiva oli, samoin vanhempansa. Valtavan vieraanvaraisia.
EnsimmäistäKertaaLomalla kirjoitti:
Ei ärsytä. Ihmetyttää vaan, että miksi juuri Suomeen? Suomi on se tylsin pohjoismaa.
Koska lentoyhteyydet (= Finnair)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?
Ei kai se kiinalaisten vika ole, jos sinun tuttavapiirissäsi on pelkkiä rasisteja.
Ymmärrätkö sanoja?
Rasismia olisi syrjiä jotain tiettyä ryhmää vain siksi että ovat em ryhmää.
Ei sitä että arvostellaan tekojen jotka ovat törkeitä, esim roskaaminen ja kiilaaminen, kautta.
Jussi Hämäläinen kirjoitti:
Suomen sulhot eivät inhoa ...
Vaasan varsi ei vapise!😂
Vierailija kirjoitti:
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sentään tuli EU:n ulkopuolelle maksut, mutta stipendeillä nuo kai liikkuvat. Sen sijaan mitä tekee Suomi? Jakaa ”persettä” pakarat avoimina yliopistoissa ja AMK:issa. Hokee kansainvälisyys-mantraa ja kuvittelee pelin olevan win-win. Aasian kanssa se ei ole. Koskaan.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Maailma tulee tuhoutumaan Kiinan keskiluokkaistumisen myötä. Kun he kaikki hankkivat elintasohärpäkkeitä, kuluttavat, matkustavat niin ei maapallo sitä kestä.
Erittäin huonosti käyttäytyviä matkustaessaan mitä olen nähnyt, äännekkäitä, tunkeilevia, joka paikkaa sorkkivia, pursuilevien matkatavaroiden kanssa liikkuvia laumoja.
Sitten, kun siellä on autoja kuin USAssa 600/1000 ihmistä kohden, alkaa bensa olla hinnoissa.
ghjgjgf kirjoitti:
Kiinalaiset saavat vaikka muuttaa maahan minun puolestani. He eivät aiheuta missään ongelmia, vaan tekevät töitä ja opettelevat pärjäämään paikallisessa kulttuurissa. Toisin kuin jotkut otiset.
Eivät turistit opettele paikallista kulttuuria.
Petrus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, koska juuri kiinalaisten Iphone kaatoi Nokian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä yhtään.
Tuovat sen verran rahaa tänne että tervetuloa vaan!
Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.
Lähtiskö oma mummo/lapsi kun ladottais tarpeeksi rahaa tiskiin?
Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?
Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.
Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.
Niin. Olet niin vanhanaikainen ettet edes ymmärrä eettisyyttä tai vastuullisuutta turiissa tai liiketoiminnassa ylipäätään.
Tietysti ymmärrän.
Tajuan vaan että raha on paljon tärkeämpää. Kaltaisenne haluavat AINA parantaa maailmaa jonkun muun rahoilla....
(Luen lehtiä, olen tietoinen Kiinan ihmisoikeusrikkomuksista, netin käytön rajoituksista, uudelleenkoulutusleireistä jne.)
Mikset asu jo Kiinassa kaltaistesi parissa? Katsos kun meitä ihmisiä on niin erilaisia, jopa sellaisia jotka arvostavat eurooppalaisia ja pohjoismaisia arvoja. Hyvää yötä.
Viihdyn täällä paremmin.
Ei uskoisi! Takuulla kelpaa suomalainen sosiaaliturva, opintoraha ym. luontoisedut. Raha ratkaisee, vai miten se oli :D
:D
Raha todellakin ratkaisee.
Siksi olen tekemässä lähtöä täältä. Muutama vuosi kun menee niin lapset pärjäävät omillaan ja sitten painun lämpimään, ainakin 181 päiväksi vuodessa jotta saan veroja pienemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä varmaan saat myös kaikkialla huonoa palvelua, eikö niin?
Niin metsä vastaa, kuin sinne huutelee. Käyttäydy ihmisiksi niin ongelmia ei tule.
Meillä oli kiinalaistyttö vaihto-oppilaana. Kovin kohtelias ja kiva oli, samoin vanhempansa. Valtavan vieraanvaraisia.
Eli menikö jotenkin aloituksen pointti ohi?
Kiinalaisturistit, turistit, monikossa, laumassa, nopeasti käymässä Suomessa.
Ei mikään vaihto-oppilas joka varmasti osaa olla mielinkielin kunnes Kiina on maailman ainut supervalta.
No ainakin korea, japani ja kiina kuulostavat aivan erilaisilta.
Onkohan tämä epäkorrektia sanoa, että kiinalaiset ovat myös mielestäni jotenkin kasvoiltaan pyöreämpiä?