Etunimen muuttaminen ja sen hinta
Minulla oli alunperin tosi kiva etunimi. Mutta jossain välissä kun olin vielä ala-ikäinen ja äitini tossun alla niin hän suostutteli minut vaihtamaan nimeni erääseen kotona käytettyyn lempinimeen joka on sarjassamme Sulo tai Lahja tmv. (olen tosin nainen, mutta idea varmaan käy ilmi). Nyt olen kohta 27 vuotias ja haluaisin tuon vaihtaa takaisin siihen mitä se oli. Mutta hinta on suolaiset 101 euroa. Ymmärrän hinnan kyllä tavallaan, vaikka olen kyllä säilyttänyt aikaisemmat asiakirjat kuten Kela kortin vanhalla nimellä, pankkitilissä ja kortissa on vanha nimi ja passissa, joskin se on menossa vanhaksi. Mutta ei vaan vähävaraisella ole rahaa tuollaiseen. Joten tässä sitten aikuisenakin ollaan Nalle Karkkipussi Lahja Virtanen. Noin kärjistetysti. Ja näin vähävaraiselle 101 eurolle olisi muutakin käyttöä. Saakohan tuohon summaan tukea mistään, vaikka toki tämä voi mennä kermaperseilyn puolelle, kun sosiaalitoimestakin myönnetään nimenomaan välttämättömyyksiin kuten ruokaan ja miellyttävä nimi ei ole välttämättömyys. Silti hieman itseä haittaava tuo on.
Tiputa se nimi veks kokonaan.Laita joka kk 15 euroa sivuun tuota varten.