Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?
Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Asiallinen ja kohtelias, mutta vähän "saippuainen" eli häntä ei pystynyt lukemaan niin hyvin kuin suomalaista. Pokerinaama siis tai ilmeet erilaisia. Itsepäinen, ei "ymmärtänyt" jos oli eri mieltä. Vapaa-ajalla häntä kiinnostivat vain Kiinan tapahtumat.
Mielenkiintoista. Pitääkö paikkansa, että kiinalaiset eivät koskaan sano suoraan "ei"?
Japanilaiset eivät sanoo ei. Kiinalaiset, ja varsinkin korealiset sanovat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä enkä edes tiedä onko Suomessa kiinalaisturisteja. Miten sitä paitsi erotat kiinalaisen japanilaisesta tai taimaalaisesta, filippiiniläisestä, vietnamilaisesta, jne?
No ainakin korea, japani ja kiina kuulostavat aivan erilaisilta.
Onkohan tämä epäkorrektia sanoa, että kiinalaiset ovat myös mielestäni jotenkin kasvoiltaan pyöreämpiä?
Kiinalainen tunistaa myös usein vaateista
Kiinalaiset seurueet ovat rasittavia. Akat mäkättää kimeällä äänellä kilpaa. Erityisen rasittavaa laivassa.
Kiinnostaisi lukea vielä muitakin kokemuksia kiinalaisista työ- tai liiketoimintakumppaneina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä yhtään.
Tuovat sen verran rahaa tänne että tervetuloa vaan!
Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.
Lähtiskö oma mummo/lapsi kun ladottais tarpeeksi rahaa tiskiin?
Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?
Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.
Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.
Niin. Olet niin vanhanaikainen ettet edes ymmärrä eettisyyttä tai vastuullisuutta turiissa tai liiketoiminnassa ylipäätään.
Tietysti ymmärrän.
Tajuan vaan että raha on paljon tärkeämpää. Kaltaisenne haluavat AINA parantaa maailmaa jonkun muun rahoilla....
(Luen lehtiä, olen tietoinen Kiinan ihmisoikeusrikkomuksista, netin käytön rajoituksista, uudelleenkoulutusleireistä jne.)
Mikset asu jo Kiinassa kaltaistesi parissa? Katsos kun meitä ihmisiä on niin erilaisia, jopa sellaisia jotka arvostavat eurooppalaisia ja pohjoismaisia arvoja. Hyvää yötä.
Viihdyn täällä paremmin.
Ei uskoisi! Takuulla kelpaa suomalainen sosiaaliturva, opintoraha ym. luontoisedut. Raha ratkaisee, vai miten se oli :D
:D
Raha todellakin ratkaisee.
Siksi olen tekemässä lähtöä täältä. Muutama vuosi kun menee niin lapset pärjäävät omillaan ja sitten painun lämpimään, ainakin 181 päiväksi vuodessa jotta saan veroja pienemmiksi.
No mitäs kaltaisesi rintamakarkuri sitten voisikaan välittää Suomen tallomisesta.
Mikä rintamakarkuri? Aion viettää kesät täällä, joulut varmaan ja pari pienempää reissua silloin tällöin.
Rahat vien vaan muualle. Kuten aika moni muukin kellä vaan mahdollisuus on.
Syksymmällä lähden yhdistetylle loma/asunnonkatselureissulle että osaan katsoa myynti-ilmoituksia vähän paremmin, Googlen Street Wiew auttaa toki paljon mutta parempi itse käydä ihan livenä paikalla myös.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi lukea vielä muitakin kokemuksia kiinalaisista työ- tai liiketoimintakumppaneina.
Viinaa ja seksiä. Aika vanhoillisen "hyvät" käytöstavat siellä bisneksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Mulla on kiinalainen kollega, olemme kv yrityksessä, Suomen yksikössä tosin. Hän on todella kova tekemään töitä. Puolisokin on aasialainen ja asuu täällä. Haluavat, että heidän lapsensa saavat suomalaisen peruskoulun huippuopetusta.
Opiskelupaikassani oli myös monta kiinalaista. Erittäin ahkeria, jopa ahkerampia kuin suomalaiset. Tekivät opintoja kaiket yöt ja päivät sekä lomat. Pitivät suomalaisia laiskoina ja mukavuudenhaluisina.
Mun kiinalainen kaveri ajatteli tulla sellaiselle risteilylle, joka kiertää Itämeren valtioita. Hän lähetti kuvan siitä mainoksesta, johon oli kerätty kunkin matkakohteen kohokohtia. Ruotsista oli esimerkiksi kuninkaanlinna. Koko homma oli kiinaksi, joten en ymmärtänyt mitään. Naureskelin hänelle, että yhdessä kuvassa oli vain mansikoita eli eikö siinä kaupungissa ole mitään kiinnostavampaa nähtävää. Arvaatte varmaan minne tämä on menossa, koska itsekin siinä veikkasin, että se saattaa olla Helsinki. Ja sehän se oli. Paras osa Helsingistä on ilmeisesti Kauppatorin mansikat. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinaa ja seksiä. Aika vanhoillisen "hyvät" käytöstavat siellä bisneksen suhteen.
Moraalittomia.
Itseä ärsyttää risteilijälaivaturistit, hehän kansoittavat kaikki paikat keskustassa ja eivät edes kuluta hkissä mitään, kun kaikki palvelut kuuluvat risteilyn hintaan laivalla.
Ja sitten helsinki vielä rakentaa laivoille uusia laitureita hernesaareen, morjens!
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset ovat kiinnostuneita Suomesta vain hetken. He ottavat kuvia kaikesta ja niistä sitten katsotaan kotimaan puolella mitä voisi kopioida. Kiinalaiset eivät koskaan ole hyvä asia. Lyhyt ilo turismin suhteen. Heiltä pitäisi plokata valokuvaaminen kokonaan. Uskomatonta mutta totta. Eivät ole haluttuja muuallakaan maailmassa.
Kyllä, olen ihmetellyt tuota valokuvaamisintoa. Kuvaavat ihan kaikkea: sähköpylväitä, puun lehteä, lasten leikkipuistovälineitä (ilman lasta), pihakalusteita, ravintolan astioita...
Mielessä käy kyllä, että siellä taitaa olla sellainen nousubuumi, että kaikki pyrkivät kopioimaan länsimaista asioita, joilla sitten Kiinassa tekevät kopiobisnestä. Siis että omille kansalaisilleen myisivät noita kamoja. Siellä kai alkaa taviksillakin olla rahaa, millä ostella tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kiinalainen kollega, olemme kv yrityksessä, Suomen yksikössä tosin. Hän on todella kova tekemään töitä. Puolisokin on aasialainen ja asuu täällä. Haluavat, että heidän lapsensa saavat suomalaisen peruskoulun huippuopetusta.
Opiskelupaikassani oli myös monta kiinalaista. Erittäin ahkeria, jopa ahkerampia kuin suomalaiset. Tekivät opintoja kaiket yöt ja päivät sekä lomat. Pitivät suomalaisia laiskoina ja mukavuudenhaluisina.
Kiva, kun tulevat tänne shoppailemaan meidän opiskelupaikkojamme. Ensin omat opinnot yliopistossa ja sitten töihin kopioimaan kaikki mahdollinen. Bonuksena omien lasten huippuopinnot ilmaisessa peruskoulussa. Hmmm... vaikuttaa suunnitelmalliselta. Sieltä on sitten useampi miljoona tuommoista tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun tulevat tänne shoppailemaan meidän opiskelupaikkojamme. Ensin omat opinnot yliopistossa ja sitten töihin kopioimaan kaikki mahdollinen. Bonuksena omien lasten huippuopinnot ilmaisessa peruskoulussa. Hmmm... vaikuttaa suunnitelmalliselta. Sieltä on sitten useampi miljoona tuommoista tulossa.
Täysin samaa mieltä! Sen lisäksi yritykset _tukevat_ näitä loisia jakelemalla heille halutut harjoittelupaikat - ja sen myötä duunit. Sitten ihmetellään kun ne ideat vuotavat Aasiaan. Etenkin nuoret aasialaiset naiset tietävät nykyisin kuina tunkea Suomen teollisuuden setämiesvaltaisiin vientiyrityksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä yhtään.
Tuovat sen verran rahaa tänne että tervetuloa vaan!
Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.
Lähtiskö oma mummo/lapsi kun ladottais tarpeeksi rahaa tiskiin?
Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?
Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.
Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.
Niin. Olet niin vanhanaikainen ettet edes ymmärrä eettisyyttä tai vastuullisuutta turiissa tai liiketoiminnassa ylipäätään.
Tietysti ymmärrän.
Tajuan vaan että raha on paljon tärkeämpää. Kaltaisenne haluavat AINA parantaa maailmaa jonkun muun rahoilla....
(Luen lehtiä, olen tietoinen Kiinan ihmisoikeusrikkomuksista, netin käytön rajoituksista, uudelleenkoulutusleireistä jne.)
Mikset asu jo Kiinassa kaltaistesi parissa? Katsos kun meitä ihmisiä on niin erilaisia, jopa sellaisia jotka arvostavat eurooppalaisia ja pohjoismaisia arvoja. Hyvää yötä.
Viihdyn täällä paremmin.
Ei uskoisi! Takuulla kelpaa suomalainen sosiaaliturva, opintoraha ym. luontoisedut. Raha ratkaisee, vai miten se oli :D
:D
Raha todellakin ratkaisee.
Siksi olen tekemässä lähtöä täältä. Muutama vuosi kun menee niin lapset pärjäävät omillaan ja sitten painun lämpimään, ainakin 181 päiväksi vuodessa jotta saan veroja pienemmiksi.
No mitäs kaltaisesi rintamakarkuri sitten voisikaan välittää Suomen tallomisesta.
Mikä rintamakarkuri? Aion viettää kesät täällä, joulut varmaan ja pari pienempää reissua silloin tällöin.
Rahat vien vaan muualle. Kuten aika moni muukin kellä vaan mahdollisuus on.
Syksymmällä lähden yhdistetylle loma/asunnonkatselureissulle että osaan katsoa myynti-ilmoituksia vähän paremmin, Googlen Street Wiew auttaa toki paljon mutta parempi itse käydä ihan livenä paikalla myös.
Katos, on ulkomailla vietetty niin paljon aikaa ettei suomen kielen sanat enää aukea.
Joo. Olen tällä hetkellä ulkomailla töissä turistien suosimassa paikassa ja kiinalaisista nousee verenpaine. Mikään sääntö ei tunnu koskevan heitä, tukkivat kaikki kulkuväylät ja koko ajan saa olla kasaamassa porukkaa. Ennätys oli tänä kesänä 10min ja piti jo lähteä hakemaan ryhmästä jääneet kiinalaiset ja koko muu porukka odotteli. Eivät siis kuuntele mitään ja täysin välinpitämättömiä kaikesta, kunhan saavat ne poseerauskuvansa jopa paikassa, jossa on kuvauskielto.
Ei ärsytä kiinalaiset, mutta venäläiset kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?
Mitä ihmettä, en tunne ketään, jotka kiinalaisia inhoisivat????
He ovat siistejä ja hiljaisia, kunnollisia ihmisiä.
Eivät vihaa meitä, kuten eräät rauhanuskontolaiset - eikä heissä ole pommiattentaatteja, kuten eräissä porukoissa on.
Niin ja tämä päti Suomessakin, pienemmässä mittakaavassa vain, kun olin pajakylässä kesätöissä. Syksyllä taas toivottavasti pajakylään, kun loppuu harjoittelu täällä.
-169
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! Sen lisäksi yritykset _tukevat_ näitä loisia jakelemalla heille halutut harjoittelupaikat - ja sen myötä duunit. Sitten ihmetellään kun ne ideat vuotavat Aasiaan. Etenkin nuoret aasialaiset naiset tietävät nykyisin kuina tunkea Suomen teollisuuden setämiesvaltaisiin vientiyrityksiin!
Reisiä pitkin eteneminen on Kiinassa enemmän sääntö kuin poikkeus. Meillä (vielä) johtoporras täynnä moraalittomia ja sadistisia 50-60-luvulla syntyneitä sovinisteja jotka ”lankeavat loveen” - aina. Toivotaan että seuraavan sukupolven aikana touhu loppuu täällä.