Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?
Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin tämän typerän aloituksen, koska mitään syytä kiinalaisten vihaamiselle ei ole - he ovat hiljaisia, älykkäitä ihmisiä, jotka tuovat paljon turistirahaa maallemme.
Pohjanmaa ulisee :)
Ei vaan Helsinki.
Lappikin vähän vingahtaa. Syystä!
En vihaa kiinalaisia turisteja, koska he lähtevät täältä pois.
Sen sijaan esim irakilaiset, afgaani ja afrikkalaisturistit ärsyttävät, koska he ovat lievästi sanottuna takertuvaa sorttia.
Eivät häiritse pätkääkään - tietenkään. He ostavat suomalaisilta yrityksiltä ja oain suomalaisia tuotteitakin. Suomi tarvitsee turismia ja onhan tämä ihan nätti ja eksoottinen paikka kesällä ja kevättalvella.
T. Helsinkiläinen
Itse olen kohdannut paljon ystävälliisiä kiinalaisia turisteja Suomessa. Luulisi että jokainen on iloinen kun saamme mahdollisimman paljon turisteja = rahaa tänne mutta ei se näköjään kiinnosta ihmisiä. Ja siiten valitetaan että taloudella menee huonosti. Vain Suomessa tälläinen on mahdollista.
Täällä Turussa pitäisi olla se ilmainen turistien Turku -opas ehdottomasti myös kiinaksi ja japaniksi niin paljon heitä täällä on.
Näitä näkyy muuten sankoin joukoin myös Etelä-Euroopassa. Portugalilla on aika hämärät kytkökset Kiinan ökyrikkaisiin - näille on siis annettu ns. kultaviisumeita ihan rahaa vastaan jne.
Täällä on myös paljon kiinalaiskauppoja, johtuen siitä että heille on annettu runsaita verohelpotuksia. Käsittääkseni Macausta tulleet saavat tehdä kauppaa maksamatta veroja ollenkaan (huom. Macau oli Portugalin hallinnon alla vuoteen 1999, tällä varmasti osuutensa asiassa). Joka tapauksessa; näitä kiinalaiskauppoja - olivat sitten elintarvike- tai krääsäsellaisia - aukeaa joka kulmalle, ovat auki vuoden, pari, ja sitten yhtäkkiä menee koko pulju kiinni ja jengiä ei näy enää missään. Varmaankin saatu jo taputeltua kivat voitot ja sitten voikin palata takaisin kotimaahan. Ajavat aina älyttömän kalliilla autoilla, eivät välitä juuri liikennesäännöistä, pidättäytyvät omissa jengeissään (heille on omat koulutkin, eivät siis käy edes paikallisten kanssa opiskelemassa)...
Ja turistit... Ihan samanlaista meininkiä. Roskaavat, tönivät, ovat todella äänekkäitä ja töykeitä. Onneksi asun vähemmän turistirikkaalla alueella, eipähän tule ihan joka päivä näihin törmättyä.
Aivan sama, tulkoot vaikka Vinkuintiasta, kunhan tuovat maahan rahaa. On valtiolla paremmin varaa maksaa mammojen työmarkkina- ja toimeentulotuetkin.
ei paitsi että kinuskeille ei pidä vuokrata koskaan autoa!!! malesiassa usea autovuokraaja sanoi että kinuskeille ei edes vuokrata. tämä selivis sen jälkeen kun ajoin skoottorilla vasemmanpuolesita liikenne (malesia) ja kinuskien auto kääntyi vastaantulevien kaistalta ja PYSÄHTYI SUORAAN KAISTALLENI. oli kai kääntymässä toiselel tielle mutta kinuskityttöjen logiikka oli se että he tekivät oikein pysähtyä toisen kaistalle. miksi sitä en tiedä mutta iskin jarrrut vaan päälle ja sanoin V***U ja sekunnissa posahdin suoraan auton kylkeen. no skoottreilel tuli vähän kolhuja lopulta, mutta kinuskit ei tajunneet tehneensä mitään väärin, toki joutuivat maksamaan
Kyllä. Töissä olin pari vuotta sitten yhdellä Helsingin vilkkaimmalla ostoskadulla ja juuri kiinalaisten epäsiisteys ja huonot käytöstavat ovat jääneet vahvasti mieleen. Myymälässä saattoivat ihan pokkana heittää roskia lattialle (niistopaperit, patukoiden kääreet, purukumi... Jne!!!) , myyjää kutsua viheltämällä kuin koiralle, huutaa kiinaksi (kun ei englanniksi osannut) aivan raivopäänä ja huitoa käsillä sinne tänne kun yritti ilmaista asiansa. Eivät väistä vaikka näkevät että toinen yrittää mennä ohi, jopa saattoivat osoitella ja nauraa pilkallisesti myyjälle ihan avoimesti kun juoksujalkaa kantaa lisää pyydettyä sovitettavaa. Ihan uskomattoman ala-arvoisia juttuja. Kaikkia noita ja paljon muita inhottavia muistoja mulla on lukemattomia juuri tuosta työpaikasta. Eli kyllä v*tuttaa kiinalaiset turistit. Mielestäni he ovat suurin osa, täysin sivistymättömiä otuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Töissä olin pari vuotta sitten yhdellä Helsingin vilkkaimmalla ostoskadulla ja juuri kiinalaisten epäsiisteys ja huonot käytöstavat ovat jääneet vahvasti mieleen. Myymälässä saattoivat ihan pokkana heittää roskia lattialle (niistopaperit, patukoiden kääreet, purukumi... Jne!!!) , myyjää kutsua viheltämällä kuin koiralle, huutaa kiinaksi (kun ei englanniksi osannut) aivan raivopäänä ja huitoa käsillä sinne tänne kun yritti ilmaista asiansa. Eivät väistä vaikka näkevät että toinen yrittää mennä ohi, jopa saattoivat osoitella ja nauraa pilkallisesti myyjälle ihan avoimesti kun juoksujalkaa kantaa lisää pyydettyä sovitettavaa. Ihan uskomattoman ala-arvoisia juttuja. Kaikkia noita ja paljon muita inhottavia muistoja mulla on lukemattomia juuri tuosta työpaikasta. Eli kyllä v*tuttaa kiinalaiset turistit. Mielestäni he ovat suurin osa, täysin sivistymättömiä otuksia.
He sentään tulevat vain käymään täällä ja tuovat rahaa valtiolle.
Toisin kuin eräät jotka tekevät samaa, tulevat jäädäkseen ja elävät varoillamme.
Kiinalaiset valloittavat maailman, eikä tälle mahda mitään. Harmillistahan tämä toki on, koska kiinalainen ajattelutapa on mitä on. Kannattaa perehtyä aiheeseen!
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset valloittavat maailman, eikä tälle mahda mitään. Harmillistahan tämä toki on, koska kiinalainen ajattelutapa on mitä on. Kannattaa perehtyä aiheeseen!
Huolestuttavaa on kun ne ostaa satamia. Oma maa ei riitä ruokkimaan omaa kansaa, tullaan sitten Eurooppaan valtaamaan maata. Muka bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo. Turistit pous Suomesta ja suomalaiset pois ulkomailta! Rakennetaan Suomen ylle kupu niin loppuu toi prkeleen auringon syöpäsäteily samalla.
Mistäs nyt tuulee?? :O
Suvakkilasta, niiden vakiovastauksia enempiä ajattelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa on kun ne ostaa satamia. Oma maa ei riitä ruokkimaan omaa kansaa, tullaan sitten Eurooppaan valtaamaan maata. Muka bisnestä.
Totta! Mutta nyt oli kyse turisteista, ei niiden kotimaan aggressiivisesta laajentumispolitiikasta.
Itseäni ärsyttävät aivan toisenlaiset turistit Välimeren eteläpuolelta, Kaakkois-Euroopasta sekä Välimeren ja Zagros-vuorten välistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös startupeissa ole paljon kiinalaisia tai ainakin yhteistyötä Kiinaan? Millaisia nämä milleniaalit ovat?
😁😁😁
Nämä Helsingin kadut täyttävät on kyllä aivan perseestä! Etuilevat jonoissa, kävelevät päälle, tukkivat katuja ja eivät väistä, huutavat kirkoissa. Pressanlinnassa yks ääliö koitti työntää sivuun oman kameransa kanssa kun kuvasin erästä taulua, mutta päätin, että siinäs saakeli työnnät minä en liiku ennen kun olen kuvani. Siinä se koitti puskea päälle ja hetken päästä käänty kattomaan äkäsesti.
kinuskit ei ole humalassa torilla eikä persepuristele lapsia eikä naisia eivätkä tuo tänne islamia
siksi hyvää porukkaa, ovat kilttejä ja tekevät vain duunia
Ottaisin naapuriini kaksi sataa kiinalaista oikopäätä, mikäli pääsisin eroon kahdesta arabista
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin tämän typerän aloituksen, koska mitään syytä kiinalaisten vihaamiselle ei ole - he ovat hiljaisia, älykkäitä ihmisiä, jotka tuovat paljon turistirahaa maallemme.
Ha ha, syleksivät kuni P-karjalaiset ammatikoululaiset, huutavat, ei tapoja, uhittelevat ja heristelevät nyrkkiä jos suuntaansa päin erehtyy kattomaan, eivät nouvata liikennesääntöjä, julmia ja laskelmoivia...hyvä että tuovatrahhaa vua vielä parempi ku lähtevät pois. Arabit ja afgaanit sekä Transsylvanian kansallispukulaiset saisvat lähtee kanssa.
Älähti ja kolahti setään viennissä!