Eikö koirille ole enää tapana syöttää ruoantähteitä?
Meillä on 8 vuotias suomenlapinkoira. Tällä hetkellä vain yksi koira, yleensä meillä on ollut 2 kerrallaan. Niin pitkään kuin muistan, noin 20 vuotta, olen syöttänyt koirille / koiralle noin kerran viikossa ruoantähteitä jääkaapista aterian tilalla.
Jos nyt jotain ruokaa on jäänyt, riisit, perunat, pastat, siihen päälle kastikkeet, mahdolliset kuivuneet leivät ja mustuneet banaanit. Koira syö hyvällä halulla, on terve, eläinlääkärissä on haettu vain rokotukset.
Nyt työkaverin kanssa tuli asia puheeksi ja hän aika rankoin sanoin ilmaisi, että lähes rääkkään koiraani:( Enhän minä nyt ikinä sellaista, olenko vain jäänyt ajastani, kun kyllä meidän lapsuudenkodissakin koirille kaikki tähteet syötettiin?
Tottakai katson, ettei ruoka sisällä paljoa sipulia tai ole liian suolaista tms. Ehkä jonkin verran osui sanat sydämeen, kun kuitenkin yritän pitää mahdollisimman hyvää huolta koirastani, ainakin olen luullut niin:(
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on domestikoitunut ja sen elimistö on vuosituhansia sopeutunut tähteitä syömään. Ainoa mitä ei saa antaa on kypsät luut ja raaka lohi. + ne normit kuten suklaa.
Koira ei ole susi.
Ja mikähän siinä raa'assa lohessa? Tai niissä luissa? Raakaa lohta myydään ihan koirille samoin savustettuja luita. Broiskunluihinkaan ei koira kuole, ne saa ihminenkin hampailla rikki.
Mutta joo, meillä toinen koira syö tähteitä oman ruokansa ohella, toiselle ei maistu. Raakaa syövät pääosin.
Loiset raa'assa kalassa.
Merikaloissa ei ole loisia.
Kyllä merikalassa voi olla loisia
Miksei voisi. Tiedän ihmisiä, jotka laittavat koiralle omat annokset kotiruokaa ilman mausteita. Esim. peruna, liha hyvät aineet ilman suolaa ja muita mausteita.