Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa ilman nälkää?

Vierailija
13.08.2018 |

Olen normaalipainoinen ja liikun paljon. Liikunta selvästi lisää nälkää. Tavoitteena saada BMI 22 -> BMI 20. Yritän samalla saada kehon koostumusta paremmaksi, että ei kohtuuttomasti katoaisi lihasta vaan lähinnä rasvaa. Vähillä hiilihydraateilla en pärjää, kokeiltu on. Treenistä ei tule yhtään mitään silloin. Proteiinin lähteenä käytän eniten raejuustoa, tofua ja satunnaisesti kananmunia. Myös esimerkiksi varsipapuja pystyn syömään ilman ongelmia. Ärtynyt suoli vaikeuttaa hyvän ruokavalion koostamista... Hiilareina esimerkiksi riisi, kaura, banaanit.

Kertokaa muut onnistumistarinoitanne :)

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko banaaniletut järkevä herkku? Siis ne, missä ei ole ollenkaan mitään jauhoja, sotketaan banaania ja munaa sekaisin ja sitten paistetaan voissa tai öljyssä?

Millä tavalla järkevä?  Jos se sopii sulle, niin kai se sitten on sulle järkevä.

Vierailija
62/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 22 ja puhuu läskeistä. Ei haloo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole keksinyt miten saisi laihdutettua ilman nälkää. Itse myös yritän laihduttaa normaalipainon sisällä, eikä kyllä mitään tapahdu ilman nälkää. Ärsyttää kun yölläkin näkee unta ruuasta.

Ateriarytmin saaminen kohdalleen on kaiken A ja O. Lisäksi kasviksia enemmän ainakin pääaterioihin. Niillä saa kevennettyä ruoka-annoksia. Laittaa siis ensin ateriarytmin kohdalleen (vaikka siihen menisi kuukausi- tai kaksi) ja vasta sitten alkaa pienentämään annoksia vastaamaan omaa tarvetta. Kalorimäärä on tärkeä, eli ei syö enempää kuin kuluttaa ja mieluusti vähemmän jos aikoo laihtua. Ei kuitenkaan tarvii kieltää itseltään mitään ruokia, mutta esim. herkkuja kohtuudella. Itse huomasin, että kun sain tuon syömisen rytmitettyä, niin esim. makeannälkä hävisi. Makeannälkä kumpuaa siitä, kun verensokeri heittelehtii liikaa.

Makeannälkä kumpuaa siitä, ettei ole syöty kunnon aamupalaa ja lounasta.

Vierailija
64/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaasto. Neljän päivän jälkeen nälkä katoaa kuin taikaiskusta.

Jos se on liian raju ajatus tai sinulla on joku perussairaus/lääkitys, niin joka toinen päivä paasto voisi toimia myös. Yhden päivän kyllä jaksaa olla syömättä eikä muuten tarvitse punnita ja arpoa syömisiä mitenkään.

Tai sitten pätkäpaasto tai 2 kevyttä päivää viikossa.

Vierailija
65/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole keksinyt miten saisi laihdutettua ilman nälkää. Itse myös yritän laihduttaa normaalipainon sisällä, eikä kyllä mitään tapahdu ilman nälkää. Ärsyttää kun yölläkin näkee unta ruuasta.

Ateriarytmin saaminen kohdalleen on kaiken A ja O. Lisäksi kasviksia enemmän ainakin pääaterioihin. Niillä saa kevennettyä ruoka-annoksia. Laittaa siis ensin ateriarytmin kohdalleen (vaikka siihen menisi kuukausi- tai kaksi) ja vasta sitten alkaa pienentämään annoksia vastaamaan omaa tarvetta. Kalorimäärä on tärkeä, eli ei syö enempää kuin kuluttaa ja mieluusti vähemmän jos aikoo laihtua. Ei kuitenkaan tarvii kieltää itseltään mitään ruokia, mutta esim. herkkuja kohtuudella. Itse huomasin, että kun sain tuon syömisen rytmitettyä, niin esim. makeannälkä hävisi. Makeannälkä kumpuaa siitä, kun verensokeri heittelehtii liikaa.

Minä syön kerran päivässä eikä minulla ole koskaan makeannälkää. En erityisemmin pidä makeasta, ainostaan esim. marjoista.

Vierailija
66/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeestaan ihan ruokaa, ei sen tarvitse  olla aamupala tai lounas.

Vierailija
67/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä seuraavaa ihmedieettiä:

Saa syödä mitä vain ja milloin vain ja ihme on jos laihtuu.

Vierailija
68/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei normaalipainoinen saisi huolehtia terveydestään ja ulkonäöstään, vai saako lihoamiseen puuttua vasta sitten kun on jo ylipainon puolella? 

69/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittää pudottaa painoa, jos on jo ideaalipainossa? Miksei mieluummin vaan koeta parantaa kehon koostumusta ja muotoa eli lisää lihasta mahdollisen ylimääräisen rasvan tilalle? Tällöin ei tarvi nälkääkään nähdä ja ulkonäön & mielenterveyden puolesta parempi tulos.

Kerro minulle, miten sinä pääset eroon siitä rasvasta ilman, että olet miinuskaloreilla?

Koko maailma haluaa tämän tietää, odotan mielenkiinnolla!

Minä myös olen ollut uskossa ettei rasvaa voi polttaa samaan aikaan kuin kasvattaa lihaksia.

On se mahdollista mutta vaatii aivan nappiin osuvan dieetin ja treenin yhtäaikaa.

Vierailija
70/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurolla pidän nälkää ja mulla on myös ärtyvä suoli.

Vierailija
71/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä19293 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittää pudottaa painoa, jos on jo ideaalipainossa? Miksei mieluummin vaan koeta parantaa kehon koostumusta ja muotoa eli lisää lihasta mahdollisen ylimääräisen rasvan tilalle? Tällöin ei tarvi nälkääkään nähdä ja ulkonäön & mielenterveyden puolesta parempi tulos.

Kerro minulle, miten sinä pääset eroon siitä rasvasta ilman, että olet miinuskaloreilla?

Koko maailma haluaa tämän tietää, odotan mielenkiinnolla!

Minä myös olen ollut uskossa ettei rasvaa voi polttaa samaan aikaan kuin kasvattaa lihaksia.

On se mahdollista mutta vaatii aivan nappiin osuvan dieetin ja treenin yhtäaikaa.

Pitää varmaan olla personal trainerit, säännöllinen kehonkoostumusmittaus yms tuossa apuna. Ja punnita joka ikinen ruokagramma minkä suuhunsa laittaa. 

Vierailija
72/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT on ilmeisesti treenimuotona sellainen, että saa keskivartalorasvan palamaan. 

Vierailija
73/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavat suuttuvat, jos joku normaalipainoinen laihduttaa? Kyllä normaalipainoisellakin on lupa ja oikeus muokata vartaloaan paremman näköiseksi. Jos olisi joku joka haluaisi laihduttaa painosta BMI 28 -> BMI 26 niin jo mammat kilpaa kehuisivat. 

Vierailija
74/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä naisilla on joku ongelma ruoan kanssa, en ole koskaan kuullut miesten haaveilevan ruoasta ja itse en ole tosiaan koskaan nähnyt unta ruoasta. BMI 21 ollut aina.

Vierailija
75/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt samanlainen projekti käynnissä. Lähtöpaino 60 ja tavoitteena 55. Kuukauden olen nyt katsonut mitä syön ja puolessa välissä mennään. Lasken kalorit ruokapäiväkirjan avulla ja pidän ne keskimäärin 1500/vrk. Joonain päivinä saattaa mennä parilla sadalla yli, toisina jää vähän alle. Viikkotasolla nämä heittelyt tasaantuu.

Treenaan juoksua, pyöräilyä, joogaa ja kiipeilyä noin 5 kertaa viikossa ja ajoitan ruokailut niin, ettei nälkäisenä tarvitse liikkua. Aina ennen ruokailua minulla on toki nälkä, mutta kestän sitä hyvin tunnin tai kaksi. En syö lihaa, joten proteiinit otan kananmunista, kalasta, linsseistä, pavuista, raejuustosta, rahkasta, härkiksestä ja nyhtökaurasta. En ole jättänyt mitään ruokaa kokonaan pois, mutta herkuttelen tai juon alkoholia korkeintaan kerran viikossa. Silloinkin kyse on yhdestä jäätelöpuikosta tai lasillisesta valkoviiniä.

Vierailija
76/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä naisilla on joku ongelma ruoan kanssa, en ole koskaan kuullut miesten haaveilevan ruoasta ja itse en ole tosiaan koskaan nähnyt unta ruoasta. BMI 21 ollut aina.

Oikeassa olet ja aika moni nainen myös muuttuu hyvin nopeasti kiukkuiseksi jos on kova nälkä. Epäilen että liittyy jotenkin hormoneihin tämä. Voi tietysti olla osansa myös sillä, että kun miehillähän on isompi määrä lihaksia, niin niistä lihaksista vapautuu hiilareita polttoaineeksi jos on tarvis. Voi olla myös tunnesyöminen naisilla yleisempää, kyllähän masennus ja ahdistus taitaa olla naisilla yleisempi ongelma kuin miehillä. Moni mies purkaa vihaa ulospäin, nainen käpertyy itseensä. 

Vierailija
77/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilemalla, ei se oikeasti toimi mutta mitä väliä. Ei ne muutkaan nälättömät keinot toimi.

Vierailija
78/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt samanlainen projekti käynnissä. Lähtöpaino 60 ja tavoitteena 55. Kuukauden olen nyt katsonut mitä syön ja puolessa välissä mennään. Lasken kalorit ruokapäiväkirjan avulla ja pidän ne keskimäärin 1500/vrk. Joonain päivinä saattaa mennä parilla sadalla yli, toisina jää vähän alle. Viikkotasolla nämä heittelyt tasaantuu.

Treenaan juoksua, pyöräilyä, joogaa ja kiipeilyä noin 5 kertaa viikossa ja ajoitan ruokailut niin, ettei nälkäisenä tarvitse liikkua. Aina ennen ruokailua minulla on toki nälkä, mutta kestän sitä hyvin tunnin tai kaksi. En syö lihaa, joten proteiinit otan kananmunista, kalasta, linsseistä, pavuista, raejuustosta, rahkasta, härkiksestä ja nyhtökaurasta. En ole jättänyt mitään ruokaa kokonaan pois, mutta herkuttelen tai juon alkoholia korkeintaan kerran viikossa. Silloinkin kyse on yhdestä jäätelöpuikosta tai lasillisesta valkoviiniä.

Onnea projektista! Onko vielä mitään muutoksia, painossa tai kehonkoostumuksessa?

Vierailija
79/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei normaalipainoinen saisi huolehtia terveydestään ja ulkonäöstään, vai saako lihoamiseen puuttua vasta sitten kun on jo ylipainon puolella? 

Kun normaalipainoinen yrittää laihduttaa itseään lähemmäs alipainon rajaa, ei se ole mitään terveydestä huolehtimista.

Vierailija
80/91 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun normaalipainoinen yrittää laihduttaa itseään lähemmäs alipainon rajaa, ei se ole mitään terveydestä huolehtimista.

Normaalipainon raja terveillä aikuisilla on 18,5. 20 ei ole vielä lähelläkään alipainon rajaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi